דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יחסי ציבור למותגים - למי, מתי ואיך? 

מאת    [ 29/07/2010 ]

מילים במאמר: 674   [ נצפה 2500 פעמים ]

מרבית האנשים מחליטים מהו הטוב ביותר לאחר שביררו מהו הטוב ביותר לדעתם של אחרים. שני המקורות העיקריים המסייעים לקבל החלטה מעין זו הם אמצעי התקשורת והמלצות שעוברות מפה לאוזן. אלמלא המידע שאמצעי התקשורת מספקים,לא היינו יכולים לקחת חלק בחיים הפוליטיים והכלכליים בחברה שלנו. ייתכן שאיננו מאמינים לכל מה שאנו קוראים בעיתונים, אבל השפעתם של אמצעי התקשורת עלינו עצומה. יחסי הציבור תומכים בשיטת הפרסום הטובה ביותר והיא ההמלצה מפה לאוזן; אולם יתרונם הגדול של יחסי הציבור הוא בכך שהם מהירים יותר. מסיבות אלו חשיבותם של יחסי הציבור היא כה גדולה לעסק הקטן, לחברה ולארגון.

 

מטרתם של יחסי הציבור היא להפוך את המוצר החדש שלכם, השירות או העסק שלכם למותג. אנו מעוניינים לייחס למותג ערכים חיוביים כמו: איכות, יוקרה, הנאה, מקצועיות, אמינות, אסטטיות, חדשנות, תמורה טובה לכסף, או 'זול אך איכותי' שחשוב בימים של מיתון. יחסי הציבור טובים מגבשים סביב המותג טרנד או מיני טרנד ועל ידי כך מעודדים את צריכתו.

כאשר אנו רוצים לקדם מוצר או שירות חדש, עדיף להתחיל בחשיפה של יחסי ציבור ורק לאחר שמיצינו אותם כדאי לעבור לפרסום. יש לזכור שפרסום אינו תחליף ליחסי ציבור.

 

איך נקדם את המותג החדש בעזרת יחסי ציבור?

צרו לכם קטגוריה חדשה שבה תהיו חלוצים וראשונים בקרב המתחרים שלכם. התקשורת מתעניינת בנושאים חדשים ובכל תחום יש מאות של מותגים.

החומר שנעביר לעיתונות צריך להיות מבוסס על נתונים אמיתיים ואמינים. זכרו!! יחסי ציבור אינם פרסום!!!

בהודעה לעיתונות או בהצעה לכתבה, חשוב לתת כותרת מעניינת אשר תתפוס את העין של העיתונאי או העורך.

לצורך יצירת עניין ואטרקטיביות, מומלץ להביא נתונים אודות נתח השוק של מוצרים מתחום המוצר שלכם: חלוקה לקטגוריות שימוש במוצרים השונים, נתוני אוכלוסיות המשתמשות במוצרים מסוג שכזה, התפלגות שימוש לאורך שנים או עונות שנה. התקשורת מאוד אוהבת מספרים ונתונים סטטיסטיים.

החשיפה ביחסי ציבור היא איטית ומדורגת לאורך מספר חודשים ואפילו שנים. לעיתים ישנם אמצעי תקשורת הדורשים ראשוניות או בלעדיות לנושא ויש לקחת זאת בחשבון בתהליך העבודה.

את החשיפה למותג החדש כדאי לתכנן מראש בהתאם ללוח השנה. כך למשל מותג חדש במטבח כדאי לחשוף לקראת החגים, אז התקשורת נוטה להתעניין בנושאים אלו של אבזור הבית. אולם עבודת יחסי הציבור צריכה להתחיל כבר מספר חודשים לפני כן. קולקציה חדשה של רהיטי ילדים כדאי להבליט לקראת הקיץ ופתיחת שנת הלימודים, זמן בו מסקרת התקשורת אביזרים ורהיטים חדשים לילדים.

למי מאמצעי התקשורת כדאי להפיץ את החומר היא שאלה חשובה. אפשר להתחיל בעיתונים בעלי חשיפה קטנה כמו מקומונים ומגזינים היוצאים בתדירות נמוכה ואחר כך להתפרש לאמצעי תקשורת מובילים. ואפשר גם הפוך, כלומר להתחיל מלמעלה בידיעה או כתבה בעיתון חשוב, או בתוכנית אירוח בטלוויזיה ואלו יגררו בעקבותיהם התעניינות של אמצעי תקשורת נוספים.

 

איך נשדרג את המותג הישן בעזרת יחסי ציבור?

גם מותג או פעילות ידועה וממוצבת היטב זקוקים ליחסי ציבור, לצורך התחדשות, התרעננות ושינוי מיצוב.

כדאי להתמקד בתכונה או רעיון חדש חשוב אחד בלבד של המוצר או של השירות ואותו להבליט. למשל שירות ידוע אך מוצע לאוכלוסיית יעד חדשה, או : שילוב של מספר שירותים ידועים, אך השילוב ביניהם יוצר משהו חדש ומעניין בעל ערך מוסף.

אתם יכולים לצרף למסע יחסי הציבור ידוען או איש מקצוע - דוברן ידוע, שיציג זווית חדשה של המותג שלכם.

אורנה אידליץ, בעלת משרד יחסי ציבור אורנה תקשורת




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב