דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


איזה קפה כדאי לשתות וכיצד מכינים אותו---חשוב לדעת 

מאת    [ 04/07/2010 ]

מילים במאמר: 1084   [ נצפה 1727 פעמים ]

 

 

 

 

איזה קפה כדאי לשתות וכיצד מכינים אותו---חשוב לדעת

 

האספרסו קצר

 

בעידן האספרסו הקצר. כשאנו מגיעים לבית קפה זה לא רק ללגום קפה זה האנשים מסביב , המלצרים הפוזה שאנחנו עושים עם הלגימה. מכאן אנחנו לוקחים את הקפה למשרד . חברות שיודעים את כוחו של האספרסו דואגים למכונת קפה מקצועית למשרד.

 

כיצד מכינים קפה טוב?

כל מי שיש לו מכונת קפה ביתית והשימוש בה הוא שתי כוסות ליום מרגיש שהוא כבר "בריסטה" (מכין קפה מקצועי) ולא מבין איך הקפה יוצא שונה בכל פעם שא מכין. נתחיל ב...........

 

     איפוא לאחסן פולי קפה

. יש לאחסן את הקפה במיכל אטום כמה שאפשר .רווחת הדעה לשמור בפריזר אך דבר כזה גורם ללחות בפולים ואיבוד הטריות שמשפיע על הטחינה ועל החליטה במכונת הקפה.

 

   טחינה

תמיד יש לטחון קפה בכמות שרוצים להשתמש בה . קפה טחון שעומד  מאבד מהארומה שלו והחליטה במכונת הקפה תהיה פגומה. עובי טחינת פולי-קפה קובע את זמן חליטת הקפה. כמות הקפה הרצויה 7 גרם.חליטה של 20 שניות מפיקה מהקפה את הטעם הנכון והמעודן. מעבר לזה אנו מקבלים גם תוספות לא רצויות מהקפה. חום המים הרצוי הוא 90 מעלות בדיוק. מעל זה הקפה נשרף מתחת ל90 החליטה תהיה רדודה ולא אפקטיבית.

 

הקצפת חלב

 

יש להשתמש במכונת הקפה בחלב בעל 3% שומן שנותן לנו מרקם שמנתי ועשיר.חלב 1% שומן ידלל את הקפה והקצפתו קשה. חלב עמיד הוא בעל טעם לוואי ויעביר זאת לקפה. אני נפגש פעמים רבות שמבקשים מהמלצר שהקפה יהיה חם מאוד.שגיאה נפוצה היא שיש להרתיח את החלב. הקצפת  החלב צריכה להיות ל-70 מעלות בדיוק  ולא יותר.מעבר לזה –החלב נשרף—פירוש הוא שהחלבונים נשברים והוא הופך לקרומי.היום במכונות הקפה משתמשים במד מעלות לראות מתי הגענו ל70 מעלות.

 

תפריט

 

אספרסו קצר-----ESPRESSOO

 

CC 30 מים טחינה של 7.5 גר פולי קפה וזמן חליטת הקפה בין 15-25 שניות לפי חוזק הקפה המבוקש

 

קפוצ'ינו-------CAPPUCCINO

 

זהו המשקה שבישראל שותים הכי הרבה. מורכב מאספרסו  +  CC70 חלב טרי והשאר קצף חלב.

 לשם השוואה באיטליה שותים 75% אספרסו ו-25% קפוצ'ינו. הפוך בישראל שותים 75% קפוצ'ינו ו-25% אספרסו

 

 

קפה מקיאטו

 

פירוש המלה מקיאטו באיטלקית זהו כתם. קפה מקיאטו זהו אספרסו עם כתם של חלב

 

לאטה מקיאטו

 

על אותו משקל, חלב מוקצף עם כתם של אספרסו

 

אספרסו כפול

 

טחינה של 12 ג"ר פולי קפה וכמות מים CC30 חליטה של 20 שניות לפחות  לפי חוזק הקפה המבוקש. באופן מעשי אספרסו כפול זהו אספרסו קצר עם כמות כפולה של קפה

 

 

האם אתה אחד של אנשים רבים ברחבי ישראל שיש להם תשוקה לשתיית קפה? התשובה היא כן, כיNowadays coffee is not only regarded as a drink that is used to help wake you up in the morning, or give you a boost of energy during the day when you need it most. הקפה כיום הוא לא רק כמשקה המשמש כדי לעזור לכם להתעורר בבוקר, או לתת לך דחיפה של אנרגיה במהלך היום, כאשר אתה זקוק לו ביותר. Coffee is fast becoming a popular beverage that people go out to drink on a social basis. הקפה הוא מהיר להיות משקה פופולארי בכל שכבות החברה, כי אנשים יוצאים לשתות על בסיס חברתי. גם בבוקר במשך היום ובערבMany people actually schedule their days around going for a coffee with their friends, or even having one after a meal. אנשים רבים אכן לוח הזמנים שלהם ימים סביב הולך לשתות קפה עם חברים שלהם, או אפילו שיש אחד אחרי ארוחה. The growth of coffee use and production has boomed in Australia. הגידול של השימוש במכונות קפה במקומות עבודה הגדיל את הזמינות לשימוש במכונת הקפה וכן הזמינות לשתות קפה ללא הכנות מצידך. מכונות הקפה במשרדים הפכו היום למכונות קפה מקצועיות ולא כמו פעם שהמכונה הייתה רק מערבבת את החומרים.על כן מנהלי החברות כיום ובמיוחד בחברות ההייטק הבינו את העניין ומזמינים לעצמם ולעובדים מכונות קפה איכותיות מקציפות חלב טרי ופולי הקפה מזן משובח. בישראל אוהבים את הקפה בטעם מתוק , מלא, ועם גוף. על כן פולי הקפה שנותנים מענה לדרישה זו הם פולי קפה מזן ערביקה.פולי קפה אלו ניתן להבחין בהם בקלות יחסית לכל פולי הקפה האחרים, הם גדולים נראים בריאים בלי פגיעות בפול עצמו והקו שמחלק אותו נראה שלם לכל אורך פול הקפה. לעומת פולי-קפה מזן רובוסטה שהם פולי קפה קטנים יותר קצת שבורים והקו המחלק את הפול הוא רק לאורך רבע אורך פול הקפה. אין זה אומר שעכשיו אנחנו כבר מקצועיים בקפה ויכולים לפתוח בית קפה או בית קלייה לקפה כי זני הערביקה הם רבים ומגיעים מכל קצוות העולם במיוחד ממרכז אמריקה. פולי הקפה הם פרי שגדל על העץ ומתוך היותו כזה יש פעמים שהיבול מצליח והפרות הם רבים וטובים או לפעמים כשהיה חורף קשה והיבול הוא דל ופירות פולי הקפה הם לא מוצלחים קטנים ופגומים. במצב כזה מאמירים מחירי פולי הקפה בעולם וזה לא בגלל שפולי הקפה הם משובחים אלה מחוסר פולי קפה שנוצר והביקוש עולה על ההיצע.

 

דור אביב מכונות קפה ושתייה למשרד כתובת: המלאכה 6 א.תעשיה ראש העין טלפון: 03-9025573 פקס: 03-9025114



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב