דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיפוץ הבית - חיסכון עתידי 

מאת    [ 15/07/2010 ]

מילים במאמר: 584   [ נצפה 2187 פעמים ]

שיפוץ בית יכול להיות יקר, בהתחשב בגודל השיפוץ ובהיקפו. לא פעם אנחנו חושבים כי הכסף שמושקע בשיפוץ הוא לא תמיד ההשקעה הכדאית ביותר. האמנם?
על העובדה ששיפוץ הבית יכול, ובדרך כלל עושה זאת, להביא לעלייה משמעותית בערך הדירה כבר כתבתי בעבר.
הנקודה שעליה הייתי רוצה לעמוד בכתיבת מילים אלו, היא אפשרויות החיסכון ששיפוץ הבית יכול ליצור, חיסכון שישמש אותנו מיד לאחר השיפוץ אותו נוכל להרגיש מהיום הראשון, במיוחד כאשר אנו מחליפים את הישן בחדש.
מעבר ל"טרנד" הסביבה הירוקה ששורר בפלנטה הקטנה שלנו, אפשר להביא לחיסכון אדיר תוך כדי שימוש בשלושה אלמנטים עיקריים:

1. שימוש נכון בחלל הבית לצורך קירור וחימום.

2. ניצול נכון של התאורה הקיימת בבית שלנו.

3. בחירת מוצרים נכונים.


בעבר, כאשר היה צורך לבנות דירות למס' נפשות גדולות בבית, נהגו הקבלנים, בשיטת הבניה הישנה, ליצור חללים נפרדים בסביבת הבית כי ל"הגדיל" את הפרטיות ככל שניתן. הגדלת הפרטיות הביאו להקטנת החלל הכולל, דבר שיצר לנו תחושה קלסטרופובית שבה הקירות יצרו לנו חללים קטנים וחשוכים.
כאשר אנחנו מחליטים לצאת לתהליך שיפות הבית, כדאי לבחון, הן בחלק התכנון והן בשלב הביצוע, האם ניתן להנמיך או הוריד חלק מהקירות כדי ליצור מצב של "חלל פתוח" (open space).
חלל פתוח יביא לכך שהבית יהיה מואר יותר ומאוורר יותר, בצורה כזו נחסוך בצורך להאיר את הבית ואף את הצורך במיזוג שיקרר כל חלל בנפרד. לעיתים פתיחת קיר או הנמכה של קיר יכולים ליצור "סירקולציה" בחלל הבית בין כיווני האוויר השונים.
בכל בית ישנם גופי תאורה קיימים שמספקים לנו את התאורה הנדרשת. גופי תאורה סטנדרטיים הם בעלי נורות ליבון או נורות הלוגן שמספקות אור טוב וחזק. נורות אלו נקראות גם "נורות מבזבזות אנרגיה" משום שהן בדרך של הפיכת אנרגיית חום לאנרגיית אור. בתהליך משתתפות שתי פעולות, האחת היווצרות של חום והשנייה היא בזבוז אדיר של אנרגיה. אל חשש – חברת החשמל אינה מודאגת, אנו משלמים כל שקל על בזבוז זה. למעשה אנחנו משלמים יותר מאשר על תהליך הפיכת אנרגיית החום לאור, אנו משלמים גם על המיזוג לצורך קירור החדר מחדש. נכון – שימוש בנורות ליבון או הלוגן גורם לנו ללחוץ על כפתור המזגן או המאוורר.
בשוק הקמעונאי נמכרות כיום נורות EL – נורות אלו מייצרות אור ע"י הגז הכלוא בתוכן (לרוב גז הנקרא "פלורוסנט"). נורות אלו מגיעות בצורות שונות ובצבעים שונים. לא עוד הנורות הלבנות הארוכות שתמיד מזכירות לנו בתי חולים ומשרדים אפלוליים. הנורות הנמכרות היום מצויות בחנויות בצבעים חמים ובצורות של נורות רגילות.
שימוש בנורות אלו יחסוך לנו חשמל רב, גם בשימוש עצמו (כאשר אין בזבוז של חום) וגם בחסכון בצורך לשימוש במוצרי קירור כגון מזגנים ומאווררים.
האלמנט השלישי בחסכון שיכול להיווצר לנו כתוצאה משיפוץ הבית הוא בחירת המוצרים הנכונים בשיפוץ הבית.
צביעת הבית בצבעים כהים יספוג חום רב ויאלץ אותנו להדליק תאורה רבה בכדי להאיר את החלל. לכן יש להשתמש בגוונים בהירים לצביעת הבית – גוונים אלו יחסכו רבות.
ישנם אנשים שהתקציב לשיפוץ הבית כולל בתוכו קניית מוצרי חשמל. בבחירת מוצרי החשמל לבית יש לשים לב לפרט חשוב מאוד והוא דירוג צריכת החשמל של אותו מכשיר חשמלי. צריכת החשמל במוצרי חשמל ביתיים מסומן באותיות באנגלית כאשר A זהו מכשיר המדורג בצריכת חשמל מינימאלית ואילו F או לפעמים G אלו מכשירים המדורגים בצריכת חשמל גבוהה מאוד ולא כדאית.
שימו לב לדירוג מכשירי החשמל, בחירה נכונה של מוצרי חשמל תביא לחסכון עתידי אדיר בצריכת החשמל.
שלושת האלמנטים שנמנו בשורות אלו יגרמו לשיפוץ דירה להיות כדאי יותר משחשבנו, בנוסף להשבחת הנכס ע"י שיפוץ הבית ועלייה בשווי הבית, שימוש נכון בחלל הבית, ניצול התאורה בבית ובחירת המוצרים הנכונים, שיפוץ הבית מסתמן כהשקעה הנכונה ובהשקעה המציגה תוצאות מיידיות.

My-Project.co.il הינה חברה לייעוץ וליווי פרויקטים אישיים ותפקידה להיות הגוף המקשר בין הלקוח לבין אנשי המקצוע שלוקחים חלק בשיפוץ הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב