דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יומני היקר- יומן עסקאות אישי למעקב אחר רשימות מניות 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 347   [ נצפה 2832 פעמים ]

אחד המאפיינים של שוק תנודתי הוא סינדרום "העדר". בין אם נכון או לאו, ציבור משקיעים צפוי להשקיע במקום בו כולם משקיעים- לקנות במחיר הגבוה ביותר ולמכור בשיא ההפסד. אחד מכללי הברזל להתנהלות נכונה בשוק ההון, אותם צריך כל משקיע לאמץ, הוא להתאים את פרופיל ההשקעה לאופי המשקיע- מה שאומר, בהכרח, כי השקעה במקום בו כולם משקיעים אינה מתקיימת באופן אוטומטי, ללא מחשבה וניתוח.

אם כך, כיצד יכול משקיע לבצע פעולות מושכלות, כאלה שיש להן רקע אמפירי ואינן מתבססות על הטיעון  "אם כולם קוני, זה בטח טוב"?- התשובה, ניהול יומן העסקאות.

מסחר נכון מתחיל בהכרה של הזירה בה הוא מתבצע. בחרו מספר מניות או תעודות סל שמתאימות לפרופיל האישי שלכם- משקיע סולידי יטה לתעודות או מניות שעוקבות אחרי המדד, בעוד משקיע נועז יחפש ניירות בשווקים אקזוטיים. רשמו את הניירות הנבחרים ביומן ונהלו מעקב. לשם התחלה, יש לסנן ולהכניס לרשימות המעקב אך ורק מניות הנראות לסוחר בעלות פוטנציאל רווח עתידי. תעדו ביומן את כל הפעולות שבצעתם, לטובת בקרה על התהליך כולו.

ליומן עסקאות מספר יתרונות מובהקים. הראשון, הוא מאפשר להבחין בסימנים המקדימים ובאיתותים שמראה השוק. יומן מעודכן 'מציף' אל מול עיניו של המשקיע את המגמה של השוק, כך שברגע הנכון, למשקיע יש 'מחסנית' מלאה בניירות בעלי פוטנציאל להשגת תשואות נאות.

היתרון השני, הוא ביכולת להתחקות אחר טעויות וללמוד על תהליך קבלת ההחלטות בזמן אמת- מה היו ההשלכות של אותן החלטות, כמו גם הסקת מסקנות לגבי קביעת מדיניות השקעה עתידית. בכל עסקה כושלת יש צורך להגיע למקור הטעות אשר גרמה להפסד ולהבין מדוע היא נוצרה.

 

יומן עסקאות מקיף כולל בתוכו את הנתונים הבאים:

1.תאריך ביצוע עסקה

2.יום בשבוע

3שעת ביצוע העסקה.

4המניע לביצוע העסקה

5הוראה לקטיעת הפסד

6.סוג פוזיציה long/short

7.סוג המסחר ארוך טווח,יומי,תוך יומי

8.פוטנציאל הרווח

9.מחיר מטרה סופי

10.תוצאה כספית רווח/הפסד

 

לסיכום, התנהלות נכונה בשוק ההון היא נגזרת של התאמת אופי ההשקעה למשקיע. כדי להימנע מ"סינדרום העדר", על המשקיע לבחור באופן יזום את אסטרטגיית ההשקעה ולעקוב אחריה באופן שיטתי, בעזרת "יומן העסקאות". רק על ידי קביעת אסטרטגיית השקעה שיטתית, כמו גם הבנת גבולות הגזרה שלכם, כמשקיעים, תוכלו להבטיח תוצאות בטווח הארוך.

 

 

הכותב הוא מנכ"ל משותף במכללת 'פסגות', ללימודי שוק ההון.

 

 

 

 

המכללה נוסדה ומנוהלת ע"י מר יניב ארביב ומר רועי ראובן שנבחרו בשנת 2007 ע"י המגזין דה-מרקר . בנוסף, רועי ראובן ויניב ארביב הם כותבי הספר "לאן נעלמו 300%?" הנמכר בהצלחה יוצאת דופן בסטימצקי ובצומת ספרים. למכללת פסגות מעל 5000 בוגרים החל משנת 2005. השיעורים מועברים על ידי מרצים מקצועיים בעלי ניסיון של שנים רבות בתחום ההשקעות ושוק ההון.מסלולי ההכשרה במכללת פסגות חושפים את התלמידים לטכניקות שונות של ניהול השקעות, הקורסים נמשכים לרוב מספר שבועות עד מספר חודשים ובסופם התלמיד רוכש הבנה ושליטה מלאה בכל סוגי ההשקעות בשוק ההון.כחלק מהלימוד  במכללה עוברים התלמידים התנסות מעשית בקניה ומכירה של מניות בכיתות ממוחשבות מה שמקנה להם ניסיון מעשי במסחר. http://www.psagot.org>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב