דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מהפכת הזוגיות הגאה 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 360   [ נצפה 2151 פעמים ]

 

לפני כחודש הבאנו מהודו את התאומים לירון ואיתי אחרי מאבק משפטי ממושך. התאומים האלה הם המשכו של מאבק רחב יותר להכרה בזכותם למשפחה של בני זוג מאותו מין. לפני כמה שנים הורה בג"ץ למשרד הפנים לרשום זוג בנות לסביות כשתי האמהות לתינוקה של אחת מהן, לאחר שהאימוץ הוסדר בחו"ל.בהמשך ניתנה הנחיה מפי היועץ המשפטי בדבר אישור אימוץ ילד גם לבני זוג גברים. 
מדובר במהפכה בתחום המשפחה ביחס לזוגיות מאותו מין. לפי חוק האימוץ הישראלי, "אין אימוץ אלא על ידי איש ואשתו יחד". תחילה היה זה חוק האימוץ שקיבל פרשנות בלבוש חדש: המדינה סוף סוף הכירה בצורות חדשות של זוגיות, משפחה והורות.

השלב הבא היה להביא ילדים לעולם באמצעות פונדקאות. ראשית הדרך עברה שוב בעתירה לבג"ץ נגד משרד הבריאות בבקשה לאשר לרווקה להסתייע בפונדקאית. אף שלא אושרה הבקשה, היה זה האות שבישר את הבאות: הורות ביולוגית ליחידים באמצעות פונדקאות בחו"ל, ובהמשך באותה הדרך לבני זוג גברים.

נושא הזוגיות הגאה איננו המצאה ישראלית, ומבחינה משפטית נעשו פריצות דרך משמעותיות בחקיקה ברבות וטובות מהמדינות הליברליות. כיום גם בישראל נוהג בית המשפט שלא להפלות את הקהילה ההומולסבית, אולם אין מדובר בדברי חקיקה אלא בפרשנות משפטית בלבד אסור שהשאלה בדבר כשירותו של ההורה לאמץ ולגדל ילדים תהיה מגדרו או נטייתו המינית, אלא רק מסוגלותו לעשות כן.

בעקבות הפתח לשוויון והניסיון לחולל מפנה בחוק הקים שר הפנים השר אלי ישי קול תרועה, והכריז כי לא יאפשר לחוק כזה לעבור אלא שחוט השדרה של העם היהודי הוא הסולידריות החברתית ועקרונות הצדק והמוסר לכן יש להפנות את השר ישי חזרה לתנ"ך הרצוף דרישה לעשיית משפט צדק שבבסיסו ערך השוויון.

השינוי הצפוי בחוק, אם כן, איננו "ריצת אמוק אנטי-יהודית לעקירת דמותה של המשפחה היהודית", כדברי ישי, אלא הכרה בעובדה שהמשפחה היהודית השתנתה, ברוך השם.

מאז בוטל הסעיף בחוק האוסר משכב זכר,העניקו בתי המשפט והיועץ המשפטי לממשלה פרשנויות רחבות בדבר הזכויות החברתיות של אלה שחיים בזוגיות גאה. הרי לא רק זכויות הזוגות החד מיניים מונחת על כף המאזניים, כי אם שאלות היסוד בדבר מונופול הדת בניהול המדינה.   היום זוגיות גאה - מחר אני ואתה. הצעדים הבאים הדרושים להפרדת ענייני המדינה מהדת יתאפשרו בעזרת ניסוחו של חוק יסוד: המשפחה. רק כך תובטח עדיפות צורכי ילדיהם של המשפחות השונות על פני הסכמים קואליציוניים. כשילדי המהפכה הגאה יגדלו, כל זה יהיה היסטוריה.

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב