דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גירושין: סוגים שונים 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 463   [ נצפה 2105 פעמים ]

גירושין, ואל תאמינו למי שיגיד לכם משהו אחר, אינם דומים זה לזה. כל מקרה שונה מהאחרים, כל מקרה מתנהל בצורה אחרת מכול האחרים. כמו שאין שני פתיתי שלג זהים זה לזה, כל אין שני מקרי גירושין זהים זה לזה. ההיסטוריה של בני הזוג, המהלכים שלהם בזמן שהם עובדים על להתגרש אחד מהשני, הדברים שקורים להם והתוצאה הסופית; כל אלה משפיעים על המקרה שלהם והופכים אותו לייחודי וחד פעמי. אפילו אם הם יתחתנו שוב ויחליטו שוב על גירושין – כפי שנהוג בעיקר אצל סלבריטאים – עדיין יהיו אלה שני מקרי גירושין שונים לחלוטין. עם זאת, עדיין אפשר לדבר על שני קטבים שביניהם ניצבת הסקאלה של מקרי גירושין; שני טיפוסים אידיאליים של גירושין שכול מקרה כשלעצמו נמצא במרחק משתנה מהם.

בקצה האחד של סקאלת המקרים יש את המקרה של גירושין מאושרים. גירושין מהסוג הזה הם הסוג המועדף על אנשים רבים, אך רק מעטים זוכים לחוות אותו. מדובר במקרה של גירושין שבו הכול נעשה בהסכמה הדדית בין בני הזוג. במקום לריב ולהתווכח, בני הזוג מגיעים במהירות להסכמה ונפרדים כידידים. אין צורך בשירותיו של עורך דין גירושין, אלא אם כן הם מעוניינים בהסכם מסודר; במקרה כזה הם יחלקו יחדיו עורך דין גירושין כיוון שהם לא צריכים ייצוג אינדיבידואלי. אפשר לתהות מדוע הם החליטו על גירושין אם הם מסתדרים כל-כך טוב. התשובה היא שיש זוגות שיותר מתאימים לעבור גירושין ביחד מאשר לחיות ביחד. טענה אחרת היא שהם מתחתנים רק כדי לעבור גירושין מושלמים ביחד. כמו שציינו זהו מקרה כל-כך נדיר עד שניתן להבין אנשים שמתחתנים במיוחד רק בשביל להתגרש בצורה שכזו.

בקצה השני ניצב המקרה של גירושין מכוערים. אולי שמעתם על סוג כזה של גירושין שכן יש הרבה מאוד רעש בסביבה שלו. כל דבר הוא נושא לוויכוח, כל נקודה גוררת מריבה. אפילו עורך דין גירושין שרוצה להרוויח כסף עלול לבחור להדיר את רגליו מסוג כזה של גירושין: הם אמנם יימשכו זמן רב ויניבו שכר טרחה גדול, אבל האפשרות לשהות כל-כך הרבה זמן בתוך הליכים של גירושין שכאלה יכולה להרתיע גם עורך דין גירושין ותיק ומנוסה בכול סוגי הלכלוך. לעיתים נדמה שבני הזוג החליטו על גירושין רק כדי שהם יוכלו להמשיך להיות ביחד ולתקשר זה עם זה דרך ויכוחים אינסופיים, עלבונות ומכות מתחת לחגורה. אם שני בני הזוג הם חובבים של הסוג הזה של גירושין ניחא; אבל מה אם רק אחד מהם הוא חובב ויכוחים והשני שונא ויכוחים? טוב, לא תהיה להם ברירה אלא להתווכח על זה.

רוב המקרים של גירושין שאנחנו מכירים לא מגיעים לקיצוניות הללו. ישנם מקרי גירושין שקרובים יותר לקוטב אחד ואחרים שקרובים יותר לקוטב שני. ישנם מקרים שבהם שירותיו של עורך דין גירושין נדרשים ומקרים אחרים שבהם הוא רק מעניק מעט עצות ומכוון מהצד את המתרחש. גירושין הם לרוב שילוב של רצון להתווכח עם רצון לגמור עם הוויכוחים – רצונות מנוגדים שמושכים לכיוונים שונים. השילוב בין הרצונות הללו יוצר את התוצאה הסופית: עוד מקרה ייחודי וחד פעמי של גירושין.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב