דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


נסיעה בטוח 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 513   [ נצפה 2002 פעמים ]

הקורקינט החשמלי כבר הספיק לגמרי לכבוש את רחובות הערים. עכשיו מסתמן, כי האופניים החשמליים עושים את צעדיהם הראשונים בדרך להחליף אותו ככלי התחבורה העירוני היעיל ביותר. מאות אופניים כמותם נמכרים בישראל כל חודש. התכונה סביבם רבה, ואפילו הכנסת כבר החלה במלאכת החקיקה להסדרת הנהלים בתחום. אין ספק, כי קורקינט חשמלי או אופניים חשמליים הם כלים מהירים, טובים, בטוחים, זולים וירוקים, והם ממשיכים באופן טבעי את המהפכה שהתחיל הסגווי לפני שנים מספר.

כללי הזהב לרכיבה בטוחה
העובדה כי אין צורך ברישיון לשם רכיבה על כלים אלה לא אומרת שאין בהם סכנה. על מנת להבטיח נסיעה בטוחה ללא תקלות וללא פגיעות מומלץ להקפיד על כמה כללי בטיחות בסיסיים

1. סעו במקומות שמיועדים לכך - כאשר אתם נוסעים על קורקינט חשמלי סעו על אך ורק על מדרכות או שבילים מוסדרים. לסגווי מותר לנוע גם באזורים תפעוליים, ואופניים חשמליים מורשים גם לנסוע על כבישים. הקפדה על כלל זה תמנע קבלת דו"חות או קנסות, וכן פגיעות, חלילה, של כלי רכב.

2. הקפידו על המהירות - אף על פי שהקורקינט שלכם יכול להגיע ל40, או אפילו 50 קמ"ש, אין זה אומר שזוהי המהירות הרצויה כשאתם נעים בין ריכוזי קהל צפוף. זכרו שעל קורקינט מותר להגיע עד 12 קמ"ש, והתאימו את מהירותכם לתנאי הדרך. כאשר המקום עמוס אנשים סעו לאט ובזהירות. ההאצה אפשרית בשטח פנוי.

3. אל תשכחו קסדה, היא עשויה להציל את החיים שלכם- כאשר אתם רוכבים על אופניים חשמליים קסדה היא חובה על פי חוק. רכיבה ללא קסדה עלולה לעלות לכם בקנסות. על המשתמשים בקורקינט טרם הוחלו חוקים כאלה. עדיין, קסדה נועדה להגן עליכם כשמדובר בכלי בעל פוטנציאל להגיע למהירויות גבוהות באופן יחסי, ובמקרה של תאונה היא יכולה להציל את חייכם. מחיריהן של קסדות לאופניים אינם גבוהים, אשפר להשיג אותן במגוון צבעים ועיצובים והשימוש בהן מומלץ ביותר.

4. נסיעה בטוחה בלילה - כשאתם נוסעים כשחשוך הקפידו להצטייד באביזרי בטיחות המיועדים לכך- כלומר, בפנסים קדמיים ופנסים אחוריים, וכן במחזירי אור. תוכלו להשתמש בפנסי אופניים מהבהבים, או לרכוש ערכת תאורה לקורקינט, שכוללת פנס קדמי ופנסי איתות. בנוסף, כשנוסעים בחושך מומלץ ללבוש וסט מחזיר אור או ביגוד מחזיר אור אחר, וכמו כן, מבדקות מחזירות אור על כלי הרכב עצמו מלפנים ומאחור.

5. ביטוח - נכון כי אין חובה להתבטח לצורך נסיעה על קורקינט חשמלי או על אופניים חשמליות, אך טוב יהיה אם תדאגו לביטוח כזה מכמה סיבות: קודם כל, כלים אלה יכולים להיגנב בקלות, וביטוח מפני גניבות ותקלות עשוי לחסוך הרבה עוגמת נפש בהמשך. שנית, במקרהותיפגעו בתאונה או נפילה הביטוח יכסה זאת, ולא תידרשו להוצאות נוספות. שלישית, במידה ותפגעו באדם אחר במהלך נסיעתכם לא תהיו חשופים לתביעות ענק, שאותן תיאלצו לשלם מכיסכם האישי. עלות הביטוח יכולה להיות יקרה, אך השקט הנפשי שהוא נותן הופכים אותו לכדאי בהחלט.

6. שירותי דרך, תקרים וגרירות - חישבו כיצד הייתם מרגישים לו הייתם נתקעים עם תקר בקורקינט חשמלי ששוקל 30 ק"ג. על מנת לחסוך את אי הנעימות, את החיפוש אחר חבר או בן משפחה שיעזור לכם, ואת ההוצאות הרבות מומלץ לשאת תמיד ערכת טיפול בתקרים, ולהירשם לשירותי גרירה ומוסך.

8. אביזרים נוספים - אם אתם נוהגים לנסוע עם שקיות, תיקים וחפצים נוספים התקינו סל קדמי או סל אחורי מתאים. נסיעה עם ציוד ללא התקן מתאים מסכנת אתכם , ועלולה לגרום לתאונה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב