דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על הקלות הבלתי נסבלת של הענישה 

מאת    [ 22/07/2010 ]

מילים במאמר: 499   [ נצפה 1653 פעמים ]

בעוד ששופט הדן בפלילים מוגבל עפ"י סעיפי האישום בהתחשב בערכאה בה הוא מכהן ( ביהמ"ש שלום או מחוזי ) באורך תקופת המאסר אשר בסמכותו להטיל, הרי לגבי שלילת החירות לנהוג, סמכותו של השופט לפסול את רשיון הנהיגה היא בלתי מוגבלת וברצותו מוסמך הוא לפסול רשיון נהיגה אף לצמיתות וזאת אפילו בהיעדרו של הנאשם אשר נמנע מלהופיע לדיון. יתרה מכך, אם נאשם מחמיץ את מועד הדיון עקב שכחה או עקב טעות של סניגורו לא יהיה די בכך כדי לאפשר לו להישמע בפני השופט אשר דן אותו בהיעדרו וזאת עפ"י פסק דין שניתן לאחרונה בביהמ"ש העליון.

 

בביהמ"ש לתעבורה בת"א, הואשם נהג בנהיגת רכב כשהוא בלתי מורשה, ונגזר עליו עונש של עשר (! ) שנות פסילה ותשלום קנס בשיעור 1,000 ש"ח.  הוכח כי הנאשם הוזמן כדין לביהמ"ש ומשלא התייצב ויתר על זכותו להישמע ובנסיבות אלו וכאמור, עפ"י הפסיקה המחמירה של ביהמ"ש העליון, נעולים בפניו שערי ביהמ"ש ולכאורה אין לו דרך להיחלץ מריצוי עשר  שנות פסילת רשיון נהיגה בפועל. יתרה מכך, אכן אותו נהג לא אחז ברשיון נהיגה ישראלי, היה בלתי מורשה לנהוג ולא הייתה כל סיבה אובייקטיבית אשר מנעה ממנו מלהגיע לדיון, ומכיוון שכאמור, סמכותו של השופט הדן אדם בהיעדרו אין לה קץ ואין לה גבול, עונש הפסילה לתקופה של עשר שנים אמור היה להישאר על כנו. יצויין כי שופט התעבורה אשר דן את הנאשם בהיעדרו, לא נימק ולו במילה אחת, מדוע הטיל עונש כה דרקוני ובנוסף, אף לא נרשמה מילה מפי התובע בנוגע למידת העונש המבוקש.

 

הנהג הנאשם, בצר לו, פנה לסניגור אשר הגיש בשמו בקשה לביטול פסק הדין ובבקשה טען הסניגור, כי הנאשם האוחז ברשיון נהיגה מסלובקיה משנת 97' , הינו תושב ארעי ,נשוי ליהודיה ואב לילד בן שנתיים, הרשיון חיוני לו לעבודתו במסעדה בה הוא מועסק וכן, ציין הסניגור, כי נעצר ע"י שוטרים מידי פעם לביקורת רשיונות אך לא נטען בפניו כי הוא נוהג שלא כדין .

 

הסניגור הגיש בקשה לביטול פסק הדין לשופט אשר דן בתיק בהיעדר, אלא שאותו שופט שהה בחופשה והבקשה התגלגלה לידיו של שופט אחר.  השופט , שלמה איזקסון, אשר אליו הגיעה הבקשה פסק כי אין לבקשה כל הצדקה  כיוון שמדובר בנהג אשר זומן כדין ומאחר שלא התייצב, הימר על תוצאות המשפט ולכן אין כל סיבה לפתוח בפניו שוב את שערי בית המשפט; יחד עם זאת , לפנים משורת הדין , התחשב השופט במצבו הקשה של המבקש והסכים בכל זאת, מטעמי חסד,  לבטל את פסק הדין, לדון בתיק מחדש בכפוף לתשלום הוצאות. בין לבין, ריצה אותו נהג 88 ימי פסילה בפועל.

סוף דבר, השופט ביטל את פסק הדין בהיעדר והטיל על הנהג את אותם 88 ימי פסילה, אשר כבר רוצו וקנס בשיעור 1,000 ש"ח.

משרדו של עו"ד אילון אורון הוקם בשנת 1976 ועוסק בייצוג נהגים הנאשמים בעבירות תעבורה, החל מדוחות קנס (כנגד החיוב בנקודות) דרך ייצוג בדוחות מסוג הזמנה למשפט, פסילות מנהליות, תיקי תאונות דרכים, נהיגה בשכרות וכלה בייצוג נאשמים בגרימת מוות או הריגה. המשרד (ע"י עו"ד שירית אורון ויסבורד) מייצג כמו  כן תובעים אשר נפגעו בתאונות דרכים - פגיעת גוף ובתביעות נזיקין נוספות.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב