דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מה זה V-Ray? איך זה עובד ולאן זה הולך? 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 1534   [ נצפה 3658 פעמים ]

מה זה V-Ray? איך זה עובד ולאן זה הולך?

נקודת התחלה טובה בכדי להבין את העקרונות הבסיסיים של כלי העבודה העתידיים שלך. כן! ניחשת נכון, אני מדבר על V-Ray.

העצה שלי בתחום זה היא "אם אתה רוצה להיות מקצוען, אתה צריך פרספקטיבה!"

הכר את הבסיס, אתה צריך להיות מסוגל לתת הסבר בסיסי אם שואלים אותך, ואתה צריך לדעת מה צפוי בפיתוח העתידי. אם אתה יכול לענות על השאלות האלה, ולגבות אותן בהוכחות, אזי יש לך התחלה טובה על מנת להפוך לאמן תלת-מימד מקצועי, במילים אחרות, תהיה לך פרספקטיבה!

מה זה V-Ray?

V-Ray הוא מנוע רנדרינג (על פי ויקיפדיה), אשר פותח בבולגריה על ידי ולדימיר קוילזוב ופטר מיטב בערך בשנת 1997. המנוע שוחרר באופן רשמי לניסויי בטא בשנת 2001, כאשר השניים פתחו חברה בשם "ChaosGroup".

חלקכם יתקשה בהסברת עקרונות בסיסיים אלה לאדם חדש בתחום, אז עבור חלק זה אני מצרף הסבר ברור יותר:

רנדרינג: תהליך חישוב על ידי מחשב להפקת "תמונה" מתוכנת תלת-מימד. רנדר=תמונה.

מנוע: יישום, פלאגין אותו ניתן להתקין בתוך תוכנת התלת-מימד לצורך ביצוע החישוב במחשב.

במילים אחרות, V-Ray הוא פלאגין שמריץ אלגוריתם חישוב מתמטי בסוגים שונים של תוכנות תלת-מימד בכדי לקבל "תוצאה" - התמונה שלנו.

איך זה עובד?

אתאר זאת בקצרה ובפשטות. V-Ray הוא מנוע המבוסס על "התווית קרניים" (Ray Tracing) - הוא יורה קרניים ועוקב אחורה אחר מקורן, הקרניים "מותוות" בשילוב עם הסביבה התלת-מימדית, כגון אובייקטים תלת-מימדיים, תאורה או אפילו שמיים! "קרניים מותוות" אלה כוללות מידע על הצבע, והן יכולות ליצור "נקודת צבע", הידועה כ "פיקסל". הקרניים מותוות נקודה אחר נקודה, ותהליך הרנדרינג מתקדם. בסוף התהליך אנו מקבלים "תמונה".


על אילו תוכנות תלת-מימד ניתן להתקין את V-Ray?

חדשות טובות בנקודה זו, מכיוון שניתן להתקין את V-Ray כמעט על כל יישום תלת-מימד שקיים היום. בכל מקרה - השחקנים החשובים בתחום משתמשים בו: 3Ds max, Maya, Cinema 4D, SketchUp, Rhino, Blender. בקרוב, לאחר השלמת ניסויי בטא ניתן יהיה להשיג גם V-Ray עבור Lightwave ו-  SoftImage XSI.

האין זה נפלא? כל האהבה הזאת ל V-Ray הולכת ומתפשטת לכל סוגי התוכנה הזמינים, ואם תשאל אותי זה יהיה פחות או יותר זהה לכל ישומי התלת-מימד הקיימים, אך ניתן יהיה לשלוט על יתרונותיה של כל אחת מתוכנות התלת-מימד השונות, ואני מתכוון ל:

"מה עדיף, 3Ds max או Maya?"

כל תוכנת תלת-מימד מתוכננת לעשות משהו טוב יותר מתוכנות אחרות, למשל 3Ds max היא טובה מאוד למשחקים וארכיטקטורה, כל התכונות שלה מתוכננות כך, שתהליך העבודה הוא פשוט יותר. מצד שני, Maya מובילה ביצירת אנימציה תלת-מימדית, אנימצית דמויות, והיא כוללת את כל הכלים הנדרשים בכדי להקל עליך בביצוע אנימציה. Rhino ו- Blender הן מצוינות למידול והן כוללות כלים ותכונות שימושיים רבים להאצת תהליך המידול. SketchUp ו- Cinema 4D  יכולות גם הן להיות טובות לארכיטקטורה, כל אחת מהן הולכת ונעשית טובה יותר מיום ליום, אולם מרביתם של חומרי העבודה מתוכננים עבור 3Ds max, וזוהי בהחלט התוכנה המובילה  "בתעשיית ההדמיה האדריכלית". כך שאתה רואה, לכל תוכנה היתרונות שלה, אך הכל מתנקז לאותה נקודה כאשר אתה רוצה לראות את מה שיצרת - כאשר אתה לוחץ על "רנדר", ומחשב את תמונת תוכנת התלת-מימד שלך.

נחמד, לא?

כל תוכנות התלת-מימד כוללות את אופציות הרנדרינג/?מנועי הרנדרינג הבסיסיים שלהן, וחלקן הם טובות למדי, אולם לאורך השנים, V-Ray הוכיחה את עצמה כמנוע הרנדרינג המהיר ביותר, הקל ביותר לשימוש והאיכותי ביותר בשוק כיום. הפופולריות של V-Ray גדלה כה מהר, עד כדי כך שאני בטוח שהיא תהיה תוכנת ה"רנדרינג" העיקרית בתעשיית הבידור בעתיד הקרוב. (ראו זאת בעצמכם - סקר תעשית ההדמיה האדריכלית.

יפה מאוד, אולם אני שמעתי שקיימים מנועי רנדרינג טובים הרבה יותר, כגון Mental Ray, Final Render, Brazil.

כמובן! אבל גם ממש לא! על כך בדיוק דיברתי בפרק המבוא "זה לא התוכנה בה אתה משתמש, זה כיצד אתה משתמש בה" (ומה ניתן להפיק ממנה!). תן לי רק לציין משהו שיתכן שאתה מפספס. אם אתה מכיר את V-Ray, יהיה לך קל הרבה יותר להשיג עבודה. מעבר לכך, זהו מנוע הרנדרינג המהיר ביותר הקיים, וחשוב לקבל תוצאות מהר! אם אתה פרילנסר, הבן שזמן=כסף, זהו המפתח העיקרי ל V-Ray, ואם תסביר זאת ללקוח, תקבל עדיפות.

יתר על כן, V-Ray עומדת להפוך למהירה יותר, כה מהירה, עד כי לא תצטרך לשבת ולחכות במשך שעות בהמתנה לסיום הכנת הרנדר שלך. אני מדבר על תהליך של דקות, יתכן אפילו - שניות - לביצוע רנדר של תמונה מורכבת אחת. למי שלא יודע, רנדרינג הוא תהליך התלוי באיכות המחשב שלך, כמות זכרון גדולה יותר ומעבד מהיר יותר משמעם זמן רנדרינג מהיר יותר.

רגע, ומה עם הכרטיס הגרפי?

כן, כם הכרטיס הגרפי: מרבית הכרטיסים הגרפיים יתנו לך ביצועים טובים יותר כאשר אתה מעבד סצנות תלת-מימד, וברור שכרטיסים גרפיים חדשים יותר כוללים זכרון ועשויים לסייע ב"רנדרינג", התהליך הרגיל נקרא CPU Render (CPU = מעבד מרכזי). במילים אחרות, המעבד שלך משתמש בעוצמה שלו בכדי להפיק את את "הרנדר", בו בזמן שהוא מפעיל גם את מערכת ההפעלה והתוכנות וכל מה שאתה עושה במחשב שלך בו בזמן שאתה עושה "רנדר". אתה יכול לדמיין כמה קשה הוא עובד בכדי להפעיל את הכל יחד. לכן, מומלץ מאוד לכבות את כל התוכנות הבלתי-נחוצות בעת "רנדרינג", כך שבאופן עקרוני אתה תקוע ומנוטרל. קרא ספר או צא לטיול.

אולם, דמיין שיש לך כרטיס גרפי חזק, הלוקח על עצמו את כל תהליך ה"רנדר" ומשאיר את המעבד לתפעל את המחשב שלך לביצוע עבודה אחרת כאשר ה"רנדרינג" מתבצע. יש לכך שני יתרונות:

1.     אתה מבצע רנדרינג מהר יותר

2.     אתה יכול לעשות דברים אחרים באותו הזמן.

תהליך זה נקרא GPU Render (G במובן graphic). נראה כאילו זה צריך להיות כרטיס גרפי מאוד חזק, כנראה משהו ממסע בין כוכבים.

אני ממש לא חושב כך! כרטיס גרפי כזה הולך ונעשה קרוב יותר, והחדשות הטובות הן ש ChaosGroup מתכוונת להוציא בקיץ הקרוב טכנולוגיה חדשה, הנקראת "GPU Render", והם יהיו הראשונים לעשות זאת. תהליך הרנדרינג יושלם בתוך דקות, "רנדרים" שלקח קודם לבצע שעות יושלמו במספר דקות.

"לא מאמין! איפה ההוכחה?"

ההוכחה ממש כאן, בוידאו ממצגת SIGGRAPH 2009 שלChaos Group .

מצוין! אז כך אתה מדגים את ה"פרספקטיבה" שלך, אתה נותן הסברים ברורים ומצרף הוכחות ברורות.

 

ניתן להסיק מכך מספר מסקנות חשובות:

1.     אתה בטוח בידע שלך, מכיוון שאתה מכיר את הבסיס, ויודע כיצד זה עובד!

2.     יש לך טווח רחב של ידע ותיאוריה מכוונת טובה בכדי לתת עצות נכונות בנוגע ל "מה עובד טוב יותר עבור פרויקט מסוים". זה מעיד על כך שאתה מומחה, אתה מודע למתרחש, ולכן ניתן לסמוך עליך.

3.     אתה מעודכן ויודע מה עומד להתרחש, ולכן לא ניתן להפתיע אותך. אתה מביא את ההפתעות, אתה הראשון לדעת את החדשות ולהביא אותן אל האחרים.

 

במילים אחרות אתה יודע מה אתה עושה!

 

אז איך לעשות זאת? פשוט מאוד, אתה מצטרף לפורומים הללו, לאתרי החדשות, אתה יכול למצוא אותם גם בפייסבוק וטוייטר, ואתה פשוט עוקב. כאשר משהו טוב מופיע, אתה חוקר אותו! קרא את המאמר, צפה בקליפ או בכל דבר אחר, וחלוק אותם עם אחרים על ידי חיווי דעתך.

ככל שהדעה מפורטת יותר, כך היא דומה יותר לתשובת מומחה.

 

אני יודע ששכחנו לגמרי את כותרת הפרק הנוכחי "מה זה V-Ray? איך זה עובד ולאן זה הולך?" אך אני רוצה שתזכור שהחוברת הזו נוגעת לאופן בו תהפוך לאמן תלת-מימד מקצוען, ועלי להסביר נושאי אלה של "מאחורי הקלעים", מכיוון שזה מה שהניע אותי לכתוב את החוברת, ומעבר למתן מידע טכני שימושי, חשוב שתבין כיצד להשתמש בו באופן הנכון בכדי להשיג את המטרה הסופית של להפוך ל....

 

אוקיי, אוקיי, הבנת את הרעיון. מספיק לקשקש. רק דאג לרשום לעצמך הערות בנקודות החשובות, כך יהיה קל יותר לזכור.

 

הפרק הבא הוא הדבר האמיתי, אני אציג לך דברים שמקצוענים מגלים לאחר מספר שנים של עבודה בתעשיה. תן לי להראות לך את עניין המקצוענות האמיתי!

www.vrayart.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב