דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עבודה בעמק הסיליקון 

מאת    [ 21/07/2010 ]

מילים במאמר: 497   [ נצפה 3358 פעמים ]

עבודה בארה"ב ובחו"ל באופן כללי היא החלום הרטוב של לא מעט ישראלים, צעירים ומבוגרים כאחד. זאת, בזכות האפשרות לשלב עבודה עם מגורים בארץ זרה, חוויה של תרבות אחרת ויציאה לטיולים במקומות לא מוכרים.

צעירים, לרוב, ייסעו לארצות הברית על מנת לעבוד במכירות, בהובלות, בטיפול בילדים, ובמקצועות אחרים אשר אינם דורשים השכלה. אולם אם כבר סיימתם לימודים ורכשתם מקצוע, ומקצוע טכנולוגי בפרט - ייתכן שתוכלו לנסוע לארה"ב כאנשי מקצוע ולהתקבל לעבודה בעמק הסיליקון המפורסם, חלומו הרטוב של כל איש הייטק.

מהו עמק הסיליקון?

עמק הסיליקון ממוקם בחלק הדרומי של מפרץ סן פרנסיסקו, באחד האזורים הנעימים ביותר בארצות הברית. הוא קיבל את שמו בזכות ריכוז המפעלים לעיבוד שבבי סיליקון שאכלסו אותו בזמנו, אולם כיום הוא מאכלס את חברות הטכנולוגיה הטובות ביותר בעולם.

חברות הטכנולוגיה הגיעו למקום בעקבות תוכנית מיוחדת למשיכת עבודה של אוניברסיטת סטנפורד, בעקבותיה הוקמה במקום חברת היולט פקארד (HP). היום, נמצאים במקום בסיסים של חברות כגון אינטל, גוגל, אדובי מערכות (Adobe), אפל, אורקל, מייקרוסופט, יאהו ועוד. כל אלה הפכו את העמק לאחד המוקדים המבוקשים ביותר של עבודה בארה"ב.

עבודה בארה"ב - איך עושים את זה?

באופן כללי, יש שלוש דרכים להשיג עבודה בארה"ב: הראשונה, היא פשוט לנסוע לשם, ולחפש עבודה בקרב קהילות ישראליות. הסכנה במקרה זה היא כמובן ויזה לא מתאימה. מי שנתפס עובד ללא ויזה הולמת - צפוי לעמוד בפני גירוש מארה"ב.

האפשרות השנייה היא למצוא עבודה מראש, בארץ. ניתן לעשות זאת דרך חברות כוח אדם, המתמחות בהשמת עובדים בחו"ל או דרך חברות בעלות סניפים בארה"ב באופן כללי ובעמק הסיליקון בפרט, דוגמת אינטל או גוגל. במקרה כזה, החברות עצמן הן אלו שדואגות לכל הסידורים הביורוקרטיים כמו ויזה לארה"ב או אשרת עבודה.

עבודה בארה"ב - אלמנטים נוספים שיש לקחת בחשבון

גם אם מצאתם מקום עבודה בארה"ב, סגרתם חוזה והוויזה שלכם אושרה - עדיין מוקדם מדי ללכת לארוז. יש לפניכם עוד סידורים רבים: מציאת כרטיסי טיסה, הובלת מטען (בפרט אם מדובר במעבר ארוך טווח), מציאת דירה ועוד.

כשמדובר בעבודה מסודרת בעמק הסיליקון, החברות לרוב מממנות את כרטיסי הטיסה, כמו גם את שכר הדירה - או לפחות משקללות אותו במשכורת המוצעת לעובד. בנוסף, כדאי לבדוק מתי מתקבלת המשכורת ולשקול לפתוח חשבון בנק דולרי בארה"ב. באופן כללי, בכל סוג של עבודה, מומלץ לדבר מראש עם עובדים אחרים ולקבל מהם טיפים ועצות.

עבודה בארה"ב - שמירת זכויות העובד

בארץ החוקים ידועים: במקרה של פיטורין, עובד זכאי ליום התראה על כל חודש עבודה, לחודש התראה מראש לאחר שנת עבודה ולפיצוי כספי. אולם כשמדברים על עבודה בחו"ל - החוקים משתנים. בארה"ב, אין חוק המחייב את המעביד לתת לעובד התראה מראש או פיצויי פיטורין. הדבר מעוגן בחוזה האישי של העובד. לכן, אם אתם מתחילים עבודה בעמק הסיליקון - דאגו להכניס לחוזה שלכם סעיפים הנוגעים לימי התראה ופיצויי פיטורין.

רק לאחר שאתם בטוחים שזכויותיכם יישמרו - בין אם אתם עוברים דרך חברת השמה או ישירות דרך החברה בה אתם מתעתדים לעבוד, תוכלו להתחיל לטפל במעבר הקרב ובא בראש שקט: החל מארגון המסמכים הדרושים למעבר, דרך הטיסה ועד מציאת הדירה, ההשתקעות והתחלת הפרק החדש בחייכם - פרק של עבודה בארה"ב.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב