דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


טיפול בסוכרת בשיטה יוגית - מחזיר את האיזון לחוכמת הגוף ומאפשר שמירה על הבריאות ואף ריפוי 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 661   [ נצפה 2110 פעמים ]

אם ישאלו אותי באיזה רכב אני נוסע יש מספר רב של תשובות נכונות: רכב גדול, או כחול, או רכב מסוג מסוים או רכב חשמלי ועוד. כל התיאורים נכונים ולכל תיאור יש את הערך המוסף שלו. הרפואה המערבית מתארת את הגוף והנפש ומגדירה מה זאת מחלה בצורה מסוימת. הרפואה היוגית מתארת את אותם דברים בצורה שונה. אין סטירה בין שני התיאורים ושניהם בינתיים, תיאורים חלקיים בלבד. עם התקדמות המחקר המדעי שני התיאורים משתנים כל הזמן. בזכות השוני בין שני התיאורים, מרחב הפתרונות לכל בעיה גדל.  אפשר לספק טיפול וריפוי טובים יותר, בהתאם למצב ובהתאם למה שיש לכל רפואה להציעה.

 

מה זאת סכרת

אינסולין הוא הורמון שמופרש מתאים הנמצאים בלבלב אל מחזור הדם. האינסולין מאפשר את קליטת הסוכר, בצורה תקינה, בתאי הגוף. סוכרת היא מחלה שיכולה לנבוע מקושי של הגוף ליצר את האינסולין או לחילופין מקושי של הגוף לקלוט את האינסולין. כאשר המנגנון משובש רמת הסוכר בדם עולה. בטווח הקצר, יופיעו סימני מצוקה (רעב, חולשה, הזעה) ובטווח הארוך ישקע הסוכר ויגרום להיצרות בכלי הדם. היצרות זאת יכולה לגרום לאוטם שריר הלב, לבעיות בראייה כמו קאטראקט או עיוורון, לבעיות בכליות, לבעיות בזרימת הדם בגפיים שעשויים להוביל אפילו לקטיעה.

ההסבר להופעת הסוכרת קשור לגורמים רבים, חלקם מיוחסים לגנטיקה, חלקם וויראלים ורובם בלתי ידועים.

 

הטיפול בסוכרת

סוכרת היא מחלה הנובעת מחסימות בגוף שמוציאות אותו מאיזון. אמירה שנכונה בשתי הטפיסות הרפואיות גם המערבית וגם היוגית. החסימות יכולות להיות כתוצאה מלחץ, ווירוס, תורשה. בסכנה מידית, ברור שהרפואה המערבית נותנת מענה מצוין. הזרקת אינסולין וכמובן מכשור למעקב אחרי רמת הסוכר. עבור טיפול מתמשך ויעיל, המוסכם על הכל שדרוש להפעיל את חוכמת הגוף כדי לפתור את הבעיה וזה נעשה, בהמלצת רופאים מערביים, על ידי תזונה והתאמת אורך חיים. הרפואה המערבית גם מספקת פתרון בצורה של כדורים שמשפיעים על תהליכי הגוף השונים ותומכת במערוכת הגוף. קונדליני יוגה, היא יוגה מוכוונת מטרה. היא מספקת לנו תרגול פיסי, צורות נשימות, ודמיון מונחה שמאפשר לאזן את הסוכר בגוף. השונות בין הכדורים לבין התרגול היוגי הוא שהכדורים מתחזקים והתלות בכדורים נשמרת בעוד שהתרגול היוגי מאפשר לגוף, עם הזמן, לחזור לאיזון בכוחות עצמו ולהבריא.

 

טיפול בסוכרת בדרך היוגית

הגוף, על פי הרפואה היוגית, ממופה על ידי רשת הולכה אנרגטית שנקראים נאדים. הנאדים מוליכים את האנרגיה בין מרכזי האנרגיה (הצ'אקרות) ובגוף, באופן כללי. זרימת באנרגיה שונה בין בני אדם בהתאם למבנה האישיותי והפיזי. כאשר הגוף חולה, כאשר מצב הרוח ירוד, כאשר חווים דיכאון או סתם לא מחוברים ולא מצליחים לתפקד באופן רגיל, משמעות הדבר שאנחנו חסומים והאנרגיה לא זורמת כהלכה. לפעמים לא מגיעה אנרגיה לאן שהיא נדרשת ולפעמים היא מגיעה בעוצמה גדולה מהנדרש. הרפואה המערבית מתייחסת חלקית לקשר הזה כאל קשר בין גוף ונפש. זרימת האנרגיה בגוף דומה לנהר, כאשר הנהר זורם כהלכה, יש חיים בתוך הנהר ויש חיים לצד הנהר. כאשר הנהר נסתם מסיבה כלשהי, החיים משתבשים גם בתוכו וגם לצידו.

האיברים הפיזיים כמו גם התהליכים בגוף ובנפש ממופים בהתאם לצ'אקרות. מיפוי זה עוזר לטפל בכל בעיה בהתאם לצ'אקרה הקשורה אליה. בעיית סכרת קשורה לצ'אקרה השלישית. צ'אקרה זו קשורה ללבלב, למערכת העיכול, לכבד, לשרירים וכמובן קשורה לרמת הסוכר בדם.

הקונדליני יוגה מספקת לנו תרגילים ספציפיים לטיפול ברמת הסוכר בדם וגם תרגילים כוללניים יותר לטיפול בצ'אקרה השלישית. יישום תרגילים אלה ישפר את רמת הסוכר בדם ויאפשרו לגוף לחזור למצב של איזון טבעי.

התרגול הטיפולי בשיטת היוגה עובד בעיקר על הצ'אקרה השלישית, אבל לא רק. בנוסף לבעיית הסוכר בדם נשיג ונחווה תחושת שליטה רבה יותר על חיינו, כושר המנהיגות וכוח הרצון ישתפרו ואיכות חיינו תשתפר בתחומים רבים ומשמעותיים.

עם הזמן יעבור האיזון מתהליך מודע ומהצורך בתרגול, חזרה לחוכמת הגוף, הוא יעשה בצורה טבעית ולא מודעת ואנחנו נחווה בריאות.

 

סיכום

תפיסת העולם במזרח היא שמירה על איזון ומניעה. תרגול יוגה, הוא אחד הטכניקות לשמירה על איזון הגוף והנפש ולמנוע בעיות עתידיות. מהרגע שחלינו, קונדליני יוגה, שהיא יוגה מוכוונת מטרה, מספקת לנו כלים עוצמתיים לטיפול ולריפוי.

 

לפרטים נוספים והצטרפות לקבוצה טיפולית ניסיונית ואו לטיפול אישי, ניתן ליצור קשר עם אורי זיצק  052-9773477 uri@snr.co.il

אורי זיצק,
מרפא ומטפל בשיטת סאט נאם ראסאיין SNR ובשיטות מעולם היוגה.


נייד: 052-9773477


uri@snr.co.il


קליניקה: 076-5454002


פקס: 076-5454003
www.snr.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב