דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


צעדים ראשוניים להקמת מוזיקה בבית העסק שלך (חלק ב) 

מאת    [ 09/07/2010 ]

מילים במאמר: 407   [ נצפה 2098 פעמים ]

3.זכויות יוצרים או למה אני צריך לשלם על מוזיקה בעסק - המוזיקה היא בשבילי ...

תחום זכויות היוצרים משלב בתוכו סוגיות משפטיות מעניינות כאשר מדובר בהשמעה של מוזיקה של אומנים המאוגדים תחת מטריית חברות התקליטים ואקו"ם.

 למשל לפני מספר שנים בפסיקה של בית משפט השלום בתל אביב, נדון מקרה של  מספרה קטנה בתל אביב  אשר חויבה לשלם פיצוי לאקו"ם הואיל והשמיעה רדיו במספרה. טענותיה כי הדבר נעשה להנאתה האישית שלה ושל בתה, וכן כי המדובר במקום שכונתי- לא הועילו, ובית המשפט קבע כי נסיבות ההשמעה ענו על תנאי הפומביות.

חשוב לציין שהאכיפה בתחום הוגדלה בעשרות אחוזים בשנים האחרונות, לאחר שהופעלו לחצים מצד חברות התקליטים, אשר הבינו כי הקהל חדל מלקנות יצירות מוזיקה מקוריות אלא פשוט מוריד אותן מרשת האינטרנט בדרכים פשוטות ומוכרות לכל מתבגר ממוצע ומעלה.

 חברות התקליטים חיפשו דרך חזרה להחזיר את הכסף הנעלם, הם סברו כי בכל בית עסק מושמעת מוזיקה ומצאו שחוק משנת 1911 טוען כי כל השמעה פומבית של יצירות מוגנות חייבת בתמלוגים לבעליו.

מנקודה זו החלו פקחי הפדרציה ואקו"ם לפקוד את בתי העסק ולגבות באופן חוקי את התמלוגים המגיעים להם.

אז לא שווה ולא כדאי להסתבך עם רשויות החוק לכן שלמו באופן סדיר את התמלוגים לחברות המאגדות את היוצרים.

ניתן לעשות זאת ישירות מול "אקו"ם" אשר מתפעלת מחלקה עבור בעלי עסקים או שתוכלו לשלם תמלוגים אלו דרך חברות אשר מציעות פתרונות מוזיקה לעסקים.

4. תוכן מוזיקלי.

ובכן הגענו לפרק האחרון אך המעניין ביותר, בחירת התוכן המוזיקלי בעסק שלך.

מוזיקה יכולה לבטא רגשות שונים,ולמוזיקה יש השפעות פסיכולוגיות רבות.

במחקר שנערך בשנת 2001, אישרו חוקרים אמריקנים כי אותן התגובות הביולוגיות במוח התיכון ובקליפת המוח שמתרחשות בזמן אכילה ובזמן קיום יחסי מין, מתרחשות גם בעת האזנה למוזיקה. כלומר דרך המוזיקה ניתן להעביר תחושות ומסרים סמויים וגלויים.

על מנת לבחור תוכן מוזיקלי יש להתחשב במספר גורמים: מי הוא הקהל אשר פוקד את העסק שלך, לאיזה קהל אתם מעוניינים לכוון אל המותג שלכם, יכול להיות שבשעות מסוימות אתם פונים לקהל אחד ובשעות אחרות פונים לקהל אחר, איזה אווירה אתם רוצים לתת בבית העסק שלכם: אווירה מרגיעה מכירתית או אינטנסיבית?

 

 

 בבחירת התוכן המוזיקלי יש להקפיד על מספר כללים מוזיקליים ואווירתיים

יש להתאים את התוכן המוזיקלי למקום כלומר: אם מדובר בחדר המתנה נתאים לו מוזיקה אשר משרה אווירה רגועה ונעימה.

ואם מדובר במקום שוקק חיים ובעל קצב מהיר נתאים לו מוזיקה בעלת אווירה עכשווית קצבית ובועטת.

לכל מקום יש להתאים את המוסקה באופן פרטני ומוקפד כך אני מאמין העסק יקבל סגנון וייחוד משלו.

בהצלחה !!!

שחר לירון הינו בוגר תואר B.A בתקשורת, טכנאי סאונד ובעל חברת  "פלייליסט" אשר מתמחה בפתרונות מחשוב מוזיקליים לעסקים http://www.mypl.co.il>




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב