דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כבר לא פוחדים מן האנטנות הסלולאריות? 

מאת    [ 19/07/2010 ]

מילים במאמר: 403   [ נצפה 1862 פעמים ]

האם הציבור הבין כי החשש אינו טמון באנטנות הסלולריות? בדוח השנתי של מלר"ז, המסכם את פעילות העמותה בתחום ניטור קרינה סלולארית לשנת 2009, נמצאה ירידה חדה במספר הפניות שהתקבלו במוקד השירות של העמותה.

סך הפניות מאנשים פרטיים שהתקבלו במהלך שנת 2009 במוקד השירות של מלר"ז עומד על 671 פניות מן הציבור שהתקבלו לעומת 1642 פניות שהתקבלו ב-2008. פניות אלה הניבו 1,122 מדידות קרינה, בהן: 572 מדידות בגני ילדים, 165 בבתי ספר, 136 במבני ציבור, 105 בבנייני מגורים, 53 בבתים פרטיים, 48 בשטחים ציבוריים, 36 בבנייני משרדים,שש מדידות בבתי אבות ומדידה אחת בבית חולים.

החדשות הטובות לשנת 2009, על-פי הדוח השנתי של עמותת מלר"ז, הן שבכ- 99% מהמדידות שבוצעו בתקופה האמורה רמת הקרינה אינה עולה על 2.5 מיקרו ואט לסמ"ר. התקן שנקבע כ"סף בריאותי" על-ידי המשרד להגנת הסביבה והארגון הבינלאומי WHO, הינו 40 מיקרו ואט לסמ"ר ומכאן שרמת הקרינה במקומות שנבדקו טוב לאין שיעור יחסית למקומות אחרים בעולם.

יו"ר מלר"ז, חיליק רוזנבלום: "לאחר ארבע שנות פעילות הפרויקט, אנו מאמינים כי הנתון המפתיע עלה לאור ההבנה וההפנמה של הציבור, כי הסכנה האמיתית לקרינה לא טמונה באנטנות הסלולריות אלא דווקא בקרינה הפחות מדוברת של השדות החשמליים שיוצרים מקורות החשמל (ארונות חשמל , קווי מתח גבוה, קו מתח עילי, ועוד).

"למרות שהאנטנות גדולות ומאיימות, ולכן מעלות את חששו של הציבור, זה להערכתנו מחייב להפנים את הנחיות המשרד להגנת הסביבה ומשרד הבריאות כי ככל שרב מספר האנטנות, כך פוחתת הקרינה הנפלטת מן הניידים המתקשרים דרכן. מדידות הקרינה של מלר"ז המבוצעות בדירות, גני ילדים, בתי ספר ועסקים, מציגות סף קרינה נמוך במיוחד, המגיע עד לחמש מיקרו ואט לסמ"ר בדרך כלל. ככל שיותקנו אנטנות גלויות ונראות לציבור, יקטין הדבר את הקרינה מהטלפונים הסלולאריים, ימנע ויצמצם הקמת מתקנים אחרים (קופסאות גישה). אני קורא לראשי העיריות, ועדי הבתים והארגונים השונים לפנות אלינו ולסייע לכולנו לשמור על אוויר נקי מקרינה. מלר"ז תשמח לבצע בדיקות קרינה מאנטנות סלולריות וממוקדי חשמל בכל עת ולקיים פעילויות הסברה המלמדות כיצד לצמצם קרינה ממתקנים אלו, בליווי ציוד מתאים המדגים את פליטת הקרינה", מסכם רוזנבלום.

מלר"ז ממשיכה בפרויקט ייחודי– בדיקת קרינה ביישובים מוניציפליים, הכוללת את כל מבני הציבור ומוסדות החינוך הקיימים ביישוב. בסיום המדידות מקבל ראש הרשות תיק מאורגן ומסודר הכולל בתוכו פירוט של כל המדידות שנעשו בתחום היישוב, וכן מדיה דיגיטלית אשר בה מפורטים כל דוחות המדידות שבוצעו, לצורך פרסומם באתר האינטרנט המקומי. עמותת מלר"ז יוצאת בקריאה לציבור ליצור קשר עם מוקד השירות ולהזמין שירות ניטור קרינה המתבצע על-ידי מודדים שהוסמכו על-ידי המשרד לאיכות הסביבה ובליווי ועדה מקצועית בלתי תלויה.

מלר"ז – המועצה למניעת רעש וזיהום אוויר בישראל, הינה העמותה הציבורית הראשונה שהוקמה בארץ כדי לפעול לקידומם של כמה מהנושאים הבעייתיים של איכות החיים והסביבה. מלר"ז הוקמה בשנת 1961 ופעלה לחקיקת החוק למניעת מפגעים – חוק כנוביץ.תחומי הפעילות העיקריים של העמותה הינם ביצוע מדידות קרינה סלולארית וחשמלית, הפעלת ניידת למדידת זיהום עשן מכלי רכב, טיפול במפגעי רעש ומיחזור פסולת במגדלי משרדים. http://www.malraz.org.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב