דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


רקדניות בטן לחינה - סדרת מאמרים על רקדניות בטן - רקדנית בטן - נגוואה פואד 

מאת    [ 11/07/2010 ]

מילים במאמר: 540   [ נצפה 4510 פעמים ]

רקדנית בטן נגואה פואד

ריקוד הבטן והמחול המזרחי אוריינטלי משמש כמקור להאדרת השמחה, אין ספק שהו מוסיף הרבה צבע וחן בכל אירוע, היום המודעות לנושא ריקוד הבטן תופסת תאוצה לא קטנה, ההתפתחות וההכרה בכוחו של הריקוד לעורר את הצופים עולה בקרב חוגגי אירועים רבים, כמנהלת שיווק של פורטל החינה הישראלי אני עדה לתופעה המקסימה בעיני של רקדניות בטן לחינה, אומנות הריקוד מוסיפה נופך נוסף לטקס שממילא מבוסס על הרבה שמח וריקודים.בעקבות זאת יצאתי למסע אל מקורות הריקוד ובסדרת מאמרים הנ"ל תוכלו לקרוא על הרקדניות הגדולות של תקופתנו, את שמה של הרקדנית בטן שתפתח את הסדרת המאמרים אני מניחה שכבר שמעתם - נגוואה פואד הייתה לפורצת דרך בתחום ריקוד הבטן בין תקופתנו וזו הסיבה שבחרתי להתחיל דווקא איתה.

כשאומרים רקדנית בטן במייצרים - מתכוונים לנגואה פואד , אם כל הרקדניות, הרקדנית בטן שהתפרסמה בכל העולם והעלתה את ריקוד הבטן לתודעה עולמית רחבה יותר.

נגווה פואד

נולדה בינואר 1939 לחורף של אלכסנדריה, אביה היה מיצרי ואמה הפלסטינית מתה זמן קצר לאחר לידתה,אביה נשא אישה אחרת, במצרים של אותם ימים הגבר לא נהג לגדל את התינוקות, אמא החדשה הרעיפה עליה אהבה עוד בהיותה ילדה קטנה. זקני מיצריים מספרים כשאשר הייתה נגוואה בת תשע הופצץ ביתה ע"י הישראלים, אביה עזב את הבית ונגואה פואד ואמה החורגת נאלצו לברוח לאל עריש כמו הרבה פליטים שהגיעו בזמן המלחמה.  אחרי מספר חודשים במחנה הפליטים, ניסו נגואה ואמא למצוא את אביהה של נגואה, הם שלחו מסרים לאלכסנדריה שמעולם לא הגיעו אל האב שכבר התחתן עם אישה נוספת. נגואה ואמה הצליחו להעתיק את מקום מגוריהם לעיר הגדולה קהיר, כשהם עוזרות ומעודדות אחת את השנייה מערכת היחסים הטובה בין האמה המאמצת לביתה נגואה נשארה לאורך כל הקרירה של נגואה פואד כ רקדנית בטן.

בגיל 13 השיגה נגוואה עבודה בתור פקידה אצל סוכן רקדניות בטן וזמרים מפורסם מאוד באותם הימים שמו היה אורבי, אורבי שראה את נגוואה מפזזת התרשם מאוד ושיכנע אותה לנסות להפוך את התחביב כרקדנית בטן למקצוע, זה היה תחילת קרירת ריקודי הבטן שנמשכה עד לתהילת עולם. נגוואה שלא אהבה את ההופעות במועדונים, נישאה בראשית שנותיה לאחמד פואד נגן כינור, ומוזיקאי מצליח שגם ניצח על תזמורות מפורסמות בקהיר. בעלה של נגוואה היה חלק בלתי נפרד מההצלחה המסחררת שלה כרקדנית בטן בעלת שם עולמי בתחום ריקודי הבטן בעולם., נגוואה הביאה סגנון אישי לריקוד הבטן שלה, היה בו אלמנט תיאטרלי שהושפע מהמורות של נגוואה שהיו בכלל רוסיות אותם היא פגשה במסגרת בית הספר למחול אליו הצטרפה נגוואה כחלק מהיותה רקדנית בטן בלהקת הפולקלור הייצוגית של מיצריים. עד מהרה החלה נגוואה להשתתף בסרטים, כשהסרט הראשון היה ב 1957 ומשם אצה לה הדרך לסרטים נוספים שהיו פופולאריים מאוד גם בישראל של שנות השבעים, (בטוח אתם זוכרים את הסרט הערבי שהיה כוכב יום השישי בטלויזיה הישראלית ששידרה בשחור לבן) נגואה פואד קשרה קשרים טובים עם חברים כמו עבד חלים חפז, ששיחק לצידה בהרבה סרטים שהיו שוברי קופות , עבדל חלים חפז החל לקרוא לה להופעותיו ברחבי העולם הערבי ובמצריים, בשנת 1976 חיבר חבר נוסף של נגוואה פואד עבד ווהב יצירה מוזיקלית במיוחד עבור הרקדנית בטן שכוכבה החל לפרוח ושמה נודע בכל העולם,  הד"ר הנרי קיסנג'ר ביקש לראותה  בכל פעם כשהגיע לביקור במצריים, כמוהו הנשיא ג'ימי קרטר, נגוואה עדיין לא פרשה מהבמה, אומנותנ המתפרצת חוצה את גבולות הזמן והמקום וכל עוד יהיה לי מה להציע אמשיך לרקוד...

ענבל

פורטל החינה הישראלי
הפורטל המתמחה בטקס חינה

 

ענבל מנהלת שיווק בפורטל החינה הישראלי - פורטל המתמחה בטקס חינה. בפורטל המוביל בתחום החינות בישראל תוכלו למצוא רשימה של כל חברות להפקת חינה, די ג'י לחינה, עוגיות לחינה מרוקאית, אולמות המתמחים בעריכת חינה ועוד בעלי מקצוע מהענף.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב