דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה צריך לדעת יזם מתחיל? 

מאת    [ 22/07/2010 ]

מילים במאמר: 714   [ נצפה 2898 פעמים ]

בעולם של היום, בו התקשורת אחראית על סדר היום, העסק שלך צריך להיות במקום שכולם מדברים עליו, וזה בכלל לא משנה במה אתה עוסק, אם אתה יזם נדל"ן, סטרטאפיסט או בעל מספרה. אין עסק שאין לו מקום בתקשורת ואם תשקיע בעבודת יחסי ציבור איכותית, אין סיבה שלא תמוצב בעיתונות.
נכון שיש דרך קלה ופשוטה יותר להתפרסם בעיתון, באמצעות תשלום על מודעת פרסומת, אבל האם עלה אי פעם בדעתך אם דרך הפרסום בה נקטת ממצבת את העסק בצורה שונה מן המתחרים שלך? האם הפרסום עוזר לך להתקדם מעבר למקום שאתה נמצא בו מקצועית? האם הוא הופך אותך לבר סמכא בתחום, או משמר אותך באותה נישה מוכרת וידועה?
אם ענית בחיוב לשאלות אלה, אתה זקוק למערכת יחסי ציבור שתקדם אותך, תמתג את העסק ותלמד אותך איך עושים כותרות ואיך לקבל את הנראות שתקדם את המטרות העסקיות אליהן אתה שואף, אפילו מעבודה שגרתית בחנות נעליים.

אז איך עושים את זה?
1. החלטה אסטרטגית
דבר ראשון, עליך לעשות החלטה אסטרטגית איפה אתה רואה את עצמך ואת העסק שלך 10 שנים קדימה? האם אתה מוכן להשאר באותו מקום, להשאר ברמת הכנסות סטטית, או לזנק קדימה, להוביל בתחום ואולי אף להתרחב. אם אתה חושב בראש גדול, אתה חייב מערכת יחסי ציבור תומכת מאחורייך.

2. בהתאמה אישית
בחר את משרד יחסי הציבור המתאים לך. יש מאות משרדים כאלה בישראל של היום (רובם קטנים ומאזור המרכז). משרדי יחסי הציבור הטובים מתמחים בנושאים מסוימים בהם הם חזקים יותר. אחרים עוסקים בכל, מכל וכל. משרד בעל ניסיון בתחום בו אתה עוסק, יהיה הבחירה הטובה ביותר עבורך, בין אם תחומך הוא עיצוב שיער, חרוזים, או כל דבר אחר. התאמה ראשונית שכזו תמנע אכזבה משני הצדדים. חלק מהמשרדים יקלטו אותך בכל מקרה, ויש כאלה שיגלו הגינות ויסבירו שהתיק שלך אינו מתאים לתמהיל התיקים או אופי המשרד. ההחלטה בידייך.

3. תיזום
גם איש יחסי הציבור הטוב ביותר, לא יכול לדעת מה באמת מתרחש בעסק שלך. אתה זה שמכיר את העסק עד לפרטים הקטנים ביותר. לא לשתף את איש יחסי הציבור שלך במתרחש, הוא לא יוכל למצוא את הכותרת הבאה שלך. הכן רשימה מסודרת של כל הקשור בעסק ועבור אליה בדקדקנות ובפרוטרוט עם איש יחסי הציבור. זוהי הדרך היחידה להבטיח פעילות אפקטיבית.

4. תהיה בקשר
שמור על קשר רציף עם משרד יחסי הציבור ועם התקציבאי שאמון על התיק שלך. אל תיעלם, אל תתעלם, למשרד יחסי הציבור שלך יש אינטרס זהה ולפעמים אולי אף גדול משלך שתופיע בכלי התקשורת השונים. שיתוף פעולה הדדי חיוני להצלחת הקשר עם משרד יחסי הציבור ולקבלת התוצאה המיטבית עבורך. היה סבלן עם התקציבאי שאמון על התיק שלך, הוא לא מנסה להציק, גם אם נדמה לך שכן, הוא רק מנסה לעשות את עבודתו בצורה הטובה ביותר.

5. עיין בעיתונים
היכרות מעמיקה עם התקשורת, עם הלך הרוח שבה ועם השפה הפנימית שלה, יכולה רק להועיל לך. בצורה כזו תוכל לדרוש ממשרד יחסי הציבור את מה שאתה צריך עבור העסק שלך. לא יזיק שתכיר את המדורים השונים ואת הכתבים השונים. כך תמיד תוכל להיות בעניינים, תדע מה לבקש ואיך לקבל את מקסימום התמורה עבור הכסף אותו אתה משלם עבור יחסי הציבור.

6. התראיין
היכרות אישית ומקצועית עם עיתונאים יכולה למנוע ממך פרסום שלילי.

7. בלי לחץ
עבודת יחסי ציבור לא תמיד משיגה תוצאות מהרגע להרגע. תן לזמן לעשות את שלו. לעתים נדרש לכתבות זמן להבשיל. לא כל החומר שהעברת אתמול בערב ימצא את מקומו בעיתון של יום המחרת. וגם אם לא קיבלת תגובות מהפרסומים, זה עוד יגיע. זכור, בעזרת יחסי הציבור אתה לא רק מוכר מוצרים, אתה גם יוצר מותג, וזה בהחלט לא קורה בין לילה.

8. עידן הרשתות החברתיות - עשה יחסי ציבור לעצמך
אם הופעת בעיתון במקום נחשב ובולט, זו הזדמנות להפיץ את הבשורה לכל החברים, לכל בני המשפחה והמעגלים הקרובים השונים כולל הרשתות החברתיות, שידאגו גם הם לעשות תפוצה בכל מקום אפשרי. היום בעידן הבלוגים, הפיסבוק והטויטר ניתן להגיע לחשיפה שאינה פחותה מפרסום בעיתונות הכלכלית המקצועית. ככל שהחשיפה של העסק גדולה יותר, כך היא יעילה יותר.

9. גילוי נאות
גם לא מידע שלילי. אם עומד להתרחש או התרחש כבר אירוע שלילי בעסק, או אם היית מעורב באירוע שלילי, דווח לו. הוא יסייע לך להפחית את מימדי הנזק. אל תיצור מצב מבין בו שואלים אותו שאלות שהוא יאנו יודע לענות עליהן.

10. אל תרים ידיים
נכון, אולי בחודשיים הראשונים לא תראה שום כתבה בעיתון, אבל הזמן עושה את שלו. עיתונאים מתחילים לראות את השם שלך, מתחילים להכיר את העסק שלך, וזה רק עניין של זמן עד שהדבר יחלחל ויוביל בסופו של דבר לתוצאות המיוחלות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב