דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


יש לכם עתיקות בעליית הגג? ריהוט עתיק ? קיבלתם ירושה מהדודה, אל תזרקו לפח יש סיכוי שזה שווה הרבה כסף 

מאת    [ 04/07/2010 ]

מילים במאמר: 667   [ נצפה 3944 פעמים ]

פורסם בידיעות אחרונות (דני ספקטור) אודות מקרה שאירע בארץ: "עולם האספנות הישראלי הוכה  בתדהמה. אחד מאספני האמנות האסלאמית הגדולים בארץ נפטר והוריש לבנו דירת חמישה חדרים, כולה באוספים נדירים ששווים לא הוערך מעולם הבן, שרצה להיפטר במהירות מהאוסף, הזמין סוחר משוק הפשפשים. לאחר בחינה קצרה של השטח הציע לו הסוחר 20 אלף דולר במזומן תמורת כל האוסף. העסקה נחתמה והסוחר העמיס את הרכוש על החמור. שעתיים אחר כך כבר מכר לאספן מניו יורק את אחת החרבות מהאוסף ב 65 אלף דולר. על פי הערכות, בידיו נשארו פריטים בשווי של כמיליון דולר".

אולי גם אתם קיבלתם בירושה חפץ עתיק - רכשתם בשוק הפשפשים  ריהוט עתיק ?  ציור?  כלי פורצלן ,או כל חפץ שנראה לכם חסר ערך, יתכן כי הוא שווה לא מעט כסף וערכם רב משחשבתם.לכן ראו הוזהרתם: אל תזרקו! יכול להיות שיש לכם אוצר ביד ששווה הרבה כסף!

כמעט בכל בית היום ניתן למצוא חפץ בעל ערך אספני עתיק העשוי ביום מהימים  להיחשב לפריט אספנות בעל ערך רב ויכול להימכר לסוחר עתיקות או במכירה פומבית לכל המרבה במחיר, ישנם  גם חפצים שנשארים בידנו כערך נוסטלגי או שעברו במשפחתנו מדור לדור.

חפצים לא מעטים נזרקים לפח או נמכרים במחירים מגוחכים בשוק כגון:  ריהוט עתיק  כמו שידות , כורסאות וגם ארונות . תמונות , קריסטלים ,פמוטים נברשות ואהילים , עבודות יד, פמוטים , כלי כסף ומוכספים, יודאיקה וישראלינה, בובות ודובוני צעצוע, מקלות הליכה, תכשיטים, שטיחים, מטבעות ובולים, קסתוח , עטים, כלי פורצלן, פסלים, ציורים ועוד.

לאחרונה אנו עדים להתעוררות בשוק הריהוט העתיק  , העתיקות בכלל והאספנות, קיים דור חדש של אספנים שמגלה עניין  וחשיבות לנושא, החשיפה לתוכניות העתיקות בטלוויזיה הבריטית והאמריקאית תרמה לא מעט לביקוש, המטייל הישראלי נחשף  בטיוליו בחו"ל לתרבות העתיקות , לירידי עתיקות שווקי פשפשים וגלריות לעתיקות, שם רוכש חפצים ייחודיים ומעניינים, בנוסף ההשקעה בעתיקות הניבה ותניב תמיד רווח. חפצים טובים והאיכותיים לא נס ליחם וערכם  היום גישת  מעצבי הפנים שהשילוב בין מודרני ועתיק הינו שילוב מנצח ולכן הם ממליצים ללקוחותיהם לרכוש ריהוט עתיק וחפצים עתיקים משלימים לבית למשרד ולבית העסק.

 איך מקבלים הערכה מקצועית ואמינה?

הערכת חפצי אומנות ועתיקות אינה מוחלטת, נשאלת השאלה לאיזו מטרה? ביטוח או מכירה, למעשה יש שלושה סוגי הערכה: 1.  ערך לביטוח - שהוא יחסית גבוה. 2. ערך לקניה - כמו במכירה פומבית, גלריות חנויות עתיקות מושפע מהיצע וביקוש. 3. ערך המכירה שהוא נמוך יותר. כלומר ערך השווי תלוי בסוג העיסקה.

הערכת חברת ביטוח: חברת הביטוח שולחת סוקר מטעמה ללא תשלום להערכת תכולת הבית, לטעמי יש חשש לאי דיוקים של הסוקר וזאת בשל חוסר יכולתו המקצועית לסקור ולהעריך גם מכשירי חשמל ואלקטרוניקה הנפוצים בשוק וגם ציורים, פסלים שטיחים ותכשיטים בעלי ערך רב, במקרה כזה צריך להיות שמאי מקצועי שמתמחה בתחומים אלה.

 הערכת שמאי עתיקות וחפצי אומנות: בישראל אין חובת רישוי לעוסקים בתחום זה, לכן יש חשיבות רבה למעריך מקצועי בעל ניסיון והשכלה בתחום, בעל קשרים עם בעלי גלריות ובתי מכירות פומביות בארץ בעולם.
כמה זה עולה?
בדיקה,  צילום ,תיעוד, תיאור מדויק של הפריט וערכו הכולל מסמך רשמי מטעם השמאי עולה כ- 50 דולר לא כולל מע"מ  לפריט, במקרה של מספר רב של פריטים התמחור נקבע מראש על פי שעת עבודת השמאי כמובן תלוי במיקום בית הלקוח ,המחיר לפריט כ-100 דולר לא כולל מע"מ , ישנם חברות כמו גמולב שנותנים הערכה ללא תשלום בלתי מחייבת באמצעות האינטרנט.
מחפש שמאי? אשמח להמליץ על שמאי כזה באזור מגוריך ניתן לשלוח אלי למיי  או להתקשר אלי 052-5643949 כמובן שהשירות והמלצות שלי הם חינם וללא כל עמלה.

הערכת בית מכירות פומביות: הערכה היא ללא תשלום מתוך צפיית בית המכירות שהמוכר ימכור אצלם את הפריט, הערכת החפצים העתיקים מתבססת על מספר פרמטרים כגון: גיל הפריט, מצבו, ייחוסו, נדירותו והמחירים של פריטים דומים במכירות קודמות. - 

היכן ניתן ללמוד הערכת עתיקות ואמנות בארץ?

בית ספר לאספנות והערכת עתיקות "שורשים" הינו גם בית מכירות פומביות, ומציע קורסי אספנות והערכת עתיקות ואמנות, רבים מבוגרי בית ספר זה משמשים היום כשמאים בחברות ביטוח בעלי גלריות ובקרב הלומדים  אפשר למצוא חובבי עתיקות וכאלה שרצו לדעת האם יש להם אוצר בבוידם?

 ריהוט עתיק , עתיקות , אספנות  הם מוצרים בעלי ערך, השקעה מניבה לעתיד ולא פחות חשוב "עתיקות זה אקולוגי זה ירוק"

בתיה קולר - מנכ"לית גלריה K המומחים בהערכה מכירת ריהוט עתיק עתיקות http://www.k-gallery.co.il

 

 

בתיה קולר מנכ"לית גלריה K ריהוט עתיק עתיקות ואספנות www.k-gallery.co.il



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב