דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מנהל עסקים - בחינת GMAT 

מאת    [ 22/07/2010 ]

מילים במאמר: 574   [ נצפה 3564 פעמים ]

רבים מבקשים להתקבל ללימודי מינהל עסקים לתואר שני, ומשום כך פותחה בחינה ייחודית בכדי להעריך את המועמדים. בחינת GMAT הינה תנאי קבלה הכרחי ללימודי MBA – Master in Business Administration תואר שני במנהל עסקים,  ונחשבת לקשה במיוחד. חשוב לציין כי ישנם תנאי קבלה נוספים, דוגמת ניסיון תעסוקתי, ראיון אישי, ציוני התואר הראשון והמלצות, אך משקל הציון בבחינת GMAT נחשב למכריע.

 

בחינת GMAT הינה בחינת ידע באנגלית, אשר מפותחת בארצות הברית על ידי חברה ייעודית עבור GMAC - Graduate Management Admission Council, וכל מטרתה היא מיון מועמדים ללימודי מנהל עסקים לתואר שני. הציונים של בחינת GMAT משמשים 1700 בתי ספר לתארים מתקדמים במינהל עסקים לשם קבלה למעל 3700 מסלולי לימוד, ועל כן מומלץ להתייחס לבחינה ברצינות רבה ולהתכונן בסיוע מכוני הכנה ייעודיים.

 

בחינת GMAT מורכבת משני חלקים עיקריים של חלק כמותי וחלק מילולי, כאשר חלק ממוסדות הלימוד מסתפקים בחלק הכמותי, וחלק מהותי נוסף של מבחן GMAT הוא כתיבת שני חיבורים אנליטיים. חשוב לציין כי הבחינה נעשית באנגלית בלבד, ועל כן הינה קשה במיוחד למי ששפת האם שלו איננה אנגלית. בנוסף, המבחן נכתב על ידי חברה אמריקאית ומותאם למודל החשיבה במדינה זו, אשר שונה בצורה מהותית מאופן החשיבה הישראלי.

 

מאפיין מרכזי נוסף אשר מקשה על הנבחנים בבחינת GMAT  הוא הדרך בה מתבצעת הבחינה, בצורה ממוחשבת בלבד, המבטיחה כי בכל פעם תופיע על המסך שאלה אחת בלבד, ולא ניתן לחזור אחורה לשאלות שלא נענו, או לעבור לשאלה הבאה לפני שעונים על הנוכחית. בחינת GMAT היא אדפטיבית, כלומר כל הנבחנים מתחילים את המבחן באותה רמה, אך השאלות הבאות נקבעות על פי מידת ההצלחה בשאלה הקודמת.

 

כל פרק בבחינת GMAT נפתח בשאלה בדרגת קושי בינונית, וישנן חמש אפשרויות לבחירה. במידה והנבחן הצליח בבחינה השאלה הבאה תהיה קשה יותר,  ואילו במידה והייתה תשובה לא נכונה, השאלה הבאה תהיה בדרגת קושי נמוכה יותר. בדרך זו האלגוריתם האדפטיבי מזהה את הרמה של הנבחן, ומספק שאלות בדרגת הקושי הרלוונטית אשר תאפשר לנבחן סיכויי הצלחה של חמישים אחוז. כדאי להקדיש תשומת לב רבה במיוחד לשאלות הראשונות בבחינה, מאחר והן אלה שיקבעו את הרמה של הנבחן ואת הציון הסופי, ויקבעו את סיכויי הקבלה אל לימודי מנהל עסקים לתואר שני.

 

מבחן GMAT נועד בין השאר על מנת לקבוע את מידת העמידה בלחץ של המנהלים לעתיד, ועל כן הוא קצוב בזמן. לכל חלק בבחינה יש זמן ייעודי, ואי עמידה בזמנים אלו מורידה את הציון הסופי, גם במידה וניתנה תשובה נכונה לכל השאלות. מאחר והבחינה מבוצעת בצורה ממוחשבת, הרי שהציונים הנוגעים לחלק המילולי ולחלק הכמותי מתקבלים בצורה מיידית. לאחר שבועיים עד חודש מתקבל הציון הסופי אשר משקלל גם את החלק של שני החיבורים. כל חלק בבחינה מקבל ציון נפרד, וציון נוסף הינו הציון המשוקלל של שלושת החלקים. בדומה לפסיכומטרי, הציון בבחינת GMAT אינו משקף את מספר התשובות שנענו בצורה נכונה, אלא נקבע בצורה יחסית בהתאם לרמה של שאר הנבחנים.

 

 

רוצים לקרוא עוד על לימודי מנהל עסקים? אתר NERD  חיפוש לימודים מספק את כל המידע בנושא, ומאפשר ליצור קשר ישירות עם מוסדות הלימוד המעניינים אתכם.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב