דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


גלולות הן אמצעי המניעה הטוב ביותר או מרשם בטוח למיגרנות וצרות אחרות 

מאת    [ 07/07/2010 ]

מילים במאמר: 687   [ נצפה 2439 פעמים ]

בנות יקרות,

הלוואי והיה מי שיספר לי את הסיפור הזה לפני שאני התחלתי להשתמש בגלולות. אני היום כבר בת 32 ועד שנכנסתי להריון לפני שנתיים השתמשתי בגלולות עם הפסקות פה ושם. ועד אז סבלתי ממיגרנות נוראיות במשך 5 שנים. כל כך נוראיות עד שהייתי מרותקת למיטה במשך יממה שלמה בכל פעם עד שהכאב עבר. זה היה מנטרל אותי לחלוטין. כבר הגעתי למצב שלא היה נעים לי להודיע שאני לא מגיעה לעבודה...

שלא תטעו, לא הזנחתי את עצמי. הלכתי לרופאת הנשים שלי וסיפרתי לה על הכאבים. היא מצידה לא התרגשה במיוחד. היא אמרה ''אני לא מאמינה שהמיגרנות הן כתוצאה מהגלולות אבל ליתר ביטחון אחליף לך את סוג הגלולות''. זה עזר כמו כוסות רוח למת, אבל כשהיא אמרה שהכאבים הם לא מהגלולות נאחזתי בזה חזק חזק. הרגשתי שאם לוקחים ממני את הגלולות אני אבודה. ובגלל שהמיגרנות התחילו רק אחרי 7 שנים שהתחלתי להשתמש בגלולות בחרתי להאמין במה שהרופאה אומרת.

מאז שהפסקתי להשתמש בגלולות נעלמו המיגרנות כלא היו. עברתי את כל ההריון בלי אף מיגרנה. אני לא האמנתי. האבסורד הוא שדחיתי את ההריון כי פחדתי מכך שכשאהיה בהריון אני לא אוכל לקחת משככי כאבים חזקים שמתאימים למיגרנות. ורק אחרי שעברתי את ההריון בשלום הבנתי איזה סבל מיותר גרמתי לעצמי עד אז. לאחר הלידה ידעתי שאני לא אגע יותר בגלולות ויהי מה. לתומי חשבתי שכשאלך לרופא נשים ואני אספר לו איך עברתי את ההריון בלי כאבי ראש אחרי כל כך הרבה זמן של סבל הוא לא יחשוב אפילו לתת לי שוב גלולות. אז זהו, שטעיתי!!! הוא מיד רצה לרשום לי גלולות מיוחדות להנקה. הרופא היקר הסביר לי שזו האופציה היחידה, אם אני לא רוצה שבעלי יתנחם בזרועותיה של השכנה ממול...

בקיצור הבנתן נכון, כנראה שמהרפואה של ה-121 לא תבוא הישועה. אבל אני סרבתי להאמין שהדבר היחידי שימנע ממני להיכנס להריון זה הגלולות. (תאמינו לי שאחרי תפרים אתן לא מסוגלות לחשוב אפילו על קונדומים). התחלתי לשוטט באינטרנט והפלא ופלא מצאתי. ישנה שיטה הנקראית ''מודעות לפוריות''. זו שיטה בה אין חומרים כימיים והורמונים שצריך לקחת ולא מדובר בגוף זר (כמו התקן למשל) שיכול לגרום לדימומים ודלקות. והיא גם מדויקת ברמה של 95% ממש כמו גלולות. השיטה הומצאה על ידי זוג רופאים בשנות השישים עוד לפני שהגלולה הייתה קיימת. השיטה מדוייקת כיון שהיא מצליבה בין 3 פרמטרים: חום השחר, מנח צואר הרחם והפרשות.  העניין הוא שהשיטה דורשת מיומנות ויש לבדוק את שלושת הפרמטרים בכל יום. אפשר לראות בזה חיסרון אבל אני רואה בחיסרון הזה דווקא יתרון בכמה מובנים. קודם כל זה מחבר אותנו הנשים חזרה לעצמנו וגורם לנו להיות ערות לתהליך המחזוריות הנפלא שמתרחש בגופינו. דבר שני זה מאפשר לנו לקחת את השליטה על גופינו בחזרה. ככל שהעמקתי לקרוא עוד אודות השיטה הבנתי שכל הזמן הזה שסבלתי הפיתרון היה מונח שם ואף אחד לא ידע לספר לי עליו עד שלא חיפשתי בעצמי. זאת משום שכשאנו הבנות מחליטות להתחיל לקיים יחסי מין וניגשות לרופא נשים הוא אוטומטית נותן מרשם לגלולות במקום להסביר לנו על הסכנות ותופעות הלואי הטמונות בלקיחתן. ''למה?'' אתן שואלות. זאת משום שהמערכת הרפואית בארץ אינה מאפשרת לרופא להתעכב יותר מכמה דקות עם כל פציינטית. חברות התרופות גם הן צד בעניין ואינן מעוניינות לעודד שימוש בקונדומים ובטח שלא תלמדו שיטות טבעיות. מה גם שרופאים רבים חושבים שמדובר בשיטת הימים הבטוחים המפוקפקת... שלא לדבר על כך שנערה צעירה שרק מתחילה להכיר בחורים צריכה לקבל המלצה על קונדומים בלבד ולא מרשם לגלולות. ובמקרה שלה גם השיטה כמובן לא תגן עליה מפני מחלות מין. למרות שלדעתי כן צריך ללמד אודות השיטה כבר בגיל תיכון, כדי שבחורה שכבר נמצאת בתוך מערכת יחסים בה היא לא מתביישת לבקש מבן זוגה להיבדק, היא תוכל לבחור ולהשתמש בה.

אני חושבת שהשיטה למודעות היא הדבר הנכון, קודם כל משום שהיא מאלצת אותנו ללמוד על גופנו ולהתייחס לתהליכים המתרחשים בו. דבר שני, לא מעורבים פה הורמונים אשר משבשים את ההתנהלות הטבעית של הגוף ולא מוחדר התקן אשר גורם לדימומים, דלקות או כאבים. שלא לדבר על כך שהשימוש בגלולות יכול לגרום לסרטן ואוטם שריר הלב. אם גם אחרי שקראתם את כל המאמר אתן עדיין מעדיפות את הפיתרון המהיר והקל ולקחת גלולות. אני מקווה שבכל זאת גרמתי לכן לחשוב ''האם זה שווה את המחיר?'', ''אולי בכל זאת כדאי ללמוד עוד קצת על מה מדובר?''. אני מקווה שגרמתי לכן להבין שהבחירה היא בידינו.

 

 

 

באהבה רבה,


אור הלבנה




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב