דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגמה לניהול מידע וידע - מה אפשר לעשות עם תעודת מידען 

מאת    [ 04/07/2010 ]

מילים במאמר: 351   [ נצפה 3579 פעמים ]

בימינו עומדת לרשות החברה כמות עצומה של אינפורמציה חשובה. כדי לא ללכת לאיבוד בתוך המסה העצומה של המידע מסביבנו צריך לדעת כיצד למצוא מידע רלבנטי ולנהל אותו נכון כך שיהיה נגיש. כיום ניהול מידע הינו מקצוע רב-חשיבות בכל ארגון. על מנת להיענות לדרישה לניהול מידע אפקטיבי התפתח תחום מקצועי חדש - מידענות.

לימודי מידענות מקנים יכולת לאיתור מהיר של מידע איכותי ורלוונטי ממגוון עצום של מקורות מידע אלקטרוניים. הערכת המידע, אירגונו והפצתו לאנשי הארגון הוא עניין קריטי בתהליך קבלת החלטות מושכלות.  ההכרה בחשיבות השליטה במידע רלוונטי בזמן הנכון הביא לכך שארגונים פרטיים,   ציבוריים וממשלתיים התחילו להעסיק מידענים מקצועיים.

הדרישה לניהול מידע בסקטור הפרטי

 ארגונים רבים אימצו שיטות ניהול חדשניות המדגישות את חשיבות המידע, והמידענים ממלאים בהם תפקידים בעלי ערך רב. בשנים האחרונות עלתה מאד הדרישה למידענים ובפני בוגרי מידענות נפתחו הרבה יותר אופציות מאשר בעבר.  בחברות היי טק וחברות סטארט אפ, למשל, קימת דרישה למידענים מכיוון שהן זקוקות למידע רלבנטי כל הזמן: עובדי ידע בחברות היי טק צריכים לאתר מידע הכרחי, לבדוק מה קורה בשוק מבחינת היצע וביקוש ולשמור על המידע הנמצא במערכת. המידען יאתר חומר רלבנטי ויעבד אותו בצורה שתעזור לחברה ליצור תובנות חדשות.

בחברות ביו-רפואה, ביוטכנולוגיה וננוטכנולוגיה קיימת חשיבות מיוחדת לניהול מידע. לימודי מידענות מקנים לבוגרים את הכלים לדליית מידע מקצועי ממאגרי מידע רפואיים ועסקיים. בוגרי מידענות יכולים לספק מענה לחברות אלה הזקוקות למידע איכותי ומעודכן שלא תמיד מופיע ברשת האינטרנט  הפתוחה לכל.

כמו כן, חברות למחקר שווק  או מחלקות שיווק בחברות כלליות זקוקות למידענים שיאתרו, ימפו ויסננו מידע מהאינטרנט וממאגרי מידע מסחריים שונים כדי להגיע להחלטות מושכלות לגבי פיתוח מוצרים, דרישות רגולציה, תחרות, היצע וביקוש של מוצרים ועוד.

מה ניתן לעשות עם תעודת מידענות בסקטור הציבורי?

הדרישה למידענים במגוון תפקידים עלתה גם בסקטור הציבורי. המידען יכול להשתלב בתפקידי מפתח בגופים ומוסדות ציבוריים, במוסדות ממשלה, בארגונים חברתיים ובעמותות שפעילותם השוטפת תלויה במידע  לצרכים מחקריים, אקדמיים, שיווקיים או ניהוליים. אפשר למצוא מידענים במחלקות שונות, לפעמים במחלקת הדרכה, במחלקת מחקר ופיתוח או במחלקת משאבי אנוש, ובמקרים אחרים במחלקה מיוחדת לניהול מידע.

אפשרות תעסוקה נוספת במגזר הציבורי עבור בעלי תעודת מידענות היא בארגוני מידע - בספריות מכל הסוגים, במרכזי מידע עירוניים, טכניים, אקדמיים או פרלמנטרים ובמוזיאונים. 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב