דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


קוליטיס כשהמסגרת נמסה 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 638   [ נצפה 2855 פעמים ]

קוליטיס סופר נני - כשהמסגרת נמסה ונפרצת קוליטיס מבוא

אחת מתוכניות הטלוויזיה האהובות עלי ועל משפחתי היא "סופר נני". זה מעניין לראות איך פעם אחר פעם מגיעה מיכל דליות למשפחות שחיות במעיין סיוט להורים ולילדים ואיך לאחר מספר שבועות שבהן בני המשפחה קיבלו חוקים ומסגרות מצבם משתפר מאוד וכולם מרוצים. קוליטיס היא מחלה קשה, שהחולים שסובלים ממנה נאלצים להסתגר בביתם. הרפואה הסינית מקשרת בין המצב החיצוני, סביבתי,משפחתי ובין מצבינו הפיזי ולמחלות שאנו לוקים בהם במהלך חיינו. דרך הסתכלות זו יש לרפואה המשלימה מענה איכותי ומקצועי למחלה זו.

מהי קוליטיס ?

קוליטיס היא מחלה דלקתית אוטואימונית שמופיעה במעי הגס. המחלה מופיעה בד"כ בגילאי העשרה ועד גלאי העשרים המאוחרות. הגורמים למחלה לפי הרפואה המערבית אינם ברורים, אך נמצא שיש לקוליטיס נטייה גנטית.

קוליטיס הסימפטומים העיקריים

חולי דלקת כיבית של המעי הגס סובלים משלשול דמי עם צורך ללכת מספר רב של פעמים ביום לשירותים וקושי להתאפק עד כדי בריחת צואה, לרוב יש להם כאב בטן, כאבי ראש, בחילות, הקאות וחום. לאורך זמן קוליטיס תגרום לאנמיה, עקב הפרעה בספיגת מינרלים שנספגים במעי,כתוצאה מכך רוב חולי הקוליטיס סובלים מעייפות ותשישות רבה. יש לחולי קוליטיס שכיחות רבה יותר להופעת סרטן המעי הגס. כמו כן בשל הקושי לשלוט בצרכים חולי קוליטיס נוטים להסתגר בביתם והם חשים אובדן שליטה בגופם דבר שמוביל לדיכאון ולבעיות נפשיות רבות.

מהו הטיפול של הרפואה המערבית בדלקת המעי הגס ?

רופא שיאבחן אצלך קוליטיס ייתן לך תרופות אנטי דלקתיות או סטרואידליות שמדכאות את מערכת החיסון. לתרופות אלו יש תופעות לוואי קשות מאוד ויעילותן מוגבלת. כמחצית ויותר מחולי קוליטיס שמטופלים רק בתרופות אלו נאלצים לעבור ניתוח לקיצור המעי הגס שיש לו סיכונים והשלכות רבות וקשות.

קוליטיס בעיני הרפואה הסינית

המעי הגס והראות משויכים בפילוסופיה הסינית לפאזת המתכת מתוך חמשת האלמנטים. המתכת קשורה לעונת הסתיו, לחוש הצדק והאסתטיקה ובמשפחה למסגרת החוקים ובעיקר לדמות האב במשפחה שהוא האחראי במסורת הסינית לסמכות ההורית , להשלטת החוקים ולענישה (לעומת דמות האם שמשויכת לפאזת האדמה וקשורה לתמיכה והזנה).

מה משתבש במתכת והקשר לקוליטיס ?

קוליטיס בעיקרו היא אש (פאזת האש) במעי הגס (מתכת).כאשר הכול מותר לילד ואין חוקים ברורים ולעיתים ההורים רוצים להיות חברים של הילדים שלהם לפני שהם הורים ומחנכים, המסגרת נמסה ונפרצת, הילד או הבוגר שהוא נהיה הופך לאדם שרק מנסה להשביע תענוגות רגעיים וזמניים (קשור לפאזת האש) ולכן הוא סובל מחולשה וחוסר החלטיות ודרך ברורה בחייו.מניסיוני בקליניקה חולי קוליטיס רבים גדלו במשפחה שבה אין מסגרת חוקים או דמות אב דומיננטית והם מותשים ועייפים אך קשה להם לנוח ולהירגע במקום שקט וללא אנשים וגירויים.

קוליטיס טיפול באמצעות דיקור סיני

אקופונקטורה מצליחה לווסת ולהרגיע תהליכים דלקתיים אוטואימוניים ולטפל בסימפטומים כגון כאב ראש, כאב בטן, שלשול דמי ועוד.

קוליטיס טיפול באמצעות צמחי מרפא ותוספי מזון

צמחי מרפא סיניים יחזקו את האדם  ויגבירו את היכולת לספוג מינרלים דרך המעי. צמחים כמו סקוטלריה פילודנדרון,קליפת אלון ואזוב יורידו את האש הדלקתית במעי הגס.

שמן דגים וחומצה בוטירית הם חומרים אנטי דלקתיים, חיידקי ביפידוס יורידו את רגישות המעיים

קוליטיס טיפול באמצעות שיאצו

מגע עמוק ומקצועי שירפה את השרירים והגוף הינו הכרחי בכדי לאפשר לנפשו של אדם תזזיתי וחסר מנוח להגיע למצב של מנוחה ורגיעה.

קוליטיס טיפול בתזונה

תזונה היא כלי טיפולי חשוב בכל בעיות מערכת העיכול. דווקא תזונה שיש בה גבינות עם אחוזי שומן גבוהים יכולה לעזור בקוליטיס, למרות שבד"כ מוצרי חלב אינם רצויים לפי הרפואה הסינית.

קוליטיס טיפול באורך חיים

מציאת מסגרת לחייך שתשלב הנאה וסיפוק וגם שעות של מנוחה ושלווה שקטה היא מפתח חשוב בטיפול בשורש הבעיה. ביחד נוכל למצוא את ה"סופר נני" בתוכך שתביא לך כוח ועוצמה ליצור את השאיפות והיעדים שמצריכים סבלנות וזמן.

סיכום

אדם חכם אמר פעם "כל הדברים יקרי הערך מצריכים את מאמצינו ואת עבודתנו בכדי שנעריך את יוקרם" המילה "מתכת" בסינית היא אותה מילה ל"זהב" שבכדי להשיג אותו צריך לעבוד קשה ולהתאמץ.הטיפול בקוליטיס מצריך ממך רצון, מאמץ מסוים והתכוונות אך ההבדל הינו בכך שעימך בדרך ילך מטפל מקצועי שיתמוך, יעודד ויחזק אותך כך שבבוא היום תמצא את הזהב הפנימי שבך.

אהוד סברדליק LIC.AC מטפל מוסמך רפואה סינית בעל קליניקות רפואה משלימה בהוד השרון ובחדרה. טיפול ע"י דיקור סיני (אקופונקטורה), שיאצו וצמחי מרפא. לפרטים נוספים אתם מוזמנים  להיכנס לאתר דיקור סיני - www.dikursini.co.il  להזמנת טיפול אצל אהוד סברדליק - 050-8890126




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב