דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


EAI - מיזוג מערכות בארגון: מה, איך ו(בעיקר) מי 

מאת    [ 04/04/2007 ]

מילים במאמר: 1179   [ נצפה 5087 פעמים ]

המושג: באזז. הנושא: קריטי ויקר מאד. הרעיון שברקע: מה-זה-פשוט (ואתגרי). הצלחה: אפשרית, כשעובדים חכם.
מה יש ב- EAI ומי עושה את זה כמו שצריך

מכירים ארגון מסחרי תחרותי עתיר מיחשוב אשר בדרך להצלחה גדולה עוד יותר אינו דואג לתאימות הולכת וגדלה בין מטרותיו ויעדיו לבין פעילויותיו העיסקיות? באיזה כלי EAI (Enterprise Application Integration) ומן הסתם גם MDM (Master Data Management) הוא משתמש?
אכן, השאלה כמעט נדושה אבל קריטית ומתבקשת: בעוד EAI עוסק בפן של הארכיטקטורה ה-MDM מטפל בפן המשלים של הנתונים - "חומר הגלם" של הארכיטקטורה.
על פניו, אבני הדרך בתהליך-העל ליישום מסוג זה - ברורות:

הגדרת המטרות והיעדים העיסקיים
בחירה נכונה של המשתתפים והשותפים לתהליך המיזוג - מבית ומבחוץ
הגדרת הארכיטקטורה:
(תתי-) המערכות השונות שצריכות "לדבר" בינן לבין עצמן
פורמטים שונים של נתונים ממקורות שונים
התהליך העיסקי הקושר את המערכות במיזוגן.
בחירת אמצעי/כלי ה-EAI שיתנו מענה לקישור מגוון של סביבות עם מערכות שונות, מ"תפירות" למיינפריים ועד למערכות אינטרנטיות מהדור האחרון.
הגדרת תהליך מיזוג השואף לזמינות תמידית, אבטחת מידע מושלמת ויכולת גדילה פתוחה - תוך שקיפות מלאה.
הגדרת פיילוט שייתן את התשובה לבדיקה המעמיקה ביותר: נכונות הפתרון, התהליך והאמצעים בתאימות להליכי העבודה בזמן אמת, הן מבחינת המטרות העיסקיות, ביצוע תהליכים, עומסים, זמנים ועוד.
להלן, חמש חברות מובילות בתחום והפתרונות שהן מציעות לאתגרי ה- EAI:


מטריקס
מטריקס עוסקת בביצוע פרוייקטי אינטגרציה מן הגדולים במשק. הפעילות של מטריקס בתחומי ה-EAI מושתתת על הנסיון הרב שעובד למתודולוגית הסבה ייחודית המיושמת באמצעות שני כלים עיקריים: ה-IBM WebSphere DataStage ופלטפורמת Ensemble של InterSystems.

מטריקס הביאה לביטוי את החוזקות של ה-DataStage באותם המקרים (שטראוס-עלית ו-אוסם והקשר עם חברות הבנות ועם נסטלה העולמית, לדוגמא) בהם נדרשה לאיחוד מערכות מידע של חברות ממוזגות כמו גם של חברות בת עם חברת האם. כאן למשל פעלו מערכות SAP נפרדות אשר קיטלגו נתונים בשיטות שונות ועל פי הגדרות שונות. על מנת להפוך את הנתונים במערכות לאחידים בוצע הליך מתקדם לאיחוד הגדרות של הישויות השונות כך כשבתום העבודה יתקבלו נתונים גלובליים מטוייבים (אוטומטית) ממכנה משותף של תשתיות הנתונים.
פלטפורמת האינטגרציה האוניברסלית Ensemble מאפשרת להכניס ולהוציא נתונים מן המערכות התפעוליות בחברה ולהציגם בפני לקוחות, שותפים עסקיים וספקים באתר האינטרנט של החברה.
בקבוצת הרכב שלמה, הפועלת באמצעות עשרות סניפים ונקודות שירות ברחבי הארץ, גישה מקוונת לנתוני הארגון חשובה ביותר. בפרויקט שבוצע בחברה על בסיס פלטפורמת Ensemble, מומשה אינטגרציה של תהליכים עסקיים חוצי תשתיות ואפליקציות עם מסדי נתונים. כיום ניתן בכל מקום וזמן להציג נתונים ממערכות ERP, CRM ומערכות ארגוניות נוספות באמצעות דפדפן.
עם לקוחותיה של מטריקס נמנים מאות גופים וחברות מהמובילים בישראל בתחומי התעשייה, מסחר, בנקאות ופיננסים, טלקום, בטחון, בריאות והמגזר הממשלתי ציבורי. `

מג'יק
חב' מג'יק פיתחה את iBolt - פלטפורמת אינטגרציה לעולם ה- SOA עבור ארגונים קטנים ובינוניים (SME) מאסכולת ה-EAI וה-BPM (Business Process Management) המקשר בין מערכות המידע בארגון ומשמש כמנתב מידע מרכזי דרכו מתבצעים התהליכים העיסקיים. iBolt מאפשר ביצוע אינטגרציה באופן קל ומהיר. כיצד:

החלק הארי מפיתוח פרוייקט אינטגרציה ב-iBolt נעשה באמצעות העורך הויזואלי, ה-iBolt studio בשיטת "גרור והשלך" מבלי להצטרך ולכתוב ולו שורת קוד אחת. המשמעות היא כי ניתן להקים פרוייקט גם במסגרת צוות מצומצם של מנהל מערכת ותוכניתן.
הפלטפורמה תומכת במספר סביבות פיתוח: Java, .Net, eDeveloper - מה שאומר חוסר תלות בסביבה מסויימת אחת ויכולת לניוד מהיר של מפתחים בארגון.
את שרת ה- iBolt היתן להריץ על Windows, Linux, AS-400, Unix ואף לפצל את פרוייקט האינטגרציה לריצה על מגוון שרתים בו-זמנית.
מודל תמחור גמיש המתחיל בהיות iBolt פלטפורמה כוללת המכילה בתוכה את כל הרכיבים הנדרשים כולל קונקטורים ואדפטורים כחלק מהחבילה הבסיסית (ללא תוספת מחיר). הארגון רוכש רשיון לפי כמות התהליכים בארגון ואינו תלוי CPU, שרתים או משתמשים.
בארץ יש ל-iBolt עשרות התקנות בארגונים גדולים כ-ויזה, כתר, בנקים (לאומי, איגוד), משרד האוצר ועוד.
בדו"ח Forrester האחרון נסקרו 35 יצרני תוכנה שונים, מתוכם סוקרו 13 יצרנים מובילים, שמתוכם רק 5, כולל חברת מג'יק, דורגו כ"שחקנים משמעותיים".

We!
חברת We! מתמחה במימוש פרויקטי EAI גדולים עם דגש על מימוש טכנולוגיות חדשניות מוכוונות SOA. לחברת We! ניסיון רב במימוש פרויקטים מוצלחים מבוססי 2004/2006 Server BizTalk Microsoft וטכנולוגיות משלימות כ-WWF, .Net 3.0 ו- (MOM) Microsoft Operation Manager.
We! המתמחה בהקמת מערכות תוכנה מורכבות עם דגש על היבטי תחזוקה, התאוששות, יתירות, שרידות וניהוליות, נשענת חזק על ניסיון רב באיפיון תהליכי אינטגרציה וממשקים בין מערכתיים וארגוניים ובתכנון מערכות מורכבות תוך יישום מתודולוגיות עבודה מבוססות Agile.
מבחר פרוייקטים שעלו לאויר בשנה החולפת:
בארגון Retail גדול בישראל ביצעה We! פרוייקט EAI מרכזי מבוסס BizTalk 2004 המקשר את הקופות בסניפי הרשת למערכות ה-Legacy המבוססות AS-400 ופיתוח ממשקי On-line המספקים מידע לאתר האינטרנט של הארגון.
פרויקט אינטגרציה בין מערכות הבילינג וה-CRM בנטוויז'ן שהוקם כחלק מתהליך כניסתה לשוק השיחות הבינלאומיות. הפרויקט שבוצע בזמן שיא של שלושה חודשים מבוסס על BizTalk 2004 המקשר בין המערכות הקריטיות החדשות והותיקות של הארגון.
בבורסה לניירות ערך - הקמת מערך עשרות הממשקים המספקים את המידע לאתר האינטרנט החדש.
מימוש Virtual Service Bus המחבר בין ארגון Retail גדול ושותף עסקי להנפקת כרטיס אשראי. הפרוייקט כלל פיתוח תשתית אבטחה ייחודית לשירותי Web ומאפשר קישור מאובטח בין ארגונים.

אמן מחשבים
חב' Data Integration Israel מקבוצת אמן מחשבים מתמחה בפתרון ה- PowerCenter של אינפורמטיקה, פלטפורמה לביצוע אינטגרציה של נתונים במגוון דרכים:
גזירת נתונים והעברתם ממערכת למערכת ( ב-DW, הסבות ועוד)
הגירת מידע ממערכות ישנות לחדשות או ממערכות של ארגונים "חיצוניים"
ממשקים בין הישומים ובסיסי הנתונים דוגמת SAP, פיפלסופט, סיבל, אורקל, DB2, SQL Server, אדאבס, קישור למחשבי MF, מערכות EAI דוגמת Tibco ועוד.
סינכרוניזציה קבועה של נתונים בין מערכות
יצירת Meta Data משותף בארגון וניהולו ממקום מרכזי אחד
Enterprise Information Integration יצירת מידע פדרטיבי (איחוד של מידע ממערכות שונות למאגר וירטואלי אחד) ועוד.
יכולת להמיר כל מבנה של נתונים לכל מבנה נידרש כולל מידע שהוא Un-Structured.
הבאת נתונים ב-online באמצעות web services במתודולוגיות SOA.
אינפורמטיקה מספקת מראה הוליסטי אמיתי ושלם של המידע כולל גישה רחבה לכל מקורות ה-MF כולל IMS, IDMS, Adabas, Datacom, קבצי VSAM ו-AS/400 ועוד, ב-Batch וב-On-line.
גרסת PowerCenter8 כוללת אפשרויות חדשות כעבודה בגריד, אופציית שרידות (HA), עבודה במחיצות, אופציות Real-Time, טיפול בנתונים Un-structured ועוד.
לחברת Data Integration Israel למעלה מ- 30 לקוחות ארגוניים גדולים בישראל. בינהם: צה"ל, חברות סלולר ותקשורת, חברות ביטוח, ישראכרט, לאומי קארד, אגד, קוקה קולה, חב' היטק ועוד.

אורקל
הארכיטקטורה של אורקל משלבת ארכיטקטורה מוכוונת שירותים (SOA) עם ארכיטקטורה מוכוונת אירועים (EDA) - תפיסה שגרטנר מכנה בשם SOA 2.0 (על משקל Web 2.0).
אורקל מספקת את התשתית וארגז הכלים הדרוש למימוש ארכיטקטורת SOA באמצעות Oracle Fusion Middleware עם מתודולוגיה לניהול ובניית הפרויקטים באמצעות אחת האפליקציות הגדולות בעולם המפותחת בארכיטקטורת SOA על פי המתודולוגיה שלה ובעזרת התשתית שלה.
הפלטפורמה הטכנולוגית לפיתוח מערכות SOA והרצתן היא Oracle SOA Suite שהיא חלק מ-Oracle Fusion Middleware וכוללת את הרכיבים הבאים:
Enterprise Service Bus - קישור Web Services, מערכות שונות בארגון ושותפים למערך של שירותים עסקיים.
BPEL Process Manager - מנוע לפיתוח והרצת תהליכים עסקיים לפי תקן ה-BPEL, התקן המוביל להגדרת, יצירת והרצת תהליכים עסקיים מבוססי Web Services. משלב בתוכו את התפיסות של SOA ו-BPM.
Web Services Manager- רכיב לניהול ואבטחה של Web Services פנימיים לארגון או חיצוניים.
Business Rules Engine - תשתית וכלים לפיתוח והרצה של חוקים עסקיים ללא תלות בתוכניות שמפעילות אותם.
Business Activity Monitoring - מספק גישה בזמן אמת למדדים עסקיים במערכות המידע.
Services Registry and Metadata Repository - פירסום שירותים והישויות הקשורות אליהם וניהול מעגל החיים שלהם.
JDeveloper 10g - סביבת פיתוח מלאה ואינטגרטיבית ל-SOA ליצירת Web Services ורכיבי SOA אחרים.
התקנות מוצלחות שעלו לאוויר לאחרונה: דפי זהב, חיל מודיעין, טבע, אמקור, תמה
נכתב ע"י:
צלי פריש וקלי מורד,
מנכ"לים משותפים ב-
RFIgo מרכז המידע לענף המיחשוב

המאמר התפרסם לראשונה באתר RFIgo -
מיזוג מערכות בארגון: מה, איך ו(בעיקר) מי



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב