דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


למה לפנות לאימון אקדמי? 

מאת    [ 12/07/2010 ]

מילים במאמר: 421   [ נצפה 2134 פעמים ]

שיטת האימון האקדמי מאמנת להצלחה בכל הקשור עם המטלות האקדמיות, ובעיקר עם הצורך לעמוד בקריטריונים מחמירים של הגשת עבודות אקדמיות:עבודה סמינריונית, תזה ודוקטורט, או כתיבת מאמר. האימון ניתן בשלוש רמות אפשרויות: בצד התוכני (אימון במיומנויות הכתיבה אקדמית) בצד החברתי/תקשורתי (קשר יעיל ומקדם עם המנחה או גורם אחר הקשור לבדיקת המטלה) ובצד הרגשי (כגון: התמודדות עם לחץ הנובע מכמויות גדולות של חומר חדש). משימות כבדות משקל אלה הופכות לאחר האימון למשימות ברות ביצוע, ובהצלחה מרובה.  

כיצד השיטה מתבצעת? בשלב ראשון המאמן האקדמי מסייע לסטודנט לאתר את הנקודות בהן הוא "תקוע". בשלב השני הוא מגדיר איתו מטרות ברות השגה. בשלב השלישי הוא מסייע לו להשיגן.

נניח שהסטודנט חש כי הוא אינו מצליח לתקשר עם המנחה. המאמן ינסה לאתר יחד עם הסטודנט את הקושי הספציפי: האם המנחה אינו זמין פיזית?האם אופן התקשורת לא מתאים לסטודנט (לדוגמא התקשורת נעשית רק במייל ולא טלפונית?) האם ההערות המתקבלות מהמנחה על העבודה אינן ממוקדות מספיק?.  לאחר מכן הוא יגדיר איתו מטרות להשגה: לדוגמא: עריכת שיחה עם המנחה לקבלת הנחיות ברורות וממוקדות לתיקון מטלה אקדמית שהוגשה ושחזרה עם ציון נמוך. בשלב השלישי יערך אימון הקשור לקושי הממוקד, לדוגמא, עריכת סימולציה בין הסטודנט למאמן, בכל הקשור עם תקשורת יעילה ומקדמת עם המנחה הספציפי שהוצמד לסטודנט (נתאמן בסוג השאלות שהסטודנט יכול להישאל על ידי המנחה ומה רצוי לענות כדי שהתקשורת תהיה בונה?). 

לתהליך זה כמה יתרונות: ראשית: יש כאן תהליך הדדי שבו המאמן – המגיע עם ניסיון רב מתחום ההנחיה האקדמית וההוראה, משלב את הידע והכלים שצבר בתחום, יחד עם היכולות האישיות של הסטודנט, כדי להשיג את המטרות. שנית, שיטה זו מתאימה לכל סטודנט, בכל שלב של הלימודים, ובכל מקצוע. שלישית: המאמן האקדמי בא מהשטח: הוא מודע ללחצים בפניהם עומד הסטודנט,  כך שהנושא אינו חדש לו.

בדומה לאימון אישי בתחום אחר, הסטודנט יכול להזדקק לעשרה מפגשים ויכול גם להסתפק באחד או שניים, הכול בהתאם להתקדמותו. האימון יכול להיות אישי או קבוצתי (בדרך של סדנא). יכול להיות גם שהסטודנט והמנחה ירגישו כעבור זמן קצר כי חלה התקדמות משמעותית ולסטודנט אין עוד צורך בהכוונה ובכל מקרה מדובר בתהליך עם אחוזי הצלחה גבוהים, הבאים לידי ביטוי גם בציונים וגם בתחושה הכללית

 

 

ד"ר פזית קורן




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב