דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


על שלושה סוגי משקיעים. 

מאת    [ 01/04/2007 ]

מילים במאמר: 557   [ נצפה 4032 פעמים ]

במאמר זה אתייחס לשלושה סוגי משקיעים, כשלכולם הון נזיל ופנוי להשקעה בגובה 1 מיליון ש"ח לפחות. משקיעים אלה מתחלקים, לדעתי, לשלושה סוגים שונים: ה"מתחכם", "החכם" ו"המתוחכם". הסוג הראשון הינו המשקיע המתחכם, זה שמנהל לבד את השקעותיו או, לכל היותר, נעזר ביועץ ההשקעות הבנקאי. מיותר לציין שהכוונה היא לא לאדם שעיסוקו הוא ייעוץ או ניהול השקעות אלא לזה העושה זאת כבדרך אגב, כתחביב או כהרפתקה פיננסית מעניינת. משקיע מהסוג הזה משתתף בפורומים פיננסיים, לאו דווקא כדי להעשיר את הידע שלו, אלא יותר כדי לנסות לדלות מידע על איזו מניה אטרקטיבית או לנסות לאתר "את מי מריצים עכשיו". למשקיע מהסוג הזה ישנה נטייה אופיינית לנסות לתזמן את השוק (לקנות בשפל ולמכור בשיא), להשקיע לפי מגמות אופנתיות ולחסל את השקעותיו המנייתיות, עם הכותרת הראשונה על מפולת במוסף הכלכלי של "ידיעות אחרונות". הסוג השני זוכה להגדרה של המשקיע החכם, משקיע זה פועל במישור הפיננסי כמו שהיה פועל במישור הרפואי והמשפטי, כלומר, נעזר בבעלי מקצוע. משקיע זה יכיר בעובדה שאין לו את הזמן ו/או את האמצעים ו/או הידע לנהל באופן עצמאי את השקעותיו ויעזר לשם כך במנהל תיקים. משקיע זה עומד בפני דילמה מסוימת, שהרי איך ידע איזה מנהל תיקים טוב מאחר? הרי תשואות מנהל התיקים הינן בגדר נתון חסוי שלא נגיש לכלל הציבור ואין לו אפשרות של ממש להשוות ולהחליט שמנהל א' עדיף על ב'. במקרה שכזה, האופייני מאוד ללקוחות מוסדיים, אותו משקיע יחלק את סכום ההשקעה לשלושה מנהלי תיקים כשלכולם אותו סכום ואותה מדיניות השקעה. בתום תקופת מבחן של שנה, יבטל את ייפוי הכוח למנהל עם התשואה הנמוכה ביותר, ייקח אחר במקומו, או יעביר את הכספים מהמנהל הכושל לשניים הנותרים. סקרנו אם כן שני סוגים של משקיעים. המתחכם, זה הבוחר לנהל בעצמו את כספיו והחכם זה הנותן למספר בתי השקעות לעשת זאת עבורו. אז מי הוא המשקיע המתוחכם ? ובכן, להערכתי משקיע זה הינו המשקיע אשר בוחר את מנהלי התיקים שלו על פי תחומי התמחותם. אותו משקיע שמעוניין בתיק עם חשיפה של עד 30% מניות בארץ, 20% מניות חו"ל והיתרה בהשקעה סולידית, במקום לחלק את התיק לשלושה מנהלים שונים עם אותן הגדרות, יפעל בדרך מתוחכמת יותר (מכאן שמו). משקיע זה יחלק את סכום ההשקעה שברשותו לשלושה מנהלי תיקים שונים לפי תחום התמחותם. באופן הזה המנהל המתמחה בהשקעות מנייתיות בארץ, ינהל תיק אחד, המהווה 100% מהחלק המנייתי המיועד למניות כחול לבן. מנהל שני, המתמחה במניות חו"ל ינהל 100% מההשקעות בחו"ל וזה בעל ההתמחות באפיק הסולידי, ינהל את מלוא החלק הסולידי בתיק. נשמע מעניין, אבל אם לא יודעים להשוות בין מנהלים שונים, כייצד נדע להשוות תחומי התמחות ? ובכן, דרך אחת, פשוטה למדי, הינה לסקור את תשואות קרנות הנאמנות המנוהלות על ידי אותו בית השקעות. סביר להניח שאם אותו גוף מנהל משיג לאורך השנים באופן קונסיסטנטי תשואה עודפת מול המתחרים ואף מכה את מדד ההתייחסות, אז בתחום הספציפי הזה יש לו ערך מוסף ואליו כדאי להעביר את הניהול של האפיק המתאים להתמחותו. דרך נוספת היא לקרוא כתבות ופרסומים בעיתונות ובאינטרנט של בתי השקעות ולראות לאורך זמן באיזה נושא בוחר כל אחד להתמקד.

מנוע להשוואת ביצועי קרנות מאתר פאונדר.

כתבה מצויינת בכלכליסט על דירוג מנהלי קרנות נאמנות.

דירוג מנהלי קרנות לפי התמחות. כתבה מאתר גלובס.

אז עכשיו שיש לך מיליון שקל, איזה סוג משקיע אתה בוחר להיות ?

 

 

פרסום זה אינו מהווה הצעה ו/או ייעוץ כלליים ו/או המתחשבים בנתונים ובצרכים המיוחדים שלך לרכישה ו/או ביצוע השקעות, פעולות ו/או עסקאות כלשהן, ואין בו משום המלצה ו/או חוות דעת ו/או תחליף לשיקול דעתך העצמאי.

מנהל פיננסי אישי, במתכונת "פמילי אופיס". יוצא החטיבה לבנקאות פרטית של בנק לאומי, בעל ניסיון כמנכ"ל וכמנהל השקעות בכיר בשוק ההון. השירות מתאים לבעלי הון של 10M$ ומעלה.
לתאום פגישה: אילן רוזנברג 054-6530414.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב