דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


השלכות קידום אתר בגוגל מצד בעל העסק - לא מה שחשבתם 

מאת    [ 13/07/2010 ]

מילים במאמר: 682   [ נצפה 2138 פעמים ]

קידום אתרים באינטרנט הפך להיות להיט בו מעוניין כיום, כל בעל עסק. הדבר נכון בייחוד בכל האמור לקידום אתר בגוגל שהרי מבחינת פוטנציאל, מנוע החיפוש של גוגל יכול להביא את מרבית התנועה לאתר עלום שם.

מסיבה זו פונים כיום מאות ואלפי עסקים, גדולים וקטנים כאחד, ומבררים מה נדרש מהם על מנת להתברג בתוצאות הראשונות. מבלי להחשף לקהל היעד המחפש אותכם מידי יום, לא משנה כמה האתר שלכם מושקע, הוא הרי לא יביא ממש תוצאות ועל כן הדבר מתבקש.

מקדמי אתרים וחברות קידום אתרים קיימים במאות. חלקם גדולים ומוכרים וחלקם לא. חלקם משתמשים בשיטות כשרות לקידום אתר בראייה ארוכת טווח וחלקם רק מחפשים להביא תוצאות ומהר, מבלי לקחת בחשבון כי האתר עלול להנזק בעוד כמה חודשים.
בשביל להבהיר את כוונתי אצטרך לספק לכם מעט מידע רקע ולהסביר את המודל העסקי של גוגל

המודל העסקי של גוגל


גוגל הוא מנוע חיפוש חכם שמטרתו לתעדף לגולש את התוצאות שברצונו לקבל בסדר הנכון. כאשר הגולש מקבל את שביקש הוא ימשיך להשתמש במנוע גם לחיפושים הבאים. מלבד התוצאות הרגילות של גוגל במרכז הדף ישנם גם תוצאות בתשלום. תוצאות אלו הם התוצאות המופיעות בצד ולעיתים מעל האחרות. הגולשים חוזרים לתוצאות מהימנות מבחינתם ולוחצים הן על התוצאות הרגילות והן על התוצאות עבורם משלמים העסקים כסף. מקור המודל העסקי של מנוע החיפוש הוא התוצאות הממומנות. תוצאות לא רלונטיות ימנעו מהגולש לחזור ולהשתמש בגוגל ועם זאת לחזור וללחוץ גם על התוצאות הממומנות.

מה בין זה לקידום אתרים איכותי?

בקידום אתרים מקצועי על המקדם לחשוב ולהמליץ על יישום  מגוון הדרכים לקדם אתר מבחינה הערכים המוספים ואיכויות האתר. זה דורש יצירתיות, זה דורש תעוזה וזה דורש להתנסות לפעמים בדברים בשביל לבחון את השפעתם על רצון הגולשים להשאר באתר לממש את מטרותיו ואף להמליץ עליו באינטרנט.

קראו עוד על קידום אתרים מקצועי במאמר שבקישור זה

הבעיה

הבעיה היא שישנם חברות קידום אתרים  ומקדמי אתרים רבים אשר לא הטמיעו את המסר עד תום.


גוגל אוהב המלצות אמיתיות על אתר בדמות קישורים?
בונים לאתר רשת אתרי תמיכה בהם ישנו רק תוכן חסר איכות ומקוריות. תוכן הנכתב על ידי כותבי תוכן זולים במטרה להוציא ממנו קישורים לאתר היעד.

כותבי תוכן אלו לרוב לא מבינים דבר וחצי דבר בתחום בו הם כותבים ופשוט משכתבים את הקיים.
מקשרים בין האתרים, נותנים מכמה אתרי תמיכה זולים קישורים לאתר היעד או קישורים לאתר מתחרה בתמורה לקישור חוזר לאתר המקורי בשיטת תן לי ואתן לך. למעשה, במרבית המקרים כיום זה עובד, זה אפקטיבי אז למה לא נכון לעשות את זה? מה דעתכם?

השאלה היא מה ה-outcome

האתר מתקדם בתוצאות עד שהוא נופל זה יקרה מחר, עוד חודשיים עוד שנה או יותר.
למה נופל?
כי גוגל מבין ולומד את כל השיטות. כי האלגוריתם של גוגל מנסה לאתר את אותם החלפות קישורים המהוות מבחינתו המלצות לא כשרות ולא אמיתיות ולא מעביר דרכם ערך.
למה נופל?
כי המנוע מעיף מהתוצאות אתרי תמיכה כאלו ואחרים אשר אינם עומדים בקריטריונים מינימליים של איכות. אתרי התמיכה האלו מעמיסים על אינדקס התוצאות של גוגל בריבוי אתרים המעבירים את אותם מסרים חוזרים בטקסט.
זה גיוון תוצאות?
זה תוצאות איכותיות הקוראות לגולש לחזור ולהשתמש במנוע?
זה לא מה שבגוגל רוצים לראות- זה בטוח.

אז מה עושים?

בוחנים את שיטות הפעולה של חברות ויחידים. גודל החברה ושמה אינו בהכרח מצביע על שיטות קידום נכונות ואפקטיביות לאורך זמן. חשבו גוגל או יותר נכון - חשבו מה הגולש רוצה לראות והאם מקדם האתרים שלכם דוגל באיכויות אלו ולאורך זמן יכול לספק את הערך המוסף.
יצירתיות בשיווק ויזמות הם תכונות נדרשות ממקדם האתרים שלכם, הכרה ולמידה של היתרונות והחסרונות של המתחרים שלכם היא מעלה חשובה גם כן לטובת קידום אתר בגוגל.
מצדכם כבעלי עסקים הקידום גם דורש הרבה - הוא דורש להבין כי אם לא תהיו טובים מהמתחרים שלכם פשוט לא תופיעו לפניהם, לפחות לא לאורך זמן. זה אומר השקעה כספית באתר, השקעה של זמן וחשיבה מתמדת על הדרכים בהם תוכלו להתעלות על התחרות הן מצדכם והן מצד יועץ הקידום או מקדם האתרים שעוזר לכם.
אז בפעם הבאה בה תפנו למקדם אתרים זה או אחר, פרילאנס או חברה זכרו את שאמרתי ובדקו אותם בציציות. שוחחו עימם ולמדו את שיטות הקידום ואז חשבו - זה נכון לגולש או רק נכון היום לגוגל.

בהצלחה!

איתן יריב, יועץ קידום אתרים הפועל במסגרת WAO קידום באינטרנט. בין שירותינו שיווק אתרים ופרסום בערוצי מדיה חברתית.  מספק מדריכים שימושיים, טיפים והמלצות לטובת קידום אתר אפקטיבי.
 
מצאו אותי גם בגוגל פלוס, טוויטר ולינקדאין - אשמח אם תעקבו אחרי!




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב