דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיווק באינטרנט- מלחמת הענקים גוגל מול פייסבוק 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 449   [ נצפה 2296 פעמים ]

 

בס"ד

 

פייסבוק מול גוגל ראש בראש

מלחמת הענקים גוגל מול פייבסוק על הכיס שלכם..

כידוע פייסבוק הינה רשת חברתית אינטרנטית.

וגוגל? אין צורך לומר..

בימים אלו פייסבוק מציינת 6 שנים להיווסדה ולפי פרסומים עדכניים מספר חבריה חצה את רף 400 מיליון !!! גוגל לעומת זאת ניסתה להתחרות בפייסבוק ע"י הקמת רשת חברתית בשם באזז שכידוע נחלה כישלון צורם.

אז למה גוגל צריכה רשת חברתית כמו של פייסבוק? כמובן כסף! ואני אסביר, בפייסבוק המשתמשים מעלים פרטים אישיים עדכניים כגון: גיל,מצב משפחתי,עיסוק,תחביבים,פעילות בשעות הפנאי, ועוד .

אם כן פייסבוק יודעת הכול על התכונות האישיות של חבריה ומידע זה שווה המון כסף למפרסמים ומשווקים.

לגוגל לעומת זאת אין את המידע הזה והם יעשו הכול בשביל להשיג אותו.

מערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת למפרסמים לבצע פילוח קהל יעד לפי מספר פרמטרים חשובים להשגת מיקוד יעיל לפרסום.

זהו הסוד הגדול שגוגל רוצה לדעת ואלו הם:

# מיקום גיאוגרפי- מיקוד לפי מדינה לפי פרטי המשתמש וה- IP  שלו.

# מין- גברים/נשים.

# תאריך לידה-מודעות למי שחוגג יום הולדת.

# גיל.

# שפות שונות- פניה לדוברי שפה מסוימת.

# תחומי התעניינות.

# השכלה.

# מקומות עבודה.

# מילות מפתח.

# סטאטוס- רווק, נשוי, במערכת יחסים, או מאורס.

# התקשרויות.

# חברים הקשורים אל..

ההבדל המשמעותי הוא שפייסבוק נותנת לנו הרבה יותר אפשרויות מגוגל למקד את המודעה שלנו לקהל היעד המתאים ביותר לשירות או מוצר שלנו. מה שבדיעבד מאיים על גוגל בנתח הפרסום ברשת האינטרנט.

בימים אלו עובדים בגוגל על הקמת רשת חברתית שתתחרה ישירות בפייסבוק הניסיון האחרון של גוגל להקים רשת חברתית נחל כישלון צורב מכמה סיבות.

# המערכת ממש לא ידידותית למשתמש.

# רוב האנשים שמתכתבים היום במייל עושים זאת דרך פייסבוק.

# המייל נעשה יותר עסקי.

מערכת הפרסום של גוגל מאוד קשוחה עם הלקוחות שלה ומגבילה אותם לכללים מחמירים.בנוסף אין בה את כל היתרונות שציינתי לפני כן ולכן הפרסום הוא הרבה פחות ממוקד. כשאני מפרסם בגוגל כל אחד יכול לראות וללחוץ על המודעה וכך אני משלם על קליקים "זבל" איך שנקרא.

אנשים שמתוך סקרנות או שעמום לחצו על המודעה ומראש לא התכוונו להתעניין במוצר או בשירות שלכם.

המיקוד הוא הדבר החשוב ביותר בעולם השיווק והפרסום אף אחד לא מעוניין לשלם סתם כסף על חשיפה ללא יצירת רווח מיידי אלא אם משיקים מוצר חדש ורוצים לבנות את המיתוג שלו.

לפייסבוק יש את המיקוד הטוב ביותר רק בגלל שהמשתמשים מעדכנים כל הזמן את מצבם האישי והחברתי.

וגוגל? נשארה מאחור. אבל אל תמהרו להספיד את גוגל היא עדיין שולטת באינטרנט עם מעל 80% מהחיפושים ברשת ומרוויחה מעל מיליארד $ בחודש מפרסום.

כששני ענקי אינטרנט מתקוטטים ביניהם המפרסמים רק יכולים לעמוד מהצד וליהנות מהתחרות.

כל זה היה על קצה המזלג צפו להמשך ההתקוטטות והרווח שלכם כמפרסמים.

אוהד יעקב

אור שיווק ויזמות

"הפנים שלך באינטרנט"


עדיין לא חבר שלנו בפייסבוק?

http://www.facebook.com/home.php?#!/ohadya

אור שיווק ויזמות אינטרנט


"הפנים שלך באינטרנט"


http://www.facebook.com/home.php?#!/ohadya


ormarkting@gmail.com


052-4440070


09-9518208




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב