דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ניקוי ארובות - בטיחות אש! 

מאת    [ 28/07/2010 ]

מילים במאמר: 455   [ נצפה 2757 פעמים ]

מבוא

כיום מחוייב כל בעל עסק המחזיק מטבח תעשייתי לבצע ניקוי ארובות ומנדפים אחת לשנה או לפי הצורך בהתאם לתקנות כיבוי האש בעסק לפי תקן ישראלי 1001/6 וכן תקן אמריקאי NFPA96, כמו כן עסקים אשר פולטים ריחות חזקים הקרובים למקומות מגורים מחוייבים בהתקנת מערכת סינון אוויר.

למה מנקים?

במהלך הבישול במטבח עולים אדים ועשן מהבישולים אדים אלו מכילים שומן , פיח ושאר ירקות, אשר מתעבים בתוך הארובה כאשר הטמפרטורה יורדת, ככך שמתרחקים מאזור הבישול עצמו , ועל כן בתוך הארובה נוצרת שכבת שומן.                                         שומן זה יכול להידלק במקרה של שריפה, או במקרה של שימוש בלהבות גבוהות כמו למשל במסעדות אסייתיות כאשר מבשלים עם ווקים הלהבות יכולות להיתפס במנדף ודרכו להגיע לארובה עצמה.

איפה מנקים?

הניקוי מתבצע בכל מטבח שמוגדר מטבח תעשייתי כגון: בית קפה , מסעדה , בית מלון , קייטירינג , חדר אוכל בקיבוץ , בית אבות , מפעלי מזון , סופר מרקט , תחנות דלק ועוד.

 

מי מנקה?

כמו שהבנתם מדובר בנושא מאוד רציני שדורש מקצוענים.

לכן במקרים בהם דרוש ניקוי ארובות נמצא את החברה המקצועית שתתן לנו שקט נפשי ובטחון שנוכל לצמצם למינימום את הסכנה לשריפה בעסק. בחברה מועסקים עובדים ישראלים בלבד אשר מכירים את המקצוע לעומקו, ומבצעים את העבודה עד לשביעות רצונו של בעל העסק וכמובן לפי תקן ישראלי של מכון התקנים 1001 חלק 6 ותקן אמריקאי NFPA96

איזה שירותים החברה נותנת:

ניקוי ארובות

ניקוי מנדפים

ניקוי מערכות אוורור

 

מקרים שקרו בעבר:

במהלך העשור האחרון מרכז הדיזינגוף סנטר נשרף מס פעמים שרפות אלו נגרמו משתי שיבות עקריות הסיבה הראשונה היא שבמקום לא היו מערכות כיבוי אש אוטומטיות וכמו כן לא ביצעו ניקוי ארובת לפי התקן ולכן כאשר כבר פרצה השרפה ומערכות הכיבוי לא כיבו אותה, גם הארובות היו מלוכלכות ולכן האש התפשטה במהרה, ועל זה נאמר ניתן ללמוד מלקחי העבר ולא להצטער יותר מאוחר וכן בדוק האם אתה צריך לבצע ניקוי ארובות אז רק אצל המקצוענים.

 

בנושא אחר:

קיימים בשוק מספר סוגי מפוחי עשן וכמו כן מערכות לסינון עשן , ראשית בנושא מערכות סינון עשן מערכות אלו מחוברות לארובה שיוצאת מהמטבח ומכילות מספר סוגי מסננים מסנן ראשוני הוא מסנן נייר אשר אמר לקלוט את רוב אדי השומן מסנן זה אמור להיות מוחלף כל כשלושה חודשים או בהתאם לצורך, מסנן שני הוא מסנן שקים אשר עשוי מבד וסופח אליו את שאר אדי השומן שהצליחו לעבור דרך מסנן הנייר , לאחריו נמצא מסנן הפחם פעיל מסנן זה סופח אליו את הריחות אשר נפלטים מהמטבח, כמו כן מסנן אלקטרוסטאטי נמצא בחלק ממערכות סינון האוויר החדשות שאנו רואים היום. כאשר אתה מזמין ניקוי ארובות החברה שמבצעת בודקת את יחידת המסננים שאכן מחליפים מסננים בזמן ומוודא של הצטבר שומן ביחידת המסננים, כמובן שאם יש צורך אז מבצעים ניקוי ארובות וכמו כן גם ניקוי יחידת הסינון

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב