דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


עורך דין פלילי ועורך דין תעבורה 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 577   [ נצפה 1550 פעמים ]

רוב אזרחי ישראל אשר נקלעים למצב משפטי סבוך בעקבות אירוע תחבורתי יודעים כבר שלא קיימת חובה של נוכחיות עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה שיגן עליהם במהלך המשפט. החוק מאפשר לאדם להגן על עצמו ולכן נוכחות של עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה הם המלצה וזכות אך לא חובה. מאמר זה מציג על קוצו של מזלג את הקושי בייצוג עצמי בבית משפט על ידי הסבר קצר על תהליך המשפט הישראלי ודוגמאות.

עבודת עורך דין תעבורה כוללת ידיעה של חומר רב בתחום ובהכרח ניסיון העבר שלו יסייע לנתבע להיחלץ ממקרים סבוכים אפילו אם הוא לא לגמרי חף מפשע. בית דין לתעבורה ועורך דין פלילי מתנהלים בדיוק כמו סדר הדין הפלילי המובל ע"י עורך דין פלילי. כל עוד לא הוכחה אשמתו של אדם, הוא נמצא בחזקת חף מפשע. עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה מצד התובע יהיה חייב להוכיח את אשמתו של הנתבע אך הנטל העיקרי בתהליך זה הוא נטל הבאת הראיות המוכיחות את אשמתו של הנתבע מעבר לכל ספק.

עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה שעומד לצידו של התובע מעלים טענה זו או אחרת במהלך המשפט ועליהם מוטל הנטל להביא ראיה שתתמוך בטענה היות והם אלה שטענו אותה. עורך דין פלילי שלא יצליח להציג ראיה שתתמוך בטענתו יאלץ לוותר על הטענה והיא תדחה על ידי השופט.

נטל הוכחת האשמה הוא משחק כדור הנע מצד לצד בין עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה מצד התובע לעורך דין פלילי או עורך דין תעבורה מצד הנתבע, בו כל צד מביא טענה ומוכיח אותה על פי ראיה אותה הוא מציג בפני בית המשפט.  סדר דין פלילי מחייב ראייה שתוכיח מעבר לכל צל של ספק כי הטענה שנטענה על ידי עורך הדין לא ניתנת להפרכה ורק לאחר שיוחלט כי היא טענה אבסולוטית ניתן יהיה להוכיח את נטל האשמה.

כדי להבין מעט טוב יותר, הרי דוגמא של משפט שנדון בבית דין לתעבורה בו כל אחד מהצדדים יוצג על ידי עורך דין תעבורה. נהג רכב שנפגע על ידי רכב אחר תבע את הנהג הפוגע בטענה שהוא האחראי לתאונת הדרכים. הנתבע שטען כי בעת הפניה שמאלה אשר גרמה לתאונת דרכים נעשתה במהירות מופרזת וכיוון שהרכב שנפגע היה מחוץ לטווח הראיה הוא אינו אשם בגרימה לתאונה.

כאמור נטל ההוכחה הוטל על ידי עורך דין תעבורה מצידו של התובע כיוון שהוא זה שהציג את הטענה. אותו עורך דין תעבורה הציג דוח של בוחן מורשה אשר הוכיח כי הנהג שנפגע אכן היה בטווח הראייה של הנהג הפוגע בלי קשר למהירות הנסיעה של השני. הראייה הוכיחה מעל לכל ספק כי הרכב הפוגע הוא האשם ועל כן בית המשפט הרשיע את הנאשם.

עורך דין פלילי כמו גם עורך דין תעבורה לעיתים גובים סכומי כסף גבוהים אך עליכם לזכור שההכשרה לתפקידים אלה היא ארוכה והכרחית. ייצוג עצמי ללא עורך דין פלילי או עורך דין תעבורה עלול להוות מכשול עיקרי בדרך לזיכוי או לתביעה בהם אתם חפצים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב