דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שירותי Offshore 

מאת    [ 25/07/2010 ]

מילים במאמר: 580   [ נצפה 2713 פעמים ]

כמו כל דבר הקשור לכסף – בארצות הברית, אי שם לפני כמה עשורים. חברות מסוימות הבינו שהן יכולות להרוויח מהעובדה שהדולר הוא מטבע חזק (במיוחד באותה תקופה), אם יעבירו חלק מהפעילות למדינות בהן עלויות המחייה נמוכות הרבה יותר. ואיך? משום שהן יכולות לשלם לעובדים משכורות נמוכות הרבה יותר ועדיין לקבל את אותה תוצרת.

 

אילו חברות משתמשות בשירותי offshore?

כיום, כשהטכנולוגיה היא למעשה שפה אחת כלל עולמית, חברות הייטק רבות משתמשות באפשרות הזו. וזה רק הולך ומתרחב. זו הסיבה אגב שבגללה דרושים בהייטק גם אנשים למשרות בחו"ל, אפילו אם החברות ישראליות לכל דבר.

 

חברות הייטק רבות בארץ ובעולם מוציאות את פעילותן למדינות כמו הודו וסין משום שכוח האדם שם נתפס כאיכותי ובעיקר זול בצורה משמעותית. על פי ההערכות, חברות יכולות לחסוך עד 90% מהתקציב המופנה לטובת משכורות, אם ישתמשו בשירותי offshore. וזהו חיסכון עצום, שיכול להביא חברות לשגשוג בלתי רגיל.

 

החיסכון מתבטא גם במיסים

זהו עוד שיקול חשוב של חברות המחליטות להעתיק את פעילותן אל מעבר לגבולות המדינה. ביעדים הפופולאריים עבור שירותי ה-offshore (מדינות המזרח הרחוק בעיקר), המיסים נמוכים משמעותית מאשר במדינות המערביות. וזו כבר סיבה מספיק טובה כדי ללכת על המהלך הזה.

 

גם ישראל היא יעד עבור שירותי offshore

כבר לפני כמה שנים סומנה ישראל כיעד עבור חברות offshore שונות. הסיבה הראשונה היא העובדה שמדובר במדינה מפותחת מאוד, בעלת ענף הייטק משגשג וידע רב מאוד בתחום. למתכנתים הישראליים יצא שם של כוח אדם איכותי בכל העולם.

 

הסיבה השנייה היא שוב, יוקר המחייה. אין וויכוח כי עלות המחייה בארץ נמוכה מאשר בארצות הברית, מדינות מערב אירופה ובריטניה למשל. אם חברות מהאזורים הללו יעבירו את פעילותן לישראל, גם הן יוכלו להרוויח, מכל הצדדים. ולכן, שמו להן חברות השמה במרכז העניינים את הנושא הזה.

 

משרות offshore עבור דרושים בהייטק

לא נגזים אם נגיד כי זוהי המגמה החזקה כרגע. לוחות הדרושים בתחום ההייטק מתמלאים אט אט בהצעות למשרות offshore, אם זה מטעם חברות בישראל או חברות מחו"ל. היום כבר יש מאגרים של משרות מהסוג הזה, בעיקר אצל חברות השמה במרכז הארץ, שם מן הסתם מרוכזות רוב חברות ההייטק בארץ.

 

חברות ההשמה מתאימות עצמן לשינויים

חברות ההשמה לא יכולות להתעלם מהעניין הזה. אם הן רוצות להמשיך לחלוש על עולם הדרושים, הן חייבות להתאים עצמן לתופעה ולכן כל מרכז הערכה יכלול היום גם בדיקות לגבי יכולת ניהול של צוותים מעבר לים וכדומה. עולם הדרושים כבר מותאם לעניין, וכך גם חברות ההשמה השונות.

 

התאימו גם עצמכן למצב
חברות השמה צריכות להתאים עצמן לתופעה הזו, אלא גם אתם. שירותי ה-offshore דורשים יכולות רבות שאין לכל אחד, כמו יכולת עבודה בשפה זרה, ניהול של צוותי עובדים שמגיעים מתרבות שונה והסתגלות לצורת חשיבה אחרת. לכן, אם אתם מעוניינים במשרת offshore, אתם צריכים להכין את עצמכם מראש.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב