דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איך לשווק נכון בפייסבוק? עמוד אוהדים או קבוצה? מה כדאי? 

מאת    [ 06/07/2010 ]

מילים במאמר: 498   [ נצפה 1973 פעמים ]

בשבועות האחרונים שאלו אותי לא מעט אנשים על הכדאיות של עמודי אוהדים לעומת קבוצות בפייסבוק. למרות שהנושא הועלה בעבר, אני מביא בפוסט זה את הפרספקטיבה שלי לסוגיה.

כיצד עמודי אוהדים מתנהגים בפייסבוק?

עמוד אוהדים מתנהג בדיוק כמו פרופיל אישי, ברגע שמעדכנים סטטוס או מעלים תוכן, החברים בעמוד רואים את העדכון ב News Feed. לעומת קבוצות, שעל-מנת לראות את העדכונים והתוכן יש צורך להיכנס לקבוצה דרך התפריטים של פייסבוק. נסו לגשת לקבוצה שאתם חברים בה. אתם תגלו שעל-מנת להגיע לקבוצה יש לבצע כ-2 עד 3 פעולות.

בהמשך למה שנאמר, בגלל העובדה שעמוד אוהדים משדר עדכונים ישירות ל- News Feed של הגולשים, אורך חיי העמוד גבוה משמעותית מאורך חייהן של קבוצות בפייסבוק. משתמשי פייסבוק לא נוטים לחפש את המידע בצורה יזומה אלא מחכים שהמידע יגיע אליהם. לכן, קבוצות "מתות" תוך זמן קצר לאחר הפיק הראשוני.

מנקודת מבט של התנהגות צרכנים

האינטראקציה עם עמודי אוהדים היא דרך כפתור ה- Like (או "אהבתי" בגרסה העברית של פייסבוק),אינטראקציה זו היא אינטראקציה חיובית אשר מעודדת הצטרפות לעמודי אוהדים באופן יזום על ידי הגולשים. המחקר העדכני ביותר שנעשה בנושא על-ידי חברת Mulley Communications, מצא שכל משתמש פייסבוק עוקב אחר 28 עמודים בממוצע. כמו כן, משתמשים דיווחו שהם נוטים להצטרף לעמודי אוהדים לאחר שחבריהם המליצו להם להצטרף לעמוד מסוים.

מחקר שנעשה באמצעות מתודולוגית מדידת תנועות עיניים, מצא ש 53% מהנבדקים הסתכלו על עדכוני תוכן של עמודי אוהדים ב- Newsfeed שלהם. זמן ההסתכלות על עדכוני העמודים עמד בממוצע על 1.4 שניות. לשם השוואה, רק 31% מהנבדקים הסתכלו על פרסומות ממומנות במשך 0.3 שניות בממוצע. הקשב של הגולשים נוטה יותר לעבר  עדכוני תוכן של עמודי אוהדים.

עמוד אוהדים טוב מפיץ את עצמו בצורה ויראלית. הידיעה על כך שמשתמש מסוים הצטרף לעמוד אוהדים מופצת לכל החברים שלו באמצעות ה- News feed. במידה ושם העמוד ייצור עניין בקרב אותם חברים, יגדל הסיכוי שגם הם ילחצו Like ויצטרפו לעמוד.

מנקודת מבט טכנולוגית

באמצעות הכלים של Facebook ניתן ליצור Like Box שהוא בעצם ווידג'ט שמאפשר לגולשים באתר שלכם לראות את מספר האוהדים בעמוד ואפילו לראות את עדכוני התוכן שאתם מפרסמים. ה- Like Box מעודד את הגולשים באתר להצטרף לעמוד האוהדים בפייסבוק מתוך האתר הפרטי שלכם ובכך מגדיל את האינטראקציה של הלקוח עם המותג במדיה חברתית.

עמודי אוהדים מאפשרים קוסטומיזציה ברמה גבוהה. ניתן ליצור תוכן ייחודי, לשלב פלאש, גרפיקה ייחודית, לבנות עמודי נחיתה, לשלב אפליקציות ולהוביל קמפיינים שלמים באמצעות כלים שמתאפשרים רק בעמודי אוהדים.

ניתן לעשות סינדיקציה של עמוד האוהדים עם Twitter  ו Linkedin (דרך Twitter). כך שברגע שתעדכנו תוכן בעמוד האוהדים, העדכון על כך יופיע גם ברשתות חברתיות אחרות ויקשר את העוקבים שלכם לעמוד האוהדים בפייסבוק.

עמוד אוהדים מאפשר לקבל סטטיסטיקה מפולחת ומדויקת של האוהדים במתחם: הנתונים הסטטיסטים שניתן לקבל דרך מערכת ה Insights הם: מספר כניסות לעמוד, מספר אוהדים חדשים, מספר אינטראקציות, דמוגרפיה ועוד. נתונים אלו חיוניים ביותר לניהול קמפיין במדיה חברתית. מי שממש אוהב סטטיסטיקה (כמוני) יכול להוריד את כל הנתונים לקובץ אקסל.

לסיכום, על מנת ליצור קשר ארוך טווח ואינטראקציה עם הלקוח, מומלץ לייצג את המותג שלכם בפייסבוק באמצעות עמוד אוהדים. אנשים אוהבים לעשות Like על מותגים שהם מעריכים ואוהבים. תנו להם הזדמנות לאהוב אתכם, תקימו עמוד אוהדים.

 

עוד על שיווק אסטרטגי במדיה חברתית: http://zvagelsky.info


הצטרפו לעמוד שלי בפייסבוק: http://www.facebook.com/zvagelsky.socialmedia




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב