דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך מתכוננים לקראת ועדה רפואית 

מאת    [ 18/07/2010 ]

מילים במאמר: 495   [ נצפה 3898 פעמים ]

ועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי היא רגע קריטי מאין כמוהו עבור מי שנפגע בצורה כזו או אחרת וזכאי לפיצויים. חלקם הגדול של הפיצויים נקבע בהתאם לאחוזי הנכות עליהם החליטה הועדה ולכן, ההחלטות שלה ישפיעו בצורה משמעותית על המשך חייו של הנפגע. ומהסיבה הזו בדיוק, אדם שפונה אל ועדה כזו צריך להתכונן לכך כמו שצריך.

מתי אדם יעמוד בפני ועדה רפואית?

אדם הסובל ממחלות או פגיעות המונעות ממנו לתפקיד כרגיל, זכאי לקבל פיצויים מהמדינה באמצעות המוסד לביטוח לאומי ובמילים אחרות: מימוש זכויות רפואיות. הפיצויים שמקבל כל נפגע נחלקים לשניים: פיצוי ישיר על הפגיעה ופיצוי עתידי, אם הנפגע אינו יכול לתפקד בצורה נורמלית גם לאחר שהחלים כביכול. הועדה הרפואית קובעת את גובה הפיצויים השני.

הרכבה וצורת עבודתה של ועדה רפואית

לפני שאתם נכנסים אל ועדה רפואית, חשוב להבין מה מצפה לכם: ועדה רגילה מורכבת מרופא מומחה וממזכיר הישיבה, שרושם את דו"ח הועדה ודואג כי כל זכויותיו של הפונה לועדה יישמרו. הנפגע שוטח בפני הועדה תוך זמן קצר מאוד את תלונותיו ומספר למעשה איך נפגע, מתי ומהי חומרת פגיעתו.

לאחר הצגת הנתונים והמסמכים הרופא מחליט האם לבדוק את הנפגע בעצמו או לקבוע את אחוזי הנכות רק על סמך המסמכים הרפואיים שנמצאים בידו. ההחלטה על גובה הפיצויים - אם בשל נכות כללית או חלקית - נקבעת בדרך כלל כבר באותו יום ונשלחת לביתו של הנפגע עד שבועיים מיום ההחלטה.

רוצים מימוש זכויות רפואיות מלא? התכוננו מראש

בתור מי שפונים על ועדה רפואית בניסיון להשיג פיצויים בנוגע למקרה שלכם, אתם חייבים להתכונן לעניין מראש. כפי שציינו, לכל אדם שפונה לועדה כזו יש זמן קצר מאוד, אפילו שתי דקות בלבד, כדי לשטוח את כל בעיותיו. וכל פרט שיישכח, יכול להשפיע על ההחלטה.

לכן, עליכם להתכונן לכך כמו שצריך: וודאו שיש ברשותכם את כל המסמכים הרפואיים המעידים על הפגיעה שלכם. עברו עליהם אחד אחד וזכרו היכן כל אחד מהם נמצא. כמו כן, בצעו חזרות בנוגע למה שאתם מתכוונים להציג בפני הועדה ושננו זאת היטב, כדי שלא תשכחו שום פרט חשוב.

אפשרות נוספת שתסייע לכם להציג בפני הועדה את התמונה המלאה, היא להכין מראש מסמך מסודר ובו כל הסעיפים והטענות לגבי הפגיעה שלכם. את אותו מסמך תוכלו להגיש לאנשי הועדה יחד עם המסמכים הרפואיים וכך להבטיח כי תינתן התייחסות לכל פרט. עם זאת, מומלץ לא להקריא מאותו מסמך. פירוט הטענות בעל פה משכנע הרבה יותר.

מותר לכם להביא מלווה אל הועדה הרפואית

לעיתים, מדובר בהכרח- אם אתם זקוקים לדוגמא לאדם שיסייע לכם להתלבש לאחר בדיקת הרופא. אבל, גם אם זה לא המצב, מותר למלווה להיכנס איתכם לכל ועדה רפואית. אותו מלווה יוכל גם לדבר בשמכם, אם לדעתכם הוא יציג את הפרטים החשובים בצורה טובה יותר. מומלץ מאוד שאותו מלווה יהיה עורך דין מומחה בתחום.

היעזרו בעורך דין לפני כל ועדה רפואית

אם אתם נמצאים לפני דיון בועדה רפואית או תוהים האם לפנות לאחד כזו, מומלץ להסתייע בשירותי עורך דין מומחה בתחום של מימוש זכויות רפואיות. איתו, כל ההכנות לועדה וההופעה בפניה יהיו קלות הרבה יותר. ועדה רפואית היא לא עניין קל בכלל, אדם מקצועי יכול לעזור לכם כאן רבות.

אורן שץ הוא מנהל אס.אי.או ישראל, המספקת שירותי קידום אתרים מקצועי במנועי חיפוש ושירותי שיווק באינטרנט.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב