דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


סיפור מהחיים- סגירת מעגל אדריכלית במשרד האדריכלים כנענן שנהב 

מאת    [ 04/07/2010 ]

מילים במאמר: 440   [ נצפה 2011 פעמים ]

4/6/10

 

סגירתו של  מעגל או  למה עד היום אין על גג בנין בישראל מסעדה מסתובבת?

"לפני כ- 20 שנה, הוזמנו האדריכלים עדינה וניסן כנען, השותפים שלי ב"כנען שנהב אדריכלים", לתכנן מגדל משרדים מפואר בצומת הרחובות חנקין וההסתדרות בחולון. המזמינה הייתה עיריית חולון שבבעלותה היה המגרש. בראשות העיר עמד אז מוטי ששון. מלבד הבקשה לתכנן מגדל משרדים וקומות מסחר שיהיה ייצוגי, הייתה לעירייה בקשה יוצאת דופן- הרצון של ראש העירייה דאז להקים בראש המגדל את המסעדה המסתובבת הראשונה בישראל, כזו שממנה ניתן יהיה להשקיף לעבר תל אביב והים, מקום שיהיה נקודת ציון שתוזכר בהקשר של העיר חולון כעיר חדשנית. זוג האדריכלים כנען, יחד עם צוות המשרד שלנו שכלל אותי ואת האדריכלית דנית שנהב, נסע עד גרמניה כדי להכיר מקרוב את הקונספט של מסעדות מסתובבות וחזר עם שפע של רעיונות חדשניים. התכנון הוגש לעירייה אבל, אחרי שקבלו את התשלום על התכנון התברר, לאכזבתם של המתכננים, כי העירייה החליטה בסופו של דבר, לגנוז את הפרויקט. אין צורך לומר עד כמה מאוכזבים נותרו האדריכלים ומה גדולה הייתה תחושת ההחמצה שלהם. בינתיים חלף עשור במהלכו שמענו כי העיירה החליטה למכור את המגרש שעבר לפחות שלוש בעלויות בידי יזמים שונים, שכל אחד מהם הזמין תכנון לפרויקט מידי אדריכל אחר. לאחר שלושה יזמים ושלושה מתכננים, הוסב המגרש מייעודו- ובמקום מגרש לצרכי מסחר הקרקע עברה שינויי ייעוד לטובת מגורים.

לפני כחמש שנים פנה אלי שלמה גרופמן, העומד בראש חברת קרן פייר, אחת מהחברות היזמיות המובילות שבין לקוחות המשרד, וביקש ממני לתכנן עבור החברה מגדל מגורים חדש בחולון. כשהגענו לשטח, נדהמנו – עדינה, ניסן ואנוכי לגלות כי זהו בדיוק אותו המגרש עליו מעולם לא קמה המסעדה המסתובבת שתכננו בעבר.......

כך, אחרי כמעט שני עשורים, התבקשו ניסן ועדינה לתכנן שוב את הפרויקט על המגרש - הפעם כ- 20 קומות מגורים ולא כ- 20 קומות משרד וכמובן ללא מסעדה מסתובבת אבל עם דרישה מחברת קרן פייר לתכנן מגדל מגורים יוקרתי וחדשני שיהיה הפרויקט המוביל בעיר חולון. עשרים שנה אחרי, יכלו האדריכלים למחוק את תחושת ההחמצה על תכנון פרויקט בו הושקעו זמן מחשבה ומאמץ, ולא יצא לפועל, ולהשקיע מרץ בתכנון מגדל המגורים שלימים נודע כ"הדר טאואר"- מגדל יוקרתי שמחירי הנדל"ן בו הקפיצו את מחירי הדירות בחולון כולה. ניתן לומר כי הפנייה של קרן פייר למשרדנו עבור תכנון מגדל המגורים היוקרתי מהווה סגירת מעגל נאותה לסיפור".

 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב