דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


בוק בת מצווה, צילום הריון מקצועי כל מה שרציתם לדעת 

מאת    [ 01/08/2010 ]

מילים במאמר: 878   [ נצפה 3112 פעמים ]

בוק בת מצווה - איך בוחרים  צלם

ההצעות והרעיונות לבוק בת מצווה הינן רבות מספור, אולם מבחינתך, בוק בת מצווה, יהיה לך אחד בחיים, כך סביר להניח. בשוק פועלים צלמים רבים – איך לבחור את הצלם/הצלמת המתאימים לך ביותר? מי מכל אותם טובים ומוכשרים יוציא ממך את המיטב? ויפיק עבורך את בוק בת המצווה המושלם?

בבואך לבחור צלם, קחי בחשבון ותני התייחסות לנקודות הבאות:

דבר ראשון בקשי לראות מספר עבודות בוק בת מצווה של הצלם, לא רק תיק עבודות בו נמצאים הנבחרות שבעבודות אלא גם בוק בת מצווה שלם שהופק עבור מצולם אחד. בקשי רשימת המלצות עם מספרי טלפונים – התקשרי לחמישה מתוך הרשימה שאלי על הצלם, על עבודתו ובקשי טיפים ועצות מהניסיון שלהם. רצוי מאוד להגיע לצלם על פי המלצות ולא על פי מה שהוא כותב ומספר על עצמו – שהרי ידוע שאין הנחתום מעיד על עיסתו...

האם סגנון הצילום של הצלם מתאים לך? האם התמונות מוצאות חן בעינייך? לכל צלם סגנון מיוחד לו כמו חתימה, זוויות הצילום, סוגי הפורטרט הקרבה למצלמה, הקומפוזיציה וחיתוך התמונה, צילומים בגריין או בטשטוש אומנותי, שימי לב לצילומי גוף מלא, צילומי ראש ועוד האם התמונות שאת רואה בעבודות הצלם מוצאות חן בעינייך – נסי להתייחס לסגנון בלי להתחשב אם צולמה נערה יפה או פחות יפה – צלם טוב יוציא כל נערה במיטבה, מזוויות המחמיאות לה-וכשצריך ייעזר גם בתיקוני פוטושופ.

האם הצלם מוציא את המצולם במיטבו? את אוהבת את הפוזות? האם הפוזות לא מיניות מידי או מטופשות מידי? יש צלמים המצלמים נערות צעירות בפוזות של נשים לפעמים אפילו בפרובוקטיביות רבה שאולי מתאימה לדוגמנית בעיתון אבל לא לנערה צעירה. מומלץ שנערת בת מצווה תראה בהתאם לבת גילה בתמונות, כזו שרק נפרדת מעולם הצעצועים והמשחקים ואוטוטו נכנסת לעולם המבוגרים. חשוב לשים לב אם הצלם מכבד הערות בנושא זה ולבקשות מיוחדות למראה מסויים אותו את מעוניינת להציג בצילום.

דבר נוסף שכדאי לך לקחת בחשבון, בעיקר כשמדובר בבוק בת מצווה, עם מי תרגישי יותר נוח להצטלם? עם צלם או צלמת? יכול להיות שלך זה לא משנה ומצד שני יש בנות ויותר מכך הורים שירגישו הרבה יותר נעים שהבת הצעירה שלהם עושה פוזות לפני צלמת ולא בפני צלם.

 

לפנייך רשימת שאלות שכדאי לשאול וטבלה שתוכלי למלא על מנת לסדר לעצמך את ההשוואה.

שאלות לגבי הבוק -  איזה בוק בת מצווה תקבלי לידייך בסופו של דבר? אם זה בוק – כמה עמודים יהיו בו, מה המפרט הטכני:  על איזה סוג נייר? איזו כריכה? מה גודל הדף? כמה תצלומים יהיו בבוק? האם התמונות עוברות ליטוש? האם חלק מהתמונות עוברות עיצוב אומנותי? אם כן, כמה? מי בוחר את התמונות לבוק – את או הצלם? האם יש השקעה בעיצוב הבוק? הוספת קישוטים, קליפארט וכד' – יש צלמים ששמים את התמונות וזהו – העיצוב והמראה הכללי של הדף לא פחות חשוב ויכול להראות משודרג בהרבה אם יקבל עיצוב נכון ובטוב טעם. האם תקבלי את התמונות שצולמו על דיסק או מצגת? מה תהיה עלות הפקת עותק נוסף (למשל מתנה לסבתא)? האם ניתן לצרף לבוק תמונות ילדות, שיר שכתבת או ציור מיוחד שציירו לך? האם ניתן להשאיר מקומות מעוצבים בבוק לכתיבה חופשית של האורחים? כמה זמן יעבור מיום הצילומים עד לקבלת הבוק?

שאלות בקשר ליום הצילומים – כמה זמן אורך יום הצילומים? – יש צלמים שאצלם מדובר בשעת צילום אחת בלבד ובכל זאת זה נקרא יום צילומים. האם יש הפסקה ביום הצילומים וכמה זמן היא? איפה מצלמים? האם בסטודיו או בחוץ? בכמה לוקיישנים יערכו הצילומים? כמה סטים של בגדים תחליפי? האם הצילומים כוללים גם פרק זמן לצילומים עם משפחה וחברות?

שאלות באשר למחיר ולתמורה - מה כוללת עסקת החבילה מלבד הצילום והבוק? האם תקבלי עיצוב שיער ואיפור? מי יעשה זאת? בקשי לראות דוגמאות לעיצוב שיער ואיפור, יש נערות יפות ומתוקות שבגמר הליך זה נראות כמו הדודה היפה של עצמן – כלומר עדיין יפות אך מאוד מבוגרות ולא הן עצמן. האם הצלם מביא איתו, בגדים, אביזרים, אם כן איזה? מה המבחר? האם האביזרים לטעמך?

שאלות הקשורות בהליך הצילום – במהלך הצילומים לבוק בת מצווה, האם הצלם עוזר לך בהעמדה ומציע פוזות שונות או שאת צריכה להמציא בעצמך? האם הוא פתוח להצעותייך? האם תקבלי עזרה בסטיילינג – התאמת בגדים ואביזרים לפני כל סט צילומים?

 שאלות בקשר לנוכחים ביום הצילומים - מי יהיה איתך ביום הצילומים? האם מדובר בך ובצלם בלבד? האם מדובר בפמלייה שלמה של צלם עוזר צלם, סטייליסטית, מעצב שיער ומאפרת – דבר שכמובן מייקר את העסק מאוד ולא בהכרח מביא לתוצאה טובה יותר. האם אפשרי לצרף חברה ליום הצילומים?

לאחר שתקבלי תשובות לשאלות אלו ממספר צלמים, תרגישי יותר מתמצאת  ויהיה לך קל יותר לבחור את הצלם על פי צרכייך וההתאמה האישית לך ולבוק בת המצווה בסגנון הקרוב לליבך. כי מה שטוב לאחת לא בהכרח טוב גם לשניה.

 

 

 

 

 

המצלמה של מיכל
בוק בת מצווה
בוק הריון מקצועי.
מיכל אלרן
www.michalscamera.com

 



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב