דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיסוי בהונג קונג 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 1139   [ נצפה 1732 פעמים ]

הונג קונג היתה מושבה בריטית עד ה-1 ביולי 1997, כאשר הושבה לשלטון סיני. תחת המדיניות של "מדינה אחת, שתי שיטות" נהנית הונג קונג ממידה רבה של אוטונומיה תחת השלטון הסיני, וממשיכה לקיים מערכת משפט, מטבע, מכס והגירה משלה, כמו גם נהיגה בצד השמאלי, כמקובל במושבות בריטיות. רק מערכת ההגנה הצבאית והיחסים הדיפלומטיים נתונים תחת חסות הממשלה המרכזית בבייג'ינג. שיעורי המס בהונג קונג נמוכים מאוד. בהונג קונג לא מוטלים:

  1. מס רווחי הון
  2. חובת ניכוי מס מקורי
  3. מס רכוש
  4. מע"מ
  5. או מס מכירות

שיטת המס הנוהגת בהונג קונג היא השיטה הטריטוריאלית. על מנת שהכנסה תחוב במס בהונג קונג עליה לענות על שלושת התנאים המצטברים הבאים:

  1. ההכנסה מופקת על ידי ישות העוסקת בפעילות מסחרית בהונג קונג.
  2. ההכנסה נובעת מפעילות מסחרית זו.
  3. ההכנסה נובעת ממקורות בתחומי הונג קונג.

הואיל ובהונג קונג נוהגת שיטת המס הטריטוריאלית הרי שתושבות אינה קריטריון רלוונטי לחיוב במס. בהתאם לדין השורר בהונג קונג האזור המיוחד הידוע כהונג קונג רשאי לכרות אמנות מס בנפרד מסין. עד לשנת 2001 לא הייתה הונג קונג צד לאף אמנת מס. יתר על כן, אמנות המס שסין צד להן אינן חלות על תושבי הונג קונג.הונג קונג כרתה אמנות מס המוגבלות לפעילות ימית עם המדינות הבאות:

  1. סין
  2. ארצות הברית
  3. בריטניה
  4. הולנד
  5. נורבגיה
  6. ניו זילנד
  7. רפובליקת קוריאה
  8. וגרמניה

הונג קונג כרתה אמנות מס המוגבלות לפעילות אווירית עם המדינות הבאות: אוסטרליה, אוסטריה, בחריין, בלגיה, ברזיל, ברונאי, קנדה, אסטוניה, צרפת, גרמניה, הודו, אינדונזיה, ישראל, איטליה, יפן, לוקסמבורג, מלזיה, מאוריציוס, מיאנמר, נפאל, הולנד, ניו זילנד, פקיסטן, פפואה ניו גנואה, הפיליפינים, רפובליקת קוריאה, עומאן, קטר, רוסיה, סינגפור, סרי לנקה, שוויץ, תאילנד, טורקיה, מאע"מ, בריטניה, ארצות הברית ו-ויאטנם.בעקבות המעורבות ההולכת וגדלה של אנשי עסקים ישראלים בשוק ההונג-קונגי, וכן בשל היתרונות הקיימים לחברות ישראליות בעלות קשרים בשוק של הונג-קונג בשוק הסיני, גובר הצורך להתייחס בקווים כלליים למתרחש שם. הונג-קונג, אשר הינה חלק מהרפובליקה העממית של סין, נהנית מאוטונומיה כלכלית ומשפטית הבאה לידי ביטוי בקיומה של מערכת משפט עצמאית, קיום מטבע מקומי ומערכת מכס נפרדת.

 

בהתאם לנתוני משרד התעשייה והמסחר, ההזדמנויות העסקיות בהונג-קונג מתחלקות לשניים:

  • האחת מתהווה מהשוק הקטן אך הדינמי של הונג קונג. כאן, ניתן להתמקד בעיקר בתחומי ההי-טק ותחום השירותים המקצועיים כמו גם בפרוייקטים אדירים של תשתיות, איכות סביבה, פרוייקטים לאומיים וחידוש תעשייה.
  • תחום נוסף הזוכה להתעניינות הינו תחום התכשיטים והיהלומים שהנו תחום חשוב ומפותח בהונג-קונג, לא בכדי כ- 12% מכלל יצוא היהלומים של ישראל מופנה להונג קונג.
  • כמו כן, קיים פוטנציאל בתחומי המכשירים הרפואיים, חלקי חילוף למטוסים, קוסמטיקה, ציוד למעבדות, פלסטיקה, חקלאות, מזון, מוצרי בניה וחומרי גלם לענף הנייר ודפוס.
  • ההזדמנות האחרת מתהווה מעצם היות הונג-קונג מגשרת לסין. הונג קונג מהווה מקפצה לחברות ישראליות המעונינות לחדור לשוק הסיני אשר מחד הינו שוק בעל פוטנציאל אדיר אך מאידך מהווה שוק מסובך  עבור גורמים ישראליים המעונינים להיכנס אליו.
  • היתרון של הונג-קונג הוא נזילות כספית ויכולת עסקית מוכחת בסין. הידע והקשרים של חברות מהונג-קונג בסין מאפשרות לטכנולוגיות ישראליות להיות חלק בעסקאות משולשות בהם ישראל מספקת את הטכנולוגיה, הונג קונג את ההנהלה ומימון וסין את השוק וההזדמנות.
     
  • כאמור, המס המוטל בהונג-קונג הנו ע"פ שיטת המיסוי הטריטוריאלי. לפיכך, הנקודה הנבחנת היא מקום הפקת ההכנסה ללא רלוונטיות כלל למקום תושבותו של מפיק ההכנסה. כלומר, אזרח ישראלי המפיק הכנסתו בהונג קונג ימוסה בהונג-קונג ללא התחשבות במיסוי הישראלי המוטל עליו (עפ"י החוק הישראלי זכאי התושב הישראלי לזיכוי מס בישראל).
  • שיעור המס בהונג-קונג הנו נמוך, כך ששיעור המס המוטל על יחידים הנו כ- 15%. שיעור המס המוטל על חברות הנו 16%.
  • כמובן שישנה התייחסות ספציפית גם לסוגי הכנסות, כגון: הכנסות מדיבידנד, ריבית או הכנסות אחרות. ולדוגמא הכנסות מדיבידנד פטורות ממס, רווחי הון ותמלוגים פטורים ממס. גם הכנסות ריבית מפיקדונות ומט"ח פטורות  ממס.
  • המיסוי על נדל"ן בהונג קונג שונה, כיון שכרוך בפרוצדורה ראשונית ע"י חברות זרות. חוקי המקרקעין בהונג-קונג לא מאפשרים לחברה זרה להיות בעלת נדל"ן מקומי, אלא אם נרשמה כחברה זרה בהונג-קונג, תהליך רישום פורמאלי במשרד האוצר המקומי.
  • כמו חלק ממדינות העולם בהונג-קונג קיים מוטל מס רכוש על נדל"ן. המס זהה לשיעור המס המוטל על יחידים, ששיעורו 15%. המס ישולם מתוך רווחי ההשכרה השנתיים כאשר הוצאות אינן מותרות בניכוי. חברה יכולה לנכות הוצאות לרכישת נדל"ן, כלומר את ההוצאות הסובבות סביב עסקת הרכישה (לפי קריטריונים).
  • נדל"ן המשויך לממשלות זרות, מלכ"רים, גופים המשלמים מס הכנסה בגין הכנסות שכירות, לפי חוקי המקום  אינם חייב במס, ולדו' נדל"ן השייך לשגרירויות וכיו"ב.       

אין מע"מ או מס מכירות בהונג-קונג.

 

דב ויינשטיין ושות'


http://www.dwcpa.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב