דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לבנות אתר או בלוג בצורה יעילה ונוחה לגולשים 

מאת    [ 16/07/2010 ]

מילים במאמר: 1391   [ נצפה 2301 פעמים ]

שלום,
הנה מספר עצות לשיפור ויעול האתר והבלוג שלכם.. מאחר ואני מתנסה הרבה יותר בבלוגים ההמלצות כאן הם בעיקר לבלוגים אבל נוגעים גם לאתרים רשמיים. הדברים כאן מובאים על קצה המזלג וכל נושא אפשר לפרט יותר ויותר.. אם אתם בגינרים בכל נושא הבלוגים והאתרים זה המדריך המושלם בשבילכם להתחיל.

כל העצות והדברים נוסו בבלוג שלי אתם מוזמנים להיכנס
http://www.onlmo.com

עיצוב:
הדבר הראשון והעיקרי ביותר בכל אתר ובלוג זהו העיצוב.. כמו גם בעולם האמיתי אנשים תמיד רואים קודם כל את החיצוניות ורק לאחר מכן דואגים להכיר את האישיות, לכן כמו גם בעולם האמיתי אנו צריכים לגרום לגולשים שלנו להתלהב ולהכיר באתר כאתר ערכי בעזרת המראה שלו - לגרום לגולשים להידלק על היופי, ואז להתאהב בתוכן.

לרוב כל ערכות העיצוב המובנות בכל מערכות של וורדפרס בלוגר וכיוצא באלו מביאות לנו ערכות עיצוב משעממות וכאלה שכבר אלפי אתרים מתנסים בהם, כאלה שכמעט כל גולש כבר ראה ובתת מודע ערכת נושא כזאת ישר אומרת לו "זה עוד אתרבלוג של חובבן, בטוח התוכן כאן לא איכותי עם שגיאות" כפי שהם כבר התנסו בבלוגים אחרים בעלי  מגבלות אלו לכן אנו צריכים להוציא את עצמינו מתוך קבוצת החובבנים שנכללנו בה ולהיבדל מהם.

כל מי שמשתמש בבלוגר ווארדפרס ומערכות גדולות ידועות תמיד תוכלו לחפש ערכות עיצוב איכותיות (כמובן שזה יצריך חיפוש יסודי יותר) במנוע החיפוש של גוגל. לרוב גם מצורף לערכת עיצוב הוראות של השמה לכן תהליך זה לא צריך להיות מסובך.

בכדי שהאתרבלוג שלנו יזכר בידי הגולשים אנו צריכים לתת לו שם שיהווה כמותג. "מותג" זה יכלל בכתובת האתר כמובן וכמו כן מומלץ שיהיה בלוגו הראשי של האתר. מותג האתר יגרום לאנשים לחזור לאתר. קחו לדוגמא מותג כמו דיזל אחרי ששמעתם עליו מאנשים ברגע שתהיו בחנות ותראו את המותג ועוד מותגים נוספים ככל הנראה תבחרו בדיזל כי אותו אתם יחסית מכירים משמועות לכן גולשים שביקרו באתר שלכם והתרשמו ממנו מבחינת תוכן ועיצוב פעם הבאה שלא יזכרו את כתובת האתרבלוג הם יחפשו בגוגל וימצאו אותכם דרך המותג.

בשביל להכין לוגו עם ה"מותג" שיראה איכותי צריך יותר מסתם הבנה וכשרון בפוטושופ (כן גם כשרון הוא מרכיב מאוד חשוב מעבר לידע) שכנראה לא לכולם יש את זה. הפתרון הוא להשקיע סכום כספי ולבקש מברי המקצוע לעשות לכם משהו איכותי.. אם יש לכם אתרבלוג שהוא לא בגדר של רווחים של אלפי שקלים אפשר גם להבקש בפורומים שיכינו לכם לוגו בסכומים ממש סימליים ולא רציניים שכל אחד יכול להרשות לעצמו.

תשקיעו בצבע וגדלים של הפונט בתוכן וכותרות צבעוניות וגדולות יותר לכל נושא ורשומה. ככל שתשקיעו ותעצבו יותר ככה אנשים ישקיעו יותר ויכנסו ויחקרו יותר את עמודי האתר.

קישורים:
ככל שהאתר שלכם יהיה עם יותר קישורים לדפים כך יהיה קל יותר לנווט בו ולגולשים יהיה קל להתמצא ולהיכנס לכל התוכן שקיים בו. אם יש לכם בלוג תכינו ארכיון של כל הדפים והרשומות שקיימים ותעדכנו את הארכיון כל פעם (אלא אם כן זה אורכיון של המערכת כמו בבלוגר).

קידום האתר שלכם מבחינת קישורים:
הדירוג שלכם בגוגל נקבע בעיקר מקישורים של האתרבלוג שלכם באתרים אחרים.
(כמובן שיש עוד פרמטרים שקובעים את הדירוג האתרבלוג שלכם כמו תוכן)
הדבר החשוב מבחינת הקישורים הוא לשמור על סך קישורים חיצוניים גבוהה ככל האפשר
וסך קישורים יוצאים מהאתר שלכם לאתרים אחרים נמוך ככל האפשר.

קישורים חיצוניים באתרים מובילים כמו בעלי דירוג גבוה בגוגל יתנו לכם פרוטקציה ויעלו את רף האתר שלכם מצד שני קישורים חיצוניים מאתרים בעלי תוכן שלילי ואתרים בעלי דירוג נמוך ירידו את רף האתר שלכם.

לדוגמא:
אתרים בעלי דירוג גבוה - יאהו, יוטיוב, פורומים של גוגל וכד.

אתרים בעלי דירוג נמוך - אתרי פורנו ואלימות או אתרים בעלי תוכן גרוע וכיוצא בזה.

תוכן:
מיותר לומר שהתוכן הוא המרכיב העיקרי בכל אתר ובלוג לכן הוא אמור להיות הכי מושקע ומתומצת כראוי לקורא. אם אתם חדשים בתחום ומחפשים נושא לפתיחת אתרבלוג הנה העצה הטובה ביותר - כל נושא יכול לתפוס - כמעט על כל דבר שתרשמו בגוגל יש אתר לכן הנושא יכול להיות כמעט כל דבר כל עוד אתם תשקיעו בו ותדאגו לעיצוב ולעדכון התוכן. עצה זאת נכונה ומתאזנת בכל נושא מאחר וככל שהנושא שלכם יותר מבוקש על ידי הגולשים ככה יש לכם יותר תחרות במנועי החיפוש מצד אתרים אחרים לכן מנקודת מבט  של הגולש הממוצע אפשר לומר שכל נושא יתפוס.

הנה מספר דגשים לגבי תוכן שכדאי לשים לב אליהם:

* גם אם התוכן שלכם הכי מתומצת שיש אל תגיעו למצב של מעל 50 מילים ברצף ברשומהעדכון אחד. כל קורא שרואה את זה נבהל ומעדיף משו קצר יותר ולכן הוא פשוט יסגור בלי לקרוא דבר - במקרים שאין אפשרות למנוע את הרצף של 50 המילים תשתדלו לחלק את הנושאים לתתי נושאים ולעשות רווחים בין כל חלק וחלק ולהראות לקורא שזה חלקים קטנים של קריאה.

* אל תסטו מהנושא שאמור להיות לרשומה. ככל שתסטו יותר כך תגדילו את מספר המילים והרעיונות ברשומה, ומי אמר בכלל שהקורא מתעניין או לא מכיר כבר את הנושא שאליו אתם סוטים? ולכן מומלץ להתמקד במה שהתחלתם ולהיות עניניים.

* תשאלו שאלות כמו "מה דעתכם?" או "הגיבו ודרגו את הנושא שלי" בסוף הרשומה, ככה שגם הקורא ירגיש מעורב בנושא שעליו כתבתם. הבעת הדעה שלו בנושא תגדיל את התעניינות בנושאים אחרים בתוך האתרבלוג מאחר והוא שותף ומביע את דעתו. בשונה מהוספת סקר שנכלל בעמוד אחד בלבד כאן אתם יוצרים סקרים קטנים בכל עמוד ורשומה.

תוספים שמאוד כדאי להוסיף:
* מונה מבקרים - מומלץ להוסיף מונה מבקרים באיזשהו שלב לאחר שיש לכם הרבה גולשים ועוקבים באתר. כל גולש שיראה מספרים גדולים במונה מן הסתם יבין ויוכח שהרבה אנשים נכנסים לאתרבלוג ויצטרף לזרם הזה, הרי מבחינתו אנשים לא יכנסו סתם ככה כמו שהוא נכנס.

הנה קישור לאתר שמספק מונים מעוצבים מכל מיני סוגים:
http://www.bravenet.com/

* שעון - לא הייתי מגדיר את זה בתור המלצה אלה ליפויי האתר. מצד אחד זה סקריפט שיכול לפגוע בפתיחה יותר מהירה מהירה של האתר שלכם (האתר יטען יותר לאט) אבל מצד שני זה יוסיף משהו לאתר ששוב יתן בעיני הגולשים פרופורציה של אתרבלוג מושקע יותר.

אתר שמספק מבחר גדול של שעונים לאתר:
http://www.clocklink.com/

* כפתורי מעקב, שיתוף ופרסום של האתרבלוג שלכם. - כפתורים אלה מאפשרים לקוראי האתרבלוג שלכם לפרסם את דפי האתרבלוג שלכם ברשתות חברתיות כמו פייסבוק אוטומטית מהאתר בלחיצת כפתור אחת. כמובן שאנשים מפרסמים גם בלי כל "קדמת" הכפתורים של האתרים אבל כפתורים אלה יכולים לעזור ולהזכיר לקורא העצלן שהוא יכול לפרסם את הדף גם בלי להיכנס בנפרד לרשת החברתית ולהעתיק את התוכן.

האתר שמספק כפתור שמכיל כמעט את כל הרשתות החברתיות שיש:
http://www.addtoany.com/

סיכום:
אם כבר פתחתם אתרבלוג תעברו על הרשימה הבאה שמסכמת את כל המאמר:

דברים שכן כדאי לעשות ולהוסיף:
1. לעבור על העיצוב לבדוק שאין חלקי אתר חסרים כמו פינות חתוכות או צבע קיצוני.
2. האם הלוגו באמת יפה ומושך? אם לא שפר אותו

3. האם תוכן האתר מדבר לענין ולא בסדר גודל שעצלנים לא יקראו?
4. האם הוספת שאלותסקרים או מערכת תגובות שיכניסו את הקורא להיות בעניניים?
5. דאג לעבור על תוכן האתר ולבדוק שגיאות כתיב ותוכן סוטה מהרעיון המרכזי.

6. דאג לפרסם מאמרים באתרים גדולים כמו יאהו, יוטיוב שמכילים קישור לאתרבלוג שלך.
7. מומלץ להוסיף כפתרים של שיתוף מונה מבקרים שעון.

דברים שצריך להימנע מהם:
8. להימנע מלשים לינקים לאתרים אחרים באתר שלך. לינקים אחרים באתר שלך מורידים את רף האתר.

ספאם - (דואר זבל) הוא במובנו הרחב כל פעולה במערכות תקשורת אלקטרוניות, אשר מטרתה שיווק אגרסיבי, השואף לחשוף מוצר או שירות למספר אנשים רב ככל האפשר, תוך כדי התעלמות מטובתם, מרגשותיהם או מהתפיסות המודרניות של השיווק ושל תורת המוסר, אשר מחשיבות את צרכי הלקוחות ורצונותיהם.

9. דרך פרסום כדרך של ספאם - בשביל להשיג תנועה גדולה לאתר בפרק זמן קצר היא פרסומי ספאם שיכולים להתבטא באימיילים של ספאם, פרסומי ספאם בפורומים ואתרים גדולים שמאפשרים תגובות וגם פרסומים ברשתות החברתיות השונות. ספאם זו היא דרך שמועילה לזמן קצר בלבד והיא ממש לא כדאית. רוב האנשים שיקבלו את מסר הספאם יתעלמו ממנו ואף יזכרו את האתר שלכם בתור אתר שצריך להתעלם.. מה גם שספאם ברשתות חברתיות מביא לשנאה כלפיכם והאתר שלכם - אותו בנאדם שרואה כל הזמן פרסום אצלו בקיר ברשת החברתית מתחיל להתעצבן כי התוכן שלך לא מענין אותו לכן הוא פשוט ימחק אותך ידווח עליך כספאמר.

יש הבדל בין פרסום של פעם בשבוע בקיר של רשת חברתית לבין 10 פרסומים ביום ברשת החברתית.

תפיסת האתר והעלאת הרף שלו היא הדרגתית ודרושה לזה הרבה סבלנות לכן תגיעו לנקודת מבט שבחודשיים הראשונים האתר שלכם לא יתפוס בכלל והתנועה בו תהיה ממש קטנה לכן אל תצפו להרבה ישר על ההתחלה! ואל תגרמו לאתר שלכם נזק עם פרסומי ספאם מציקים שגם יטישו אותכם עם הזמן.

כל עצות נוסו בבלוג שלי אתם מוזמנים להיכנס
http://www.onlmo.com

לעוד סרטים בצפייה ישירה ללא הורדה כנסו ל
http://www.onlmo.com/




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב