דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הטעויות הנפוצות בדיאטה 

מאת    [ 21/03/2007 ]

מילים במאמר: 1254   [ נצפה 4508 פעמים ]

מאת- יורם רז

ישנם הרבה טעיות אופיניות שמשותפות לכל מי שעושה דיאטה , במאמר זה אנסה לתמצת אותם ולתת לכם מעט מניסיוני כדי שתמנעו מליפול באותם מכשולים , וזה ממש לא משנה הדרך או השיטה בה בחרתם.
בשנים האחרונות יצא לי לראות הרבה נשים וגברים העושים את אותם טעיות בדיוק ונכשלים בדיאטה אחר דיאטה, כאן תקבלו
עצות ממקור ראשון שיעזרו לכם לא רק לרדת במשקל אלה גם לשמור עליו לאורך זמן.

1. לעולם אל תתחילו דיאטה או שינוי בהרגלי חיים אם אתם לא רוצים בזה ב100 אחוז ! לא 99 אחוז 100 אחוז !!! ברגע שבו ימאס לכם מאיך שאתם נראים ומכל הצרות המלוות אתכם, דיאטה ושינוי הרגלי חיים זה לא חולצה שקונים בקניון לאירוע הקרוב , ולאחר מכן מאכסנים אותה בארון. אני לעולם לא מתחיל תוכנית עם אדם שרוצה לרדת בגלל שאשתו רוצה (או ההפך) ובגלל שיש אירוע קרוב , או דברים כגון אלה . לפני מספר שבועות היה לי מפגש עם אדם ששוקל מעל 100 קילו שנשמע לי רציני בטלפון , אולם הפגישה נגמרה מהר מאוד, הוא אמר לי משפט בסגנון בוא ושכנע אותי שאני צריך לרדת במשקל. עניתי לו שאני לא משכנע אף אחד, תודה רבה תהיה בריא ולהתראות, והלכתי !

2. בחרו דיאטה שמתאימה לכם - חשוב מאוד לבחור דיאטה שתוכלו להתמיד בה לאורך זמן. (דיאטת כרוב או תפוחים הם סתם נזק ולא מדובר עליהם) אם אתה צימחוני אין טעם שתעשה דיאטת אטינס המדברת על אכילה מרובה של חלבון ובעיקר בשר. אם אתה אוהב לעשות דיאטה בלי להחשף אין טעם שתלך לשומרי משקל , בחרו לכם מתכונים שאתם אוהבים, זכרו אם תהיו שבעים וזה יהיה לכם טעים תוכלו להתמיד.

3. התחיבו לדיאטה - יש חשיבות גדולה למילים שאתם מוציאים מפיכם , מילים כמו לנסות לחודש חודשים וכדומה פרושם כישלון מובטח ! אני אישית לא עובד עם נשים וגברים המבקשים לנסות חודש את הדיאטה זה פשוט לא רציני וכישלון מובטח.
בספרו של טוני רובינס - להעיר את הענק שבך מספר טוני על שני נשים שעברו המון דיאטות ללא הצלחה והחליטו שזהו נמאס להם והם עושות דיאטה עד שהם מצליחות ! הם לקחו שני קופסאות בונזו שמו אותם ליד הדלת וסיפרו לכל מי שהם הכירו שאם הם לא מצליחות בדיאטה הם אוכלות את קופסת הבונזו ! כל פעם שהציעו להם עוגה טעימה או ברגעי המשבר הם נזכרו בקופסת הבונזו , וזה עזר להם להתגבר. עשו לכם משהו דומה זה יכול להיות גם צופר חיובי אם מצליחים.

4. דיאטה - זה סבל וצריך להיות רעבים כל הזמן - אחד הטעיות הנפוצות ביותר היא שבדיאטה צריך להיות רעבים , או "שהדיאטה הכי טובה היא לסגור את הפה" זה פשוט לא נכון. מי שעושה כך בדרך כלל גורם להאטת קצב חילוף החומרים ולהשמנה בטווח הארוך יותר. בדיאטה טובה צריך להיות שבעים כל הזמן ויש כאלה שמדברים גם על 6 ארוחות ביום. חשוב להבין שדיאטה טובה היא התחלה של שינוי הרגלי חיים. מי שלא ישנה את ההרגלים המקולקלים שלו זה רק עניין של זמן עד שהוא ישמין בחזרה. ובדרך כלל יותר ממה שהוא התחיל את הדיאטה.

5. משקאות דייאט טובים לדיאטה - אין טעות גדולה מזו אני רואה לא פעם אנשים שאוכלים ארוחה דשנה (מאוד) במסעדה ומקנחים בדיאט קולה "כי הם בדיאטה". משאקות דיאט מכילים כל מיני כימיקלים שלא עוזרים לבריאות הגוף במקרה הטוב. במחקרים שקראתי לאחרונה (על משקאות דיאט בדיאטה) מדברים על זה שהגוף חש צורך לפצות את עצמו על "הקלוריות האבודות " כך שבמוקדם או במאוחר אנו נשלים את כל הקלוריות האבודות. בדיאטה מומלץ לשתות כל יום 2 ליטר מים בבמוצע , המים עוזרים לתחושת השובע, מנקים את הגוף, עוזרים לעיכול, מונעים אבנים בכליות ובדרכי השתן, ויש מחקרים המדברים על זה שמים יכולים למנוע מספר סוגים של סרטן. שימו לידכם בקבוק של 2 ליטר , וקחו לכם מטרה לסיים אותו בסוף היום זה ממש לא קשה. רצוי לשתות בלגימות קטנות כל כמה דקות ולא כמיות גדולות כל פעם. רצוי גם שירותים קרובים , אבל זה חלק מניקוי הגוף.

6. דיאטת הזבנג וגמרנו - בגיל הנעורים מופצים מפה לאוזן "נוסחה סודית" של דיאטת כרוב המבטיחה שאם אוכלים זאת כל היום רק שבוע יורדים בצורה מדהימה במשקל ! זה אולי נכון שיורדים אבל מה אחרי זה - כל מי שעושה דיאטה כזו מחזיר את כל המשקל שהוא הוריד בתוספת עוד כמה קילו. תגידו לא חבל - גם להרוס את הגוף וגם להשמין - דיאטה טובה צריכה ללמד אתכם לאכול נכון ולרדת במשקל גם אם זה רק קילו בחודש.

7. הדיאטה הטובה ביותר היא לסתום את הפה - משפט נפוץ ביותר הנאמר תמיד בהבעה של יודעי דבר , ויודעי כל דבר. אני בטוח שיש הרבה בנות שלקחו את זה ברצינות והגיעו לאנורקסיה ובולמיה. לי אישית יצא לראות בחורה אנורקסית בת 19 שאכלה 500 קלוריות במשך מספר רב של חודשים ובנוסף שעתים כל יום של פעילות מאומצת בחדר כושר. היא אומנם ירדה כ 30 קילו אבל התוצאה - היא נראתה כמו אשה בת 50 מקומטת כולה, השרירים בידים התפרקו ונשאר רק שומן, השיער נשר לה , הווסת הפסיק, ויכול להיות שנוצרו עוד נזקים חסרי תקנה לגוף - האם זה שווה את זה - האם זה הפיתרון ?

8. הכי טוב לעשות דיאטה לבד - " אין בעיה מוצאים כמה מתכונים באינטרנט זה פשוט מאוד" . אני תמיד מתפלא כמה אנשים מזלזלים בגוף שלהם , אם המכונית שלהם היתה מתקלקלת , אף אחד לא היה חושב לתקן אותו לבד או דרך האינטרנט, אבל בקשר לגוף שלנו ... לרכב עושים טיפולים שוטפים ובזמן . ולגוף שלנו - רובנו לא עושים כלום ומטפלים ברכב יותר טוב מאשר בעצמנו (בעיקר הגברים) , יש להבין שתוכנית דיאטה זו תוכנית אישית שצריך להתאים אותה לכל אחד בצורה אישית, לכל אחד יש את הבעיות שלו וההתמודדויות שלו. לצחוני לדוגמא אי אפשר להביא תפריט המבוסס על בשר , וכדומה, שווה תמיד ללכת לאיש מקצוע , זה חוסך זמן , עוגמת נפש ותתפלאו גם כסף .

9. אפשר לאכול הכל כל עוד עושים ספורט - אחד הטעיות הנפוצות היא שספורט בא במקום דיאטה , ואם אתה פעיל גופנית אתה יכול לאכול מה שאתה רוצה וכמה שאתה רוצה. אישית האנשים (בד"כ זה גברים) שנוהגים כך משמינים הכי מהר , אלה אנשים שהיו בד"כ קרבים בצבא והיו מאוד פעילים ואכלו ארוחות לא מסודרות ובשעות לא מסודרות, ונשארו רזים. לאחר השחרור הם מוצאים עבודה בד"כ ללא שום פעילות גופנית , והם משמינים בד"כ כ 10 קילו כל שנה ומגיעים מאוד מהר למשקלים של 120 עד 150 קילו.
ספורט לא בא במקום דיאטה אלה בנוסף, פשוט מאוד אם עוגה המכילה 500 קלוריות לוקח לאכול אותה דקה או שנים , בשביל להוציא את ה500 קלוריות צריך לפחות שעה של עבודה מאומצת בחדר כושר. כך שממש אין יחס בין המהירות שאנו מכניסים קלוריות לבין המהירות בה הם יוצאים.

10. אם אכלנו יותר מידי מחר צריך לקזז - אחד הטעיות הנפוצות הוא כביכול "כפרת עוונות" כלומר אם יום אחד אכלנו יותר מידי , ביום שלמחרת צריך לקזז זאת או במילים אחרות , כמעט ולא לאכול. צריך להבין שסוג כזה של התנהגות יגרום לבולמוסים של אכילה, ולשיבוש כל מערכות העיכול בגוף, מה שמומלץ הוא להקפיד על סדר יום קבוע וארוחות קבועות בזמנים קבועים ככל האפשר. אם חרגתה יום אחד לא קרה כלום, תמשיך לאכול כרגיל ואל תדלג על ארוחות, זה ימנע ממך לזלול יותר בארוחה הבאה.

11. בדיאטה טובה יורדים בין 5 ל 10 קילו בחודש - אחד הטעיות היותר נפוצות הם של אנשים שרוצים להוריד את מה שהצטבר אצלם ב 20 שנה תוך חודש מקסימום חודשים. זה פשוט לא מציאותי , ולא בריא. מניסיוני הדבר החשוב ביותר הוא לשמור על המשקל , ולא להוריד אותו כמה שיותר מהר. עד כמה שאני יודע רוב הנשים והגברים שהשתתפו בתוכנית לרדת בגדול - חזרו למשקלם הקודם. מדענים מדברים על זה שקצב הירידה המקסימלי המומלץ הוא כ 800 גרם בשבוע. וזאת כמובן בתלות של גיל , מין, מספר דיאטות קודם , ועוד. צריך תמיד לזכור שלכל אדם יש מבנה גוף שונה , והוא תמיד יוכל לשפר את המצב שלו יחסית למבנה גופו.

אשמח לשמוע הערות ןלעדכםן את הרשימה בעת הצורך

מי שרוצה יעוץ פרטני מוזמן לפנות אלי

יורם רז וצוות רזה לכל החיים

052-2680461

יורם רז
מדריך ויועץ לתזונה נכונה.
מתמחה בירידה ובשמירה על המשקל
http://www.raz-diet.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב