דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מכתב גלוי לראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו 

מאת    [ 09/07/2010 ]

מילים במאמר: 945   [ נצפה 2214 פעמים ]

לכבוד
כבוד ראש ממשלת ישראל
מר בנימין נתניהו


הנדון: הגבול המזרחי של מדינת ישראל - בקעת הירדן


כבוד ראש הממשלה מר בנימין נתניהו,

ביום ראשון 4 ביולי 2010 לקחתי חלק בסיור בבקעת הירדן.

לתאריך זה משמעות משולשת וחשובה ביותר:

  • יום זה הינו יום עצמאותה של ידידתנו הגדולה והחשובה ביותר ארצות הברית של אמריקה.
  • ביום זה לפני 34 שנים, ב-4.7.1976 שוחררו בני הערובה החטופים במבצע אנטבה.
  • וביום זה לפני לפני 823 שנה, בשנת 1187 הביס סלאח א-דין את הצלבנים בקרב בקרני חיטין.

הסיור אורגן על-ידי מועצת הביטחון לישראל, נוהל והונחה על-ידי אלוף (במיל.) עוזי דיין, נשיא מועצת הביטחון לישראל וצוותו.

זאת הפעם הראשונה שאני מבקר באזור מדהים ויפה זה ורק לאחר הסיור החשוב והממצה הזה, אני יכול באמת להבין את משמעות השמירה על חבל ארץ זה בריבונות ישראלית מלאה כאזור ביטחוני כדי לאפשר מתן ביטחון לאזרחי מדינת העם היהודי היא מדינת ישראל.

תמיד ידעתי זאת ותמיד האמנתי בארץ ישראל השלמה או לפחות במצב הקיים היום בין הים התיכון במערב לבין הירדן במזרח, אך הסיור בבקעת הירדן, הצפייה, ההתרשמות והלימוד מיד ראשונה של המקום המדובר חיזקו והעצימו ברמה הגבוהה ביותר את ידיעותיי על האזור ואת אמונתי בחיוניותו. רק לאחר הגעה אישית לבקעה ניתן באמת להגיע למסקנות אליהן אני הגעתי ובטוחני שרבים וטובים הם האנשים אשר חושבים כמוני.

רוחבה של מדינת ישראל בין הירדן לים תיכון באזור מרכז הארץ הוא בממוצע 67 ק"מ בלבד. נתון מדהים לגבי עומקה האסטרטגי, ומכאן חשיבותו לביטחונה של מדינת ישראל. נתון שהתקשורת ממעטת ואולי מעדיפה להסתיר.

רוחבה של בקעת הירדן הוא פחות מ-10 ק"מ, שהוא עומק הגנתי מינימאלי לאיום פלישה ממזרח והמרחק בין מערב הבקעה לבין שפלת החוף הוא פחות מ-50 ק"מ.

בקעת הירדן והירדן עצמו מהווים מכשול מים טבעי בין ירדן לישראל.

ממערב לבקעה מתנשאים רכסי יהודה ושומרון, שרק חמישה מעברים אפשריים, עליהם אפשר להגן בקלות יחסית, חוצים גוש זה.

כבוד ראש הממשלה נתניהו, מוטלת עליך החובה והזכות לעמוד בראש הנהגת המדינה בצורה המכובדת והטובה יותר בכדי להבטיח את ביטחון מדינת ישראל ותושביה על-ידי מימוש זכותה הטבעית שאף מוכרת בינלאומית (מהחלטה 242 של האו"ם מ-1967 וממכתב הנשיא בוש ב-2004) לגבולות בני הגנה, קרי, גבולות שעל בסיסם יכולה מדינת ישראל להגן על עצמה בכוחות עצמה לעוד המון שנים.

כבודך עומד להיפגש בזמן המיידי עם כבוד נשיא ארצות הברית מר ברק אובמה. כבוד הנשיא ינסה כנראה לשכנע אותך להמשיך את הקפאת הבנייה בגדה המערבית, כולל בבבקעת הירדן. אי-חידוש הבנייה והמשכת ההקפאה משמעם פגיעה חמורה ביישוב היהודי בגדה ובאזרחיה.

חשוב מאוד לחדש את הבנייה ולהשקיע משאבים עצומים בבקעת הירדן בפרט ובאזרחיה, כדי להבטיח את קיום היישוב היהודי באזור שמהווה בערך כ-70% מכמות האוכלוסין בבקעה, אם לא כוללים את יריחו, ואנו גם זוכרים את מורשת תל חי: "קו הגבול יהיה קו המחרשה".

אני אישית לא מאמין שפינוי שטחים יביא לשלום המיוחל עם הערבים. רק ביטחון יביא שלום. ההיסטוריה הלא רחוקה של המדינה הצעירה שלנו מראה ומוכיחה כי ויתורים ופינוי שטחים רק הציתו את האש והגבירו את להבות השנאה, הגבירו את רצונם של הערבים לחסל את מדינת ישראל וכמובן הורידו את יכולת ההרתעה של מדינת ישראל. אך במקרה בו ישראל מוכנה לפתרון שתי מדינות לשני עמים, כפי שהצהרת כבוד ראש הממשלה בנאום בר-אילן, חייבים לשמור על אותה ישות/מדינה מפורזת.

ניתן לשמור על הפירוז רק על-ידי המשך הריבונות והמשך היישוב היהודי בבקעת הירדן ורק כך. אם לא נישאר בבקעת הירדן לא יהיה פירוז, ומה שאנו חווים בדרום הארץ ברצועת עזה יחזור על עצמו ותקום גם שם מדינת חמאסטן ונהיה מוקפים מכל הצדדים בשלוחות טרור של האירנים.

בגמר הקפאת הבנייה הבאה עלינו לטובה בקרוב, על הממשלה ועליך להשקיע כוחות ומשאבים בהפיכת בקעת הירדן לפנינת תיירות בקנה מידה בינלאומי ויש לבקעת הירדן סיבות רבות להפוך לכזאת.

ברצוני לציין את אתר הטבילה החשוב מאוד לנוצרים וגם ליהודים בבקעה - "קסר אל יהוד" - ארמון היהודים. במקום הזה חצה יהושע את הירדן בדרכו לכיבוש הארץ. לפי האמונה הנוצרית, באתר זה הוטבל ישו והוא מהווה את המקום השלישי בחשיבותו הדתית אצל הנוצרים. פוטנציאל המבקרים באתר הוא עצום והוא מוערך ביותר מ-700,000 שקלים בשנה. לשם השגת פוטנציאל זה, על הממשלה בראשותך להחליט על ניקיון השטח ממוקשים כפי שכבר החלטתם בשבוע שעבר, ועל העברת השטח המפורז מידי צה"ל לידי הרשויות האזרחיות במקום, כדי שיוכלו לפתח ולקדם את האתר. וזה רק דבר אחד ממה שניתן וצריך לעשות בבקעת הירדן.

כבוד ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו, ברצוני לסיים בנימה חיובית ואופטימית של ברכת דרך צלחה וחזרה בשלום לארץ. בטוח אני שכפי שהנהגת את מדינת ישראל בכבוד ובביטחון מול הלחץ המסיבי שהוטל עליך מהאמריקנים ומהאירופים, תמשיך להנהיג את המדינה לעוד שנים רבות ומוצלחות בשאיפה לשלום, שתושג רק על-ידי ביטחון.


ישר כוח!
בכבוד רב ובהערכה רבה
סרן (ב(מיל.)) מגר' רן לוי

 

סרן (מיל) מגר' רן לוי




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב