דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הנדסה - לימודי ערב 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 487   [ נצפה 3155 פעמים ]

לימודי הנדסה זוכים לביקוש רב, אך מדובר במסלול לימודים ארוך ותובעני, הדורש השקעה רבה. מוסדות אקדמיים רבים פיתחו מסלול ייחודי ללימודי ערב, הבנוי בצורה הדרגתית ופחות עמוסה, ומאפשר גם לאנשים עובדים לרכוש השכלה אקדמית ולהתקדם מבחינה מקצועית.

 

בעידן של חידושים טכנולוגיים והתפתחויות בלתי פוסקות, ישנו ביקוש רב לאנשי מקצוע איכותיים ומקצועיים בתחומי ההנדסה השונים. על מנת להשתלב בתחום יש לרכוש השכלה אקדמית בצורה מסודרת, אך לרבים אין את הזמן הדרוש ואת היכולת להתחייב ללימודי הנדסה הכוללים חמישה ימי לימוד בשבוע. משום כך, מוסדות אקדמיים רבים מציעים כיום לימודי ערב בהנדסה, המקנים הזדמנות לאנשים עסוקים ללמוד מקצוע מבוקש, ולשפר את אפשרויות התעסוקה שלהם.

 

לימודי הנדסה במסלול ערב אינם שונים מבחינת התכנים הלימודיים, וההבדל העיקרי הוא בשעות המפגשים ובתדירותם. בעוד שלימודי הנדסה במסלול בוקר כוללים בדרך כלל חמישה ימי לימוד בשבוע בשעות הבוקר והצהריים, הרי שלימודי ערב בהנדסה כוללים בדרך כלל שני ימי לימוד בשעות הערב. לעתים ישנם מפגשים גם בימי שישי, או מרתונים מרוכזים לקראת בחינות או במהלך סמסטר קיץ, אך רוב המפגשים הלימודיים מתקיימים בשעות אחרי הצהריים.

 

לימודי הנדסה לתואר ראשון במתכונת הרגילה של מסלול בוקר אורכים ארבע שנים, ולעתים ישנם מסלולי לימוד הדורשים הכשרה של חמש שנים. מאחר ובמהלך לימודי ערב בהנדסה תדירות המפגשים נמוכה יותר בעוד שתוכנית הלימודים לא משתנה, הרי שבהכרח משך הזמן הכולל הנחוץ לשם השלמת כל הקורסים הנחוצים לקבלת תואר ארוכה יותר. לימודי ערב בהנדסה כוללים בדרך כלל שלושה סמסטרים במקום שניים, ונוסף על כך אורכים שנים רבות יותר.

 

מקומות עבודה רבים זיהו את הצורך בעובדים מקצועיים בעלי ידע מעודכן, ושולחים אנשי מקצוע בתחומים ספציפיים ללימודי ערב בהנדסה. בדרך כלל לימודים אלו הינם על חשבון מקום העבודה או בהשתתפות חלקית בלבד של העובד, והם מקנים הזדמנות להיחשף לתחומים חדשים ומתפתחים בתחום ההנדסה, על מנת להתקדם מבחינה מקצועית. חשוב לציין כי מקומות עבודה רבים מקנים עדיפות לבעלי תואר אקדמי בעת קידום, ועל כן מומלץ לרכוש השכלה רב תחומית.

 

בנוסף לאנשים עובדים המבקשים להתקדם במקום העבודה הנוכחי שלהם, ישנם גם רבים העובדים במקצוע אשר אינו תואם את יכולותיהם. לימודי ערב בהנדסה מקנים הזדמנות ייחודית לרכוש מקצוע מבוקש בשעות הערב, ולעשות הסבה מקצועית. קהל יעד נוסף של לימודי הנדסה בשעות הערב הינם אנשים המעוניינים לרכוש השכלה אקדמית, אך מבקשים לעשות זאת בקצב איטי ובצורה הדרגתית, ולא בצורה אינטנסיבית של לימודי תואר ראשון בשעות הבוקר.

 

רוצים לדעת עוד על לימודי הנדסה במסלול ערב? אתר NERD חיפוש לימודים מספק מידע מלא ועדכני, ומאפשר ליצור קשר בצורה ישירה עם מוסדות הלימוד.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב