דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


לאן האינטרנט רץ? 

מאת    [ 25/03/2007 ]

מילים במאמר: 614   [ נצפה 4312 פעמים ]

אנסה לסכם בקצרה לאן מועדות פנינו לפחות בעתיד הקרוב.
האינטרנט לא הולך להיעלם, למעשה הוא חי בועט וקיים, התשתיות גדלות ומתפתחות, משתפרות הרשתות האלחוטיות, רוחב הפס גדל, יותר ויותר תוכן וויזואלי ומסרים בווידאו יועברו ברשת, נקבל הרבה יותר שירותים און ליין. אך מבחינה טכנולוגית אין דברים שאנו לא מכירים.
כבר היום ישנם אפליקציות לניהול פרויקטי, ניהול לקוחות, ניהול מלאי, ניהול חשבונות והכל און ליין באינטרנט. אנו ציבור המשתמשים משלמים דמי מנוי חודשיים ונגישים מכל מקום בכל נקודת זמן לפרויקטים שלנו. שלא לדבר על חשבונות דואר, ניהול יומן ולוח פגישות און ליין, ניהול המועדפים שלך, עריכת אלבומי תמונות, עריכת תמונות וסרטוני ווידאו ברשת ובכלל ישנם חברות שהוציאו ופתחו אפליקציות זהות ל Ms-Office אחד לאחד והכל ברשת. אין נוחות גדולה מזאת שכל הדברים שאתה נוהג לעבוד איתם כמשתמש כצרכן ביתי נגישים וזמינים עבורך מיידית בכל מקום מחוץ לשולחן העבודה שלך.

השאלה האם המחשבים האישיים שלנו יוחלפו במסופים? כשם שהכל התחיל... פעם לפני הרבה שנים... לא היה לאנשים מחשבים היה מסופים והכל היה מנוהל דרך מחשב גדול מרכזי אחד...
ובכן אנו רחוקים מאד מעידן זה, עדין ישנם אפליקציות מורכבות שמצריכות שימוש במעבדים חזקים. אפליקציות לעיבוד תמונה, אפליקציות לעריכת סרטי ווידאו, תוכנות המריצות אלגוריתמים שונים לבצע קירובים או חישובים לבעיות קשות ואף תוכנות גראפיות מקצועיות לפלאנרים ומעצבים.

אך ללא ספק בעתיד הקרוב מאד יהיה לנו יותר קל, הדברים שלנו והתוכן שלנו יהיה נגיש בקלות רבה יותר, מכל מחשב (המחובר לרשת) נוכל להגיע לאפליקציות שלנו ולקבצים שלנו ולסל השירותים המועדפים עלינו.
למעשה כבר היום ישנם אתרים השומרים עבורנו את הפיבוריט שלנו (del.icio.us), וישנם אתרים השומרים עבורנו את אלבומי התמונות שלנו כגון: (www.flickr.com), ואפליקציות office ברשת ראו www.thinkfree.com, ועוד עשרות שירותים און ליין שמקילים עלינו את החיים.

ובכן, מה באמת הולך להשתנות במהלך השנתיים הקרובות?
הדבר המרכזי הוא אנחנו - ציבור הגולשים.

"הכח" עובר לידיים שלנו. למשתמשים יהיה יותר יכולות ברשת, ההשפעה הכתיבה והתוכן יעברו אט אט מידיהם של עורכי העיתונים הגדולים, מנהלי המדיה בטלוויזיה ברדיו ובערוצים השונים, אלינו ציבור הגולשים בעלי הדעה המעוניינים להציף ולהביא לידיעת כולם סיקור אובייקטיבי שלנו או נקודת מבט אחרת על הנעשה בשטח.

לא אחת קורה, שאנו קודם קוראים את התגובות ורק אחר מכן אנו מרפרפים בכתבה. מעניין אותנו מה אנחנו חושבים? מה לעם ישראל יש לומר?
אם אנו רוצים לברר על מוצר או שרות מסוים אנו נפנה קודם לסיקור הגולשים ונחפש מה למשתמשים יש לומר על המוצר, נחפש את הביקורת של הגולשים לפני שנפנה לכתבת תדמית, או ניתוח והשוואה מקצועית.

אנו עדים לא פעם לשיטת פרסום - "קונים שרכשו מוצר זה התעניינו גם במוצרים הבאים..." למעשה אנו הציבור מדרגים את פופלאריות המוצרים, ואנו לוקחים בחשבון את בחירת הציבור כשאנו רוכשים מוצרים או שירותים מסוימים, מנהלי שיווק טובים למדו להכיר את ההשפעה שלנו על עצמנו ומשתמשים בזה. יש לנו את האפשרות לדרג כתבות שירותים ומוצרים באתרים איכותיים. יותר משתפים אותנו ודעתנו חשובה מאד.
האינטראקטיביות והכימיה בין נותני השרות למקבלי השרות, כותבי התוכן להל הגולשים תלך ותגדל. הכל יהיה יותר פתוח, יותר חברתי וידידותי למשתמש, ולו מהסיבה שבאתרים שלא יאפשרו לנו להגיב פשוט לא נבקר! דוגמאות מנצחות לשיתוף הגולשים הם:
ויקיפדיה - פרויקט עולמי, מיזם רב לשוני, אנציקלופדיה שיתופית שאותה כולם יכולים לערוך!!!
אתרים כגון "Scoop-חדשות הגולשים" "חוצפה" "תלונה" שמספקים לנו במה לשנות ולהשפיע.
אתרים כגון flix.co.il המאפשרים לנו להעלות סרטוני ווידאו ולשתף את כולנו בתוכן מבדר ומהנה.
פורטל VideoJob שמספק במה לגולשים, ומאפשר לנו את הכלים להציג ולקדם אותנו מול המעסיקים.
אתר המכירות Amazon שהיה בין הראשונים להשכיל ולהבין שיש לתת לגולשים את האופציה לדרג מוצרים ולסקור מוצרים.
בלוגים וקהילות של גולשים ועוד פלטפורמות רבות המאפשרות לנו להתבטא ולהציג את עצמנו טוב יותר.



קצת טרמינולוגיה - מה זה Web 2.0?
למעשה אין הגדרה מיוחדת ל Web 2.0, אפשר לראות את Web 2.0 כאוסף כל האתרים ששרדו את Web 1.0 את עידן הבועה, זהו שם חדש לאינטרנט, עטיפה חדשה לאינטרנט ע"מ לעורר אותנו ציבור הגולשים.
צורי תדהר
מנהל פורטל VideoJob
קורות חיים בוידאו מקדם אותך
www.videojob.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב