דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הסוד 

מאת    [ 04/04/2007 ]

מילים במאמר: 1902   [ נצפה 3398 פעמים ]



"מהו הכוח ?.. אינני יודע, כל שאני יודע שהוא קיים" (אלכסנדר גרהם בל)

הקדמה
מה גורם למציאות להיות כמו שהיא? במשך עשרות אלפי שנים חיפש האדם תשובות לשאלות מסוג זה. באופן אינטואטיבי פנה להבנת הכוח הגדול (אלוהים), זה שביכולתו לשנות מציאות- ליצור ולהרוס, האדם ייחס לאותו אלוהים את כל הכוחות שרצה לעצמו. כך החלו נסיונות אינספור לפענוח את האלוהים. במסגרת יכולות התפיסה המוגבלות שלנו, ובאופן כמעט אוטומטי(ואנושי כל כך) האנשנו את האלוהים.על אף שתיארנו אותו כיישות אינסופית, בעלת כוחות שאינם ניתנים למדידה, ייחסנו לאותה דמות רוחנית תכונות אנושיות כמו כעס, אכזבה, ציפייה ושיפוטיות.

מאמר זה מבקש לבחון מחדש את האנשה שעשה האדם במשך אלפי שנים, לאותו כוח עליון. האנשה שכמובן הפכה את הכוח 'ההוא' לנבדל ונפרד מהאדם. האלוהים שבוחן ושופט את מעשיי, כוח המתעניין כמעט באופן רכילותי, בדברים שעשיתי ואמרתי. בעוד שתיתכן אפשרות כי אלוהים לא רק שאין הוא בעל תכונות אנושיות, אלא מדבור בכוח החיים בעל יכולות בלתי מוגבלות ששוכן במקום בו העין והיד אינה משגת, כוח בריאה והרס המצוי בתוך המחשבה שלי, ומופעל על ידי לא אחר ממני.

אני סבור שתיאוריות כמו זו שנעלה במאמר פותחו ונבדקו על ידי האדם זה מכבר, האסכולה המייחסת לכוח המחשבה את בריאתה של המציאות דקה אחר דקה, נגזרת באופן די ברור מתפיסות מדעיות, בינהן תורת הקוואנטים. ככל הנראה אותו מידע חיוני 'כיצד ליצור את המציאות שאני רוצה' הוחזק במשך אלפי שנים על ידי האנשים החזקים בעולם, מהפכנים, אילי הון, מנהיגים, אנשי דת, מלכים ונחתם כסוד. רק על ידי שמירה על תפיסת הכוח האלוהי במסגרת דתות, יכל המעמד השולט לשמור על כוחו, היום המידע מוצע לכולם, כל אחד יכול לנסות ליישם אותו בחייו, מתהליכים קטנים לגדולים באמת.. אתם יכולים להשאיר את כרטיסי האשראי בארנק, האינפורמציה הזו ניתנת ממקום של שיתוף ואהבה.

האם ב"סרט" בו אני נמצא, אני... ניצב? שחקו ראשי? במאי? תסריטאי ?? איך משנים את העלילה ?
כל כך הרבה כאן ועכשיו, יוצרי מציאות, מוארים, מדריכי דמיון ו'רפיקים' מציפים את התודעה בעשור האחרון, שטבעי היה לחשוב שמדובר בקונספירציה של 'סיני חכם' שפעם אמר משהו בלי פואנטה..אנו מוצאים עצמנו מחפשים שנים מתחת לשטיחים וסדינים, כל שליבנו מבקש הוא קצה חוט של 'אמת' כזו שתקדם אותנו להבין - וואט דה פאק איז גוינג און ?!#? וגם אם לא נמצא את אלוהים.. אולי נבין משהו על הדרך.

הטרמינולוגיה השגורה בפינו בנוגע לאלמנט המרכזי שבורא את המציאות, עלולה לבלבל. ההיסטוריה מספרת לנו על כמה מלחמות אכזריות ביותר, שהתעוררו במהלך אותן מחלוקות באשר לשמם של הכוחות המניעים את העולם. לכן נקדים ונחדד כמה מושגים, ולו לצורך תקשורת ברורה.

קיום = אלוהים, טבע, אינסוף, תת מודע קולקטיבי, אהבה, כל מושג אחר המבטא את המקור.
פיזי = חומר, עולם התופעות.
מטאפיזי = מחשבה, העולם שמעבר.
מציאות = הוויה, חוויה, קרמה, התרחשות, העולם שאנחנו מכילים.
כוח מחשבה =רצונות, דאגות, פנטזיה, התמקדות מחשבתית, כל תוכן שהתודעה משדרת.

בהנחה שנחלק באופן שרירותי את המציאות (מילה שנשתמש בה הרבה) לשני מימדים "נפרדים"
1.העולם הפיזי (עולם החומר- עולם התופעות) נקלט על ידי החושים.
2.העולם המטאפיזי (עולם הרוח- העולם שמעבר) בא לידי ביטוי במחשבות ורגשות.
נראה שבעולם הפיזי פועלים חוקי טבע (פיזיקה) מנוסחים ומחושבים על ידי נוסחאות, מערכת חוקים הניתנת להוכחה ומסבירה באופן ברור את עולם התופעות, כל תהליך המתרחש בעולם הגשמי טומן בחובו את העקרונות הללו. חוקי העולם הפיזי ככ מדויקים, עד שאנחנו מסוגלים לחזות נחיתה של טיל או מעבורת בדיוק של שבריר שנייה.. החוקים אינם משתנים - צפויים מראש.
כאשר אנו חוצים בדמיון את הגבול בין עולם הפיזי לעולם המטאפיזי (מטא, פירושו 'מעבר') למרבה הפלא אנו זונחים את חדות המחשבה ומתחילים לספר לעצמנו סיפורים ומעשיות במטרה לנסות ולהבין את ההשתנות סביבנו, זו שקובעת מה יהיה עלינו, מה יביא העתיד. הסיפורים שאנחנו מספרים, מדברים על גן עדן וגהנום, עשה ואל תעשה, שכר ועונש, אגדות, כישופים, גורל ועוד הרבה רעיונות שנאספו במהלך אלפי שנות תרבות. כהות החושים ואי הודאות לגבי העולם שמעבר המשתקף ויוצר את המציאות הגשמית מובילה אותנו למסכת של פחדים ודאגות, ויוצרת בנו חסימה ותקיעה, המשתקות את היכולת והכישרון שלנו להיות מאושרים ולהבין את הפלא בו אנחנו לוקחים חלק.

החוק
אציג לכם את אחד החוקים המשמעותיים ביותר המניעים את המציאות מאז שחר האדם. החוק פועל על כל בני האדם, תהי אמונתם, מדינתם וזהותם אשר תהי. החוק הזה עובד בכל מקום במימד הגשמי בו אנו חיים. נקרא לחוק 'אין בעיה, בדרך אליך' בחוק טמון כוח שממגנט דברים למציאות: אנשים, תרחישים, תחושות, תופעות...הכוח הזה מתייחס לאדם כנקודת המרכז וממגנט אליה "דברים".

כיצד זה עובד ?
החוק פועל באופן אבסולוטי. כל הדברים הנמשכים לחייך טובים ורעים נמשכים על ידי כוח המחשבה (לצורך האנשת התרחיש) נדמיין שמדובר במסעדה יוקרתית, אתה מתיישב ליד השולחן, מגיע המלצר, אתה מזמין את שאתה חפץ בו, מוודא שהמלצר הבין, ממתין חצי שעה, והנה, קיבלת את שרצית, ככל שתהיה מדויק וברור, ייטב. חוק 'אין בעיה, בדרך אליך' פועל על ידי תדר המחשבה, כולנו חושבים כל הזמן, וללא ידיעתנו מעברים מסרים('משהו' מקשיב לכל המחשבות שלנו) נדמיין שהיקום הוא אותה מסעדה, אנחנו מעברים למלצר את רצונותינו בתדר המחשבה, אותו מלצר מקבל את ההזמנה שומע ורושם בהזמנה את תוכן מחשבותינו. כל רצון, פחד, דאגה או מחשבה אקראית, נרשמת ועוברת לביצוע. אלה חדשות טובות המחייבות אותי (כאדם חושב) לקחת אחריות על כל מחשבה שאני חושב, לקחת אחריות בכל פעם שאני מפעיל את כוח המחשבה. כאשר אני מתייחס לכוח המחשבה, אני לא מדבר על מחשבה 'חיובית', ולא על 'אמונה דתית', אני מתייחס לכוחה האנרגטי של המחשבה. מחשבה היא תדר, תדר חשמלי המתחולל במוחנו. באופן טבעי התדר מלווה בהשראה אלקטרומגנטית המתפשטת לסביבה. אני מתייחס למחשבה כ'תדר פקודה' המשודר ליקום.. טכנולוגיות מתקדמות מאפשרות למדוד תדרים של מחשבה, לכל מחשבה יש תדר אנרגטי המשודר לסביבה, והיא מגיב בהתאמה.. מה שתרצו.. בדרך אליכם ~

אם אתם חושבים על זה בראש, אתם תחזיקו את זה ביד.
גם במקרה של כמיהה לאופנים, וגם במקרה של חשש מסרטן, אתם תחזיקו את זה ביד.

כוח הפוך
איך זה יכול להיות שישנם אנשים שיוצרים את מה שהם רוצים ברמה החומרית הרגשית והמנטאלית,
בעוד שישנם אנשים היוצרים בדיוק את מה שהם לא רוצים ברמה החומרית הרגשית והמנטאלית ?

הבעיה מתחילה כאשר אנחנו מתמקדים בדברים שאנחנו לא רוצים, בדברים שמדאיגים אותנו, אנחנו מכוונים את כוח המחשבה לדברים שאנחנו לא רוצים ליצור. רוב המחשבות והתהיות שלנו מורכבות מדאגות, כלומר מדברים שאנחנו לא רוצים שיקרו. אם היה פונה אלינו רוקח בבית מרקחת ושואל כיצד יוכל לעזור והיינו מתחילים להגיד לו את כל מה אנחנו לא רוצים שיביא, בשלב מסוים הוא היה מתחיל להביא את הדברים שאנחנו לא רוצים, כי זו הייתה האינפורמציה היחידה שהיינו מעבירים.. היקום אינו שומע את התחושה שיש לי כלפי הרעיון אותו אני מכיל במחשבה, גם אם אני אומר 'כן' וגם אם אומר 'לא' תוכן המחשבה עובר כפקודה ליקום, גם התנגדות וגם תמיכה בדבר יוצרים כוח להיווצרותו.

"אני לא רוצה להיכנס לחובות!?
"אני רוצה להיכנס לחובות!?
שני המשפטים כמעט זהים בתשדורת המחשבתית. בשתי הדוגמאות כוח המחשבה מתמקד בחובות.

זו נקודה חשובה, ההנחה הבסיסית היא שאדם מתמקד במה שהוא רוצה שיקרה, כך עושים כל היצורים האחרים ביקום, פרט לאדם החושש מהעתיד ומנתח את שצפוי לבוא. הרגל זה גורם לנו להתמקד בדברים מהם אנחנו חוששים, חרדות, סיוטים, וטראומות מהעבר, כך מבלי שנדע אנחנו מגבירים את תשומת הלב שלנו לדברים שאנחנו לא רוצים, מה שמוקרן על מסך התודעה, יופיע במציאות. אפשר לבחון את כוחו של החוק באופן פשוט -
מי שמרבה לדבר על מחלות - יש לו
מי שמרבה לדבר על חובות - יש לו
מי שמרבה לדבר על כסף - יש לו
מי שמרבה לדבר על פחד - יש לו
(לדבר/לחשוב/לדמיין = להקצות כוח מחשבה)


מה אפשר ואי-אפשר לבקש ?
היקום אינו מסוגל לתפוס את ערכו של דבר, לא מתעוררת שיפוטיות כלפי המחשבות אותם אנו חווים, אם אציב לעצמי כמטרה להיות מלך שבדיה או מנקה זבל, אלו שתי אופציות שאין בניהן הבדל מבחינת חוקי הטבע, הם קלים/קשים באותה מידה.. מנקודת הייחוס של הקיום להפיק צונאמי או לגרום לי להתעורר 3 דקות לפני שהשעון מצלצל, דורש השקעת מאמץ זהה, אפס מאמץ. הכול פשוט קורה... מערכת האמונה שלנו מהווה את המכשול בדרך לחלומותינו, מתוך תפיסה שיש דברים קשים וקלים, תהליכים קצרים וארוכים, אנחנו מעכבים ולעיתים מונעים מעצמנו להשיג מטרות שנראות לנו קשות ובלתי מושגות. (המוח שלנו תופס את המציאות בעזרת קוטביות, מושגים המגדירים זה את זה, למשל רע וטוב, ימין ושמאל, ארוך וקצר, הרבה ומעט, קשה וקל, אנחנו לא מסוגלים להבין מושג שאינו מתקיים בקוטביות למושג אחר, ראה מאמר על 'המציאות הדואלית').

לא מדובר באהבת האל, ולא בהגשמת משאלות לצדיקים. עפי תורת הקוואנטים ו'אחיותיה', הכוח ה'בורא' היוצר יש מאין הוא כוח מחשבה. הוא לא רק משפיע, אלא מניע. רק כאשר מחשבה מופיעה נוצרת מציאות, תורת הקוואנטים קובעת שהמציאות נכנסת לפעולה רק בנקודה שבה המתבונן בוחן אותה, למעשה רק בפגישה בין מחשבה (או כל כלי מחישה אחר) לסופר פוזישיין, נוצרת מציאות אחת ובו ברגע אנחנו מכילים אותה. לא פשוט להבין את משמעותה של תורת הקוואנטים, לא חייבים להבין את תורת הקוואנטים בשביל להשתמש בה, ישנם הרבה חוקים פיזיקאליים שאדם מן השורה אינו יודע להסבירם, אך הם עובדים בכל זאת, איני יודע כיצד עובדת השמש, אולם לאחר כמה שעות בחוץ ישתנה צבע עורי, גם אם אדע להסביר זאת וגם אם לא.

תהליך היצירה - 3 שלבים

1.בקשה
עלינו לבקש באופן ברור מה אנחנו רוצים..דמיינו את המלצר, ובקשו ממנו את שאתם רוצים שיקרה, התהליך יהיה יעיל יותר אם תשבו ליד השולחן ותכתבו מה אתם רוצים, על ידי ניסוח הדברים תהפכו אותם לברורים יותר. תאמינו שאתם מבצעים הזמנה, ותזכרו שכל מחשבה שלכם משתרבבת להזמנה שאתם מבצעים.

2.המתנה
לאחר שהבענו רצון, עלינו לשחרר את הבקשה ליקום, על מנת שיכנס לפעולה ויארגן מחדש את המציאות תוך יצירת מבוקשינו. בזמן ההמתנה, נקפיד על שני דברים, האחד להמשיך לדמיין לפרטי פרטים את ההתממשות של מה שביקשנו, והשני לא להתערב בתהליך היצירה, איננו רואים את התמונה הרחבה.

3.קבלה
זהו שלב קריטי ביותר בתהליך, עלינו להרגיש אחד עם הבקשה שלנו, על ידי דמיון, ציור, כתיבה, תמונות, תזכורות מכל סוג לגבי החזון שלנו, זה יהווה זרז למימוש. כל מחשבה או תהייה בסגנון, זה לא עובד, למה ככ הרבה זמן, היא בקשה בפני עצמה ועלולה לעקב את הקבלה.

החוק עובד, תמיד ! הוא אינו מתחשב במזל, בעבר ובעתיד. גם אם הייתם צדיקים וגם אם חטאתם, עובד. אל תשייכו את עצמם לאיזו קבוצה שנבצרה ממנה הגשמה, בגלל סיפור חיים כזה או אחר.. כולנו מפחדים, כולנו עושים כאילו שאנחנו יודעים משהו, כולנו נמצאים במצב פוסט טראומה של חוויות וזיכרונות מהעבר הרחוק והרחוק מאוד..כולנו דפוקים באותה מידה !!

לסיכום
אחד הדברים הנהדרים בחוק הזה שהוא שירות הניתן בחינם על ידי הבריאה. אינו דורש השקעה, ניסיון, כסף, או הקרבה מאיזשהו סוג ניתן להתחיל להשתמש בכוחו המופלא מ.. עכ..שיו. הכוח הוא רק חלק מניסיון לממש את קצוות האינפורמציה והממצאים הטריים שמגלה לנו המחקר המטאפיזי על המציאות. אני מזכיר שאין צורך להבין את התהליכים בכדי ליהנות מהפירות שלהם. תורת הקוואנטים נותנת לנו כיוונים חדשים דרכם נוכל להתבונן במתרחש סביבנו מזוויות חדשות, אל לנו לטעות ולחשוב שהאני החושב הוא חליפת הבשר בה אנחנו מתגוררים, אנחנו הוויה אנרגטית עמוקת מימדים, מחוברת לחלוטין לשדה האנרגטי של היקום. הכול מחובר ברמת המציאות הפוטנציאלית, מחובר לכוח הבריאה שיוצר דקה אחר דקה את המציאות אותה אנחנו חווים. אני שלוחה של הבריאה, באפשרותי לקיים קשר ישיר של הדרכה ותמיכה עם המקור- אלוהים- הקיום. חליפת הבשר בה אני מתגורר במימד הפיזי, גרמה לי בעבר לחשוב שגבול היכולת האנרגטית שלי מסומן על ידי הגוף הפיזי אותו אני קולט בחושיים הארציים שלי. אלפי שנים לאחר שדיברו אנשי רוח מזרמים ביהדות הקבלית, בבודהיזם ובפילוסופיות סיניות עתיקות על ה"אחד", יחידה שלמה אחת הפועמת וחיה באיזון מתמיד אשר יוצרת מעגלי צמיחה וקמילה-חיים. גם המדע סולל אט אט שביל(מטאפיזיקה) המחבר את המדע ה"קשיח", לאותם תיאוריות רוחניות של הכל הוא אחד. אנחנו למעשה אותה אנרגית בריאה ממנה אנחנו פוחדים כל כך. כולנו מחוברים לאותו מקור אנרגטי ע"י הנשמה. מימדיה של הנשמה קשים לתפיסה, בגוף הפיזי אנו ממשים רק את הקצה הגשמי שלה בעולם של מרחב וזמן.


"בין אם אתה חושב שאתה מסוגל ובין אם לא, אתה צודק.." (אלברט אנשטיין)

המאמר נכתב בהשראת הסרט "הסוד"

הדר פלג, מאמן אישי ומלווה תהליכי העצמה אישית
לפניות - hadar_peleg@hotmail.com 0544-687867


הדר פלג נולד ב 1980 בעיר תל אביב, לאחר לימודיו התגייס לצבא ושירת בחיל מודיעין כמפעיל מטוסים. לאחר מספר שנים השתחרר, ויצא לטייל במזרח הרחוק שם גילה עניין רב בלימודי תורות המזרח השונות, בעיקרן בודהיזם. לאחר חזרתו לישראל, החליט הדר להמשיך ולחקור מקומות אחרים בגלובוס , ונסע למרכז אפריקה (אנגולה) שם עבד וגיבש תוכניות אקדמאיות. בתחילת 2005 החל הדר ללמוד ארכיטקטורה באוניברסיטה של ונציה, לימודיו צלחו, אולם משיכתו לתורות הנפש והקיום התגברה. לאחר שנה החליט הדר לשלב בעשייתו את המימד הפיזי עם המימד המטאפיזי. כיום משקיע הדר את זמנו בכתיבת מאמרים בתחום המרחב ומשמש כמאמן אישי. הדר מלווה מאומנים בתהליכי טראספורמציה תפיסתיים.



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב