דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מגשימים חלום אחר חלום - ואיך זה שאף פעם לא נגמרים החלומות? 

מאת    [ 23/07/2010 ]

מילים במאמר: 814   [ נצפה 3382 פעמים ]

בגיל 32 ויום אני עוצר רגע כדי להסתכל על חיי ולראות מה הספקתי לעשות עד כה, ומה נותר לי להגשים. בסדנאות שאני מעביר בכל הארץ בנושא קומיקס, הגשמת חלומות ולימוד ציור אני לעתים משתף את הנוכחים בסיפור הוצאתו לאור של ספרי הראשון "חיפוש מחפש משמעות" אשר סלל ביחד איתי את הדרך להיותי סופר ומאייר. תוך כדי כך שאני חושב ונזכר בדברים שעשיתי, שחלמתי ורציתי, אני נזכר איך כשהייתי בן 6 קניתי בכל הזדמנות את הספרים עבי הכרס (והיקרים) של דיסני ותרגמתי אותם בעזרת מילונים, רק בכדי להבין איך יוצרים את הציורים, את האנימציה ואת התנועה של הדמויות הכל כך מתוקות. אני נזכר איך הייתי אוסף כל ציור ותמונה מכל עיתון ומגזין שבו נתקלתי למן אוסף עצום של ציורים וקריקטורות.

באותו זמן החלום הגדול של חיי היה לעבוד בדיסני ביום מן הימים. כמובן שחלום זה נזנח במהלך הזמן ונזכרתי בו ביום בהיר אחד בזמן שאכלתי ארוחת בוקר בפונדק דרכים כלשהו בברזיל. זה קרה כשטיילתי לבדי, ובמשך שעה צפיתי במרתון של סרטי אנימציה של וודי ווד פקר ולא הפסקתי לצחוק. מסביבי ישבו טיפוסים שונים בגילאים מגוונים שזרקו לי מבט משתומם ומופתע מהעובדה שבחור בגילי צוחק מסרטוני אנימציה המיועדים לילדים... אז זה היכה בי! זה מה שמייחד אותי, זה הייעוד שלי, זה מה שאני צריך ללמוד כשאחזור לארץ, ורגע אחרי שהבנתי את זה - כאילו הכל נרגע - כל השאלות והבלבול של "מה לעשות בחיים" ו"מה ללמוד?" התפוגגו. לפתע ידעתי מה טומן לי העתיד!  

במהלך השנים ומאז שאני זוכר את עצמי תמיד אהבתי את המחשבה שאני יכול להגשים כל חלום שאחלום. מחשבה זו עיצבה אותי והנחתה אותי להיות עקשן ביותר ולהתמיד בכל דבר מה בו אני מאמין. זו הסיבה שכשהתחלתי את דרכי בתחום היצירה עם חלוקי הנחל המוכרים לכולכם הצלחתי להפוך תחביב ליצירה מסחרית בהיקפים כה גדולים עד שהייתי צריך להזמין את החלוקים מחו"ל, להעסיק עובדים ועבוד עם חברות הפצה גדולות שעשו עבורי את השיווק. הקשיים שנערמו בדרך היו אינסופיים אולם תהליך הלמידה שעברתי בדרך היה שווה זהב והייתי נחוש להצליח ולעמוד ביעדים שהצבתי לעצמי.

כמו כן דבר מוביל לדבר - והעבודה הקשה השתלמה לא רק בזכות הידע שרכשתי בתחום השיווק והמכירות אלא בתחום אחר לגמרי - תחום הציור. דרך העבודה עם חלוקי הנחל גיליתי את שיטת "לצייר בקלות" שבתחילה קראתי לה שיטת "4 השלבים". (מהר מאוד הבנתי ש"4 השלבים הינם רק חלקיק קטן מסך כל השיטה - מעין קצה הקרחון שאט אט התגלה לי) ושוב בדרך לא צפוייה חלומי מגיל 6 - לעבוד בדיסני החל להתממש מבלי שאוכל לצפות שכך יקרה. לא רחוק היה היום שבו נפגשתי עם צוות העיתון הרשמי של דסני בארץ ("עולמו של דיסני") שהחל להתעניין יותר ויותר בשיטת הציור עד שרכש את מדור הציור השבועי של "לצייר בקלות" ואפשרות לפרסם בכל שבוע כיצד אני מצייר את דמויותיי.

עם הזמן התגלגלתי למקומות חדשים, שותפים חדשים נקרו בדרכי ובכל פעם מחדש הוכחתי כי שיטת הציור שלי עובדת, כי המוצרים שלי נמכרים בהצלחה גדולה וכי יכולותיי בתחומים שונים כגון שיווק, מכירות, פיתוח מוצרים ותוכן הינן ברמה הגבוהה ביותר. ובכל פעם הרגשתי שאני מתקרב קצת להגשמת חלומי, ולרגעים מסויימים מתרחק. בכל פעם שדלת אחת נסגרה בפניי, דלת אחרת נפתחה. דלתות שלט ידעתי על קיומן, שלא דמיינתי כי הן כל כך קרובות, דרכים שנראו כמבויי סתום הפכו לנתיבי אוטוסטרדות מהירים שלקחו אותי למקומות שונים שחלקם קירבו אותי למטרה וחלקם הרחיקו אותי ממנה.

הקושי האמיתי היה לגלות מהי המטרה שלי ולדעת מי ומה אני רוצה להיות. לקח לי יותר משנתיים להצליח להסביר מה אני עושה, מהו מחוז טרובדור ומהי החברה שיצרתי. אפילו לחבריי הקרובים, למשפחתי וללקוחות חוזרים היה לי קשה להסביר את כל האפשרויות הגלומות בעסק חלומותיי. ואין ספק שקושי זה נבע גם מהעובדה שרציתי לעסוק בכל מה שעניין אותי ולהתפרס על כמה שיותר מהצד האחד ומהצד השני - עקב העובדה שאת מה שאני עושה היום לא עשו לפני, לכן יצירת השם וקביעת אופי החברה היה משימה קשה מאין כמותה במשך זמן רב ביותר!

אין לי ספק שאיבדתי לקוחות רבים במהלך זמן רב עקב חיפוש עצמי של זהותי, כפי שאיבדתי לקוחות רבים גם בשנים בהן החלטתי שלא למכור יותר דבר לאיש ולמקד את האנרגיה שלי במציאת תשובות מהותיות אלו. במסע חיפוש שארך יותר משנתיים ואורך עד עצם היום השתנה אופיו של המותג טרובדור, אופיו של האתר הרשמי שלנו ואף אופיו של סדר היום של עיסוקיי כמנהל המותג. כשלפני שנתיים לערך סיימתי את תהליך ההתבודדות של הפיתוח והתחלתי למכור זכיונות לשימוש ביצירות ובדמויות שלי ליצרנים שונים. עשיתי זאת רק לאחר שהצלחתי לסכם את מטרת העל של החברה והעסק שבניתי למשפט אחד אליו אני שואף מהיום הראשון לעשייתי ויצירותיי והוא - "להסב אושר להמונים"! את מטרת העל הזו לא המצאתי - ראיתי אותה במאמר שערכו על דיסני - וכמו ברק זה היכה בי שכן חזון זה בער בעצמותיי ועכשיו שגיליתי אותו - ידעתי בבהירות מה עלי לעשות ובמה עליי להתמקד...

לפתע נוצר לו חלום חדש ישן שכזה - מטרת על אליה עלי לשאוף. וכמו אויר לנשימה בכל דבר שאני עושה היום זו אחת השאלות המהותיות והחשובות ביותר שאני שואל את עצמי לפני שאני ניגד לבצע או לתכנן. האם עשייה זו תקרב אותי לחזון שלי או לא...

מומלץ להיכנס לאתר הרשמי של טרובדור בהם תמצאו מאמשרים נוספים, שלל דמויות מצויירות וסיפורים נוספים שלי. או ליצור עמי קשר טלפוני: 050-2374195 בברכה: עמית אופיר




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב