דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הניקיון כמראה של רמת שרותי אחזקת בתים משותפים 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 587   [ נצפה 1972 פעמים ]

לא עובר יום בו אינני נתקל במבנים שמעוררים בי מחשבות נוגות אודות הנזקים הבלתי הפיכים שנגרמו להם כתוצאה מאחזקה כושלת של שנים רבות. אין אשמים אבל צריך ונכון לקחת אחריות על מצבם. מאמר זה שופך אור על השתלשלות האירועים של בית משותף. לא אחד ספציפי, אחד שהוא אחד מעשרות אלפים כמותו.כדי להפנים את המסר תצטרכו לקרוא עד הסוף הוא שווה הרבה מאוד כסף לכולנו.

אני מביט בחדר מדרגות שנבנה לפני עשרות שנים ממיטב החומרים, מעקות בעלי פיתולים יפים, מוזאיקה בעלת טקסטורה שובת עין ממנה בנוי חדר המדרגות. חיפויי שיש בעלי מרקם יפהפה וכו". בסך הכול בניין ישן שנבנה מחומרים משובחים ויכול היה להחזיק יפה ושמור עוד מאות שנים. בניין זה בו אנו עוסקים נמצא במצב כה גרוע עד כי בעל מקצוע מיומן כמוני יכול לקרוא את ההיסטוריה שלו על פי סדרה הכרונולוגי.

בתחילה כשהיה בית משותף זה חדש נהוג היה שכול אחד מהשכנים מנקה את חדר המדרגות בתורו אחת לשבוע. יחסית למה שבא לאחר מכן הייתה זו תקופה טובה. השכנים שזהו ביתם דאגו וניקו את המעקות ניערו שטיחים ניגבו מנורות שפשפו בחומץ את חיפוי השיש על הקירות כל אחד בתורו רצה להראות שהוא טוב מרעהו. אז דיבורים על זלזול בעבודה או רשלנות בביצוע עדיין הוציאו לעוסק במלאכה שם רע. אחרי שנים מעטות לפתע לאחד השכנים לא היה זמן היה עסוק בעבודתו שעות מרובות והחליט שהוא משלם למישהו כדי שינקה במקומו- לכשיגיע תורו, וכך עשה. אחד השכנים האחרים פגש את המנקה בשעה שניקה ושאל אותו מי אתה? וזה ענה. בושה וחרפה חשב השכן איזו השתמטות והלך וסיפר לשאר הדיירים. הדיירים האחרים ראו שלאחר עבודת המנקה לא היה הבניין נקי באותו שבוע כמו בעבר וכול אחד מהשכנים בתורו סירב לנקות את שלא ניקה המנקה שהובא מבחוץ. כשזה הגיע עשה עוד פחות. אחת השכנות אמרה לעצמה שאם כך הוא שינקה גם בשבוע שלה כי היא אינה מוכנה לנקות אחריו. כך שכרה את שרותיו גם היא לתור השבועי שלה. תוך חודשים ספורים ניקה הוא את הבניין כול החודש. הוא לא ממש ידע לנקות והסכומים ששולמו לו לא היו גבוהים כדי שניתן יהיה להלין ולבוא אליו בדרישות. כך הלכה הרצפה והשחירה וכך הלכו אריחי השיש היפים והשחירו גם הם. המעקות עטו על עצמם שכבת אבק קבועה ונקודות חלודה החלו צצות על המעקות. דלת העץ הכבדה בכניסה לבית כבר לא הייתה חומה ויפה, חדר האשפה החל מעלה ריח ורצפתו נצבעה אט בצהבהב.השכנים ראו רעמו אך לא עשו מעשה. היה להם נוח. הם לא תיארו לעצמם כמה יאהבו את זה שאין מחובתם לנקות בעצמם. העובדה שיש מנקה נסחה בהם רוח של מצליחנות קלה ואף ספרו על כך ברבים כי להם יש מנקה.כעבור זמן קצו במצב אליו הגיע הבניין פיטרו את המנקה והביאו חדש תחתיו טוב יותר. זה באמת ניקה אך מה שכבר ניזוק לא ניתן היה לתיקון. גם הוא החל לזלזל ועוד דברים ניזוקו וכך לאורך השנים התדרדר מצבו של הבניין ואיש לא יכול היה להושיע.

לבסוף עשו מעשה ועל הרצפה שהייתה פעם יפה בנו אריחי קרמיקה שכיערו את כל הבניין. אחר כך איש כבר לא רצה לגור שם, היום עומד ברחוב אלנבי בתל אביב בניין באוהאוס מדהים במקורו אך נטוש ומוזנח ואין איש חי בו.

זה יכול לקרות גם לכם, וזה יקרה האמינו לי. אני רואה בניינים בני חמש שנים שאיש לא יעזור להם יותר גם אם ישקיעו עשרות אלפים וותר, והם רק בני חמש. קחו לכם חברת ניקיון המתמחה בניקיון בנייני מגורים סכמו הכול עד הפרט האחרון וסכמו בעיקר שאם דברים אינם נעשים כפי שסוכם בכתב אזי תקזזו להם את סכומי הכסף. דאגו שאלה אנשי מקצוע מנוסים. הבניין שלכם עולה מיליונים רבים.

תודה שהקשבתם אך עתה הגיעה העת לעשות מעשה בחוכמה וטובה שעה אחת קודם.

עפר דגן, מנהל ובעל חברת הניקיון לבניינים משותפים ומוסדות "נקי-עד" (איזור ת"א), בעל ניסיון וידע מעמיק בתחום הניקיון ותחזוקת מבנים.
www.naki-ad.co.il




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב