דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


כאבי גב תחתון - סיבה, תוצאה, טיפול 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 665   [ נצפה 2727 פעמים ]

כאבי גב תחתון הם בעיה שכיחה מאוד, שפוגעת בכ - 80% מאיתנו בנקודה מסויימת בחיינו.למעשה זו אחת הבעיות הראשיות שבעטיין אנשים מחפשים עזרה רפואית.כאב גב תחתון, בעיקר, יכול להפוך לבעיה כרונית ומתמשכת.

ישנן סיבות אפשריות רבות לכאב גב תחתון, כולל שרירים או רצועות מתוחים, מצב הנגרם לעתים קרובות על-ידי הרמה לא נכונה או חבלה טראומטית."אשמים" אחרים הם ארטריטיס, ליקויים מבניים של עמוד השדרה, או כאשר הדיסקים שבין החוליות בולטים או פורצים ולוחצים על העצב.לחץ נפשי יכול גם הוא לגרום לכאבי גב.

כאשר אנו נמצאים בלחץ נפשי מתמשך, שרירינו מגיבים בהתמדה ובעקביות מתמשכת בהתכווצות, ללא שליטה עצמית.מצבי מתח מתמשכים גורמים לעווית שרירים בעוצמות משתנות ולאורך זמן מגיע המצב עד לכדי נוקשות היוצרת כאב למגע או לחיצה. שרירים הנמצאים במתח (התכווצות Spasm ) עקב לחץ נפשי יוצרים תגובת אזעקה בגוף וזה הכאב.

ישנן גישות רבות להתבוננות בכאבי הגב ולטיפול בהם:

ד"ר רפי פרטר, כירופרקט :

"הסיבה ש - 80% מהאוכלוסיה סובלת מכאבי גב היא כי אנשים אינם מעריכים ומודעים לחשיבות של החוליות ומערכת העצבים ואינם מטפלים בהן כראוי.אם מגיל צעיר נטפל, נטפח ונתחזק את החוליות, נוכל למנוע בעיות וכאבי גב ולשפר את בריאותנו.עמוד השדרה מאפשר למח לשדר לגוף ונהפוך הוא. הטיפול בו , יחד עם כל הטיפולים האחרים מעלה ומייעל את התפקוד הכללי, ואת היכולת הבריאותית המולדת שמשפיעה על כל תחום בחיינו, כל רגע ולכל החיים. זה המפתח לאיכות חיים ואריכות ימים."

אייל כהן, מעסה רפואי: " העיסוי הרפואי משפר ומבריא את הגוף באמצעות טכניקות מגע, כגון: לחיצות מתיחות תנועתיות ותרגילי חיזוק במטרה להוריד את המתח השרירי ולגרום לתפקוד תנועתי נכון ובריא.עיסוי רפואי הינו טיפול מדוייק ואפקטיבי ביותר ולכן מצויין לבעיות גב תחתון על כל סוגיהן.ביצוע מתיחות בזמן שהייה ממושכת מול מחשב/ שולחן משרדי וכו' מפחית כאב ומונע נזקים מצטברים."

סיגלית גולדר, רפלקסולוגית : "העבודה ברפלקסולוגיה תתמקד באיזורים בכף הרגל המשפיעים על מערכת התנועה כאשר המטרה להגמיש את עמוד השדרה.
במהלך הטיפול נלחץ על בלוטות העל (היפוטלמוס, ואגוס והיפופיזה (שמתפקידם לגרות מערכת העצבים בגוף ולהביא לאיזונו. כמו כן תהיה התמקדות על האיזורים המושפעים עצבית מחוליות הגב התחתון (L1-L5, עצם העצה ועצם הזנב):

L1- המעי הגס ותעלות המפשעה.
L2- תוספתן, בטן וירך.
L3- איברי המין, רחם, שלפוחית השתן וברכיים.
L4- בלוטת הערמונית, שרירי גב תחתון, עצב גיד הנשה.
L5- שוק, קרסוליים, כפות רגליים.
עצם העצה- עצמות הירכיים וישבן.
עצם הזנב- המעי הישר, פי הטבעת."

ברק פליישר, מטפל ביוגה טיפולית:
"טיפול ביוגה הוא התאמת אימון יוגה המתאים ליצור איזון בגוף ובנשימה של המטופל על מנת לטפל בבעיה מסוימת והוא יעיל במיוחד לטיפול בכאבי גב. היתרון הבולט של השיטה הוא שבמהלך הפגישות לומד המטופל לבצע באופן עצמאי תרגילי יוגה המתאימים לבעיה הספציפית, לאיזון המצב הבריאותי וכן תרגילי נשימה והרפייה כללית. טכניקות אלו ניתנות ליישום גם זמן רב לאחר תום הפגישות עם המורה. כך נמצאת בידי המטופל השליטה בבריאותו שלו, ומתאפשר לו להיות פעיל בקידומה ושימורה וכך להפחית את הצורך בטיפולים חוזרים. היתרון בשילוב יוגה עם טיפולים אחרים הוא שכך ניתן לזרז את תהליך ההחלמה, במיוחד במצבים אקוטיים".

לילך לוי, מטפלת ברפואה סינית:
"הרבה פעמים נזהה באבחון חולשה באזור הגב התחתון, שעל פי רוב קשורה לחולשת כליות.  הרפואה הסינית מתייחסת לאיברים הפנימיים באופן קצת שונה מהרפואה המערבית. בנוסף לכל איבר פנימי יש מרידיאן (ערוץ אנרגיה) המשפיע עליו ומושפע ממנו. הכליות ברפואה הסינית שולטות ומזינות בין היתר את הגב התחתון ולכן בטיפול נבחר הרבה פעמים לחזק או להניע לפי הצורך את האזור ואת מרידיאן הכליות וגם את מרידיאן שלפוחית השתן הקשור אליו.מומלץ לעשות בבית תרגילים לשחרור וחיזוק הגב התחתון ומתיחות לאזורים בהם עוברים המרידיאנים הרלוונטיים. כמו כן מומלץ להקפיד על שתיית מים.אכילת קטניות, בעיקר שעועית מאש, מאוד מחזקת את אנרגיית הכליות."

המענה הטוב ביותר לטיפול בכאבי גב תחתון הוא טיפול משולב. כאשר אנו מטפלים בגופנו תוך התחשבות בכל צרכיו, ומחזקים אותו בכמה דרכים במקביל בהן הוא יכול להתחזק ( עמוד השדרה, שרירים, אזורי אסוציאציה בכף הרגל, חיזוק האיברים הפנימיים וערוצי האנרגיה הרלוונטיים, תרגילי נשימה והרפיה ועוד..) הוא מקבל את כל הכח הדרוש לו על מנת לעורר את יכולת הריפוי הטבעית שלו, ובהדרגה , להגיע למצב של בריאות תקינה ואיכות חיים.

אנשי המקצוע המוזכרים לעיל  הם מטפלים במרכז בריאות רפאל.

הכותב הינו מירון בן ארי, מטפל ברפואה סינית ושיאצו במרכז בריאות רפאל, המנוהל ע"י דר' רפי פרטר- כירופרקט מוסמך. במרכז ניתנים טיפולי כירופרקטיקה וטיפולי רפואה משלימה נוספים כמו דיקור, רפלקסולוגיה, טווינה, עיסוי רקמות עמוק ועוד.

הבאה לפרסום - מאור קידום אתרים


 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב