בשנים האחרונות הן הרשתות החברתיות והן הנטוורקינג, מקבלים תאוצה,
בעלי עסקים רבים, מתחבטים בשאלה, היכן להשקיע את זמן השיווק בנטוורקינג, (רישות עסקי) או באינטרנט (ברשתות חברתיות.)
הן הרשתות החברתיות והן הרשתות העסקיות מבוססות על תיאורית ה"עולם הקטן", אותה פיתח הסוציולוג סטנלי מילגרם ב-1967. תאוריה זו, טוענת כי בין אדם לאדם מפרידות שש דרגות של קשרים. כלומר, לכל אחד יש מכר, המכיר מישהו אחר, אשר מכיר מישהו שלישי וכו' - ומכאן שלמעשה יש קשר כלשהו בין האדם הראשון לאדם השישי.
הנטוורקינג נותן:
- שייכות- כבעלת עסק עצמאי, את מוצאת את עצמך נשארת בסוף היום, שלא לדבר על מהלך היום, לבדך. ככל שיותר נשים יוצאות לעצמאות, יש יותר נשים שמרגישות לבד במערכה.
- התמקצעות- התחככות באנשים מאפשרת לדעת ולגלות את נקודות החוזק שלך, את העוצמות שלך וגם את המגבלות שלך.
- המובן מאליו, הרחבת מעגל הקשרים. ככל שיותר אנשים שומעים על העסק שלי, כך גדל הפוטנציאל שיגיעו אלי לקוחות חדשים.
בטבלה המצ"ב יצרנו, השוואה בין נטוורקינג במעגלים עסקיים המתבצע בקבוצות פנים אל פנים, אל מול נטוורקינג המתבצע באינטרנט ברשתות חברתיות.
נטוורקינג במעגלים עסקיים
רשת חברתית
כמות חשיפה
מוגבלת לזמנים קבועים, ידועים מראש
לא מוגבל מבחינת זמן ומקום
קשר
אישי
לא אישי
תכיפות הקשר
ידועה מראש
לא ידועה
אופן המפגש
מפגשים פיזיים
מפגשים וירטואלים
מחויבות
גבוהה (ההצלחה שלך, מגדילה את ההצלחה של האחרים)
באופן עקרוני- לא קיימת
עלות
קבועה, בד"כ על המפגשים הפיזיים
חינמית
טל מזור, מנהלת ארגון אמ"א שפ"ע- מרחב התפתחות עסקית לנשים, המאפשר לכל אישה, ולאמהות בפרט, להיות עצמאית, אבל לא לבד! הרשמי, חינם, לקבלת שיעורים לקידום העסק שלך, ישירות למסך המחשב!http://www.ima-shefa.com