דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


שיטת מסחר במניות הגדולות בוול-סטריט 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 722   [ נצפה 4559 פעמים ]

המניות הגדולות בוול-סטריט מלהיבות מתמיד למסחר. אלו מניות שתג המחיר שלהם הוא תלת ספרתי, ובדר"כ מחירן נע בין 100$ ל-300$. מניות אלו נוטות לנוע מרחקים של דולרים שמנים וגדולים בכל יום ויום, ולכן הן אטרקטיביות למסחר ומושכות קהל רב של סוחרים. בקבוצת מניות אלו תמצאו ייצוג למניות מכל הסקטורים. אפל – AAPL, אמזון – AMZN, גוגל – GOOG ו- FSLR  מסקטור הטכנולוגיה, גולדמן זאקס – GS, ו-CME ומאסטר קארד – MA מסקטור הפיננסים, פוטאש – POT מסקטור הדשנים וכן הלאה.
פוטנציאל תנועה גדול לאחד הכיוונים הוא כמובן מבורך, אך אליה וקוץ בה. גם הסטופים רחבים וגדולים מתמיד, ולכן יש לנקוט בשיטת מסחר מאוד ברורה, מדוייקת ומהימנה, על-מנת לנצל מניות אלו לטובתנו.
המטרה של הפוסט הזה הוא להראות שיטה אחת מבין כמה בהם אני משתמש כדי לסחור במניות האלו, בדגש על מניית אפל. אזהרת המסחר במניות אלו ברורה לחלוטין. מניות אלו אינן מתאימות לסוחרים בתחילת הדרך. הסוחרים המתוחכמים ביותר בוול-סטריט סוחרים בהם. לכן תדאגו שאתם משופשפים היטב במסחר לפני שאתם ניגשים אליהם.

בדר"כ המניות הגדולות הם גם המובילות במדדים. משקלה של מניית אפל הוא למעלה מ-20% במדד הנאסדק 100. במילים אחרות, התנועה של אפל שוות ערך ל-15% מהתנועה של מדד הנאסדק. לכן ברור כבר בתחילת הדרך שהתנועה של הנאסדק 100 דומה מאוד לתנועה של אפל.  כאשר אני עובר לסחור במניית אפל, אני מקדיש מסך שלם שמחולק ל-2 גרפים. בצד שמאל, הגרף של תעודת הסל QQQQ שעוקבת אחרי מדד הנאסדק 100, ובצד ימין של המסך את מניית אפל.  ככה זה נראה .

כעת, אני מחפש מספר אלמנטים טכניים שיתנו לי יתרון ברור על שאר הסוחרים.אלו קבוצת אלמנטים עליהם אני מדבר בהרחבה בקורס Top Trader

אציג לכם כאן את העסקה שפתחתי בשורט לפני יומיים על אפל. את העסקה סחרתי ביחד עם סוחר בוגר קורס Top Trader של המחזור הראשון. תמיד כיף לי לסחור ביחד עם בוגרי הקורס, שרכשו מיומנויות גבוהות במסחר.

בגרף המצורף בהמשך, ניתן לראות כפי שראינו קודם לכן, את המסך מחולק ל-2: אפל בצד ימין, נאסדק 100 בצד שמאל. בתחילת היום הנאסדק פותח בקפיצה חזקה למעלה, בגאפ אפ של 1.5%+. הוא מושך טיפה לתוך הגאפ, אך מוצא ריוורסל חזרה לעליות לאחר 15 דק', ומגיע לשיא יומי חדש.  אך אבוי! העליה לשיאים חדשים מלווה במחזורי מסחר יורדים!  זהו אחד האלמנטים היסודיים בשיטת "רואים 6:6". ברגע שאני מאבחן עליה חזקה במחיר, אך ירידה במחזורי המסחר, הפרשנות שלי היא חד משמעית. יש לי הזדמנות למצוא שורט. המחיר של מניה מייצג את דעת שחקני השוק על שוויה. מחזורי המסחר מהווים את אלמנט השכנוע. עד כמה שחקני השוק בטוחים בדעתם. כאשר תראו שיאים חדשים במניה או בשוק, אך במחזורי מסחר יורדים, המשמעות היא אחת. הכסף הטיפש נכנס למשחק. הכסף הגדול לא מאמין בעליות!

הנאסדק תוך 5 דק' מהפריצה רושם לנו עמודת "Shooting Star" דובית. אנחנו כבר דרוכים להוציא שורט. אך למה לקחת שורט על השוק אם אפשר ללכת על מניה תנודתית יותר כמו AAPL. בדיקה מהירה בגרף מימין מגלה כי AAPL גם עולה לשיא חדש יומי. שיא זה הוא גם שיא היסטורי במניה. אפל לא מצליחה לעבור את מחסום 279$ - המספר העגול. יש שם הרבה מוכרים. הנאסדק מסתובב לאחור, גם אפל מסתובבת איתו. יתירה מכך מניית אפל מייצרת תצורת  NR-7 בשיא היומי. זהו הנר הצר ביותר בטווח המחירים שלו ב-7 הנרות האחרונים. נר זה בנקודת קיצון, מעיד על היפוך מגמה. שימו לב לנקודה שמתקבלת על הגרף מעל הנר. המערכת שלי יודעת לזהות נרות אלו ולתת לי התראה ויזואלית על הגרף. הנה הגרף לשיפוטכם .


טריגר לכניסה:  שורט < 278.80$  סטופ: קצת מעל 279$ סיכון של כ- 25 סנט במניה.

התוצאה: המניה מתרסקת ב-9$, ויותר לא מסתכלת לאחור. גם השוק מתרסק, וסוגר את הגאפ. היה קל לראות את העסקה מבשילה. אני וסוחר Top Trader שלא אנקוב בשמו עשינו הרבה מאוד כסף בעסקה הזו. פוטנציאל ענק בסיכון נמוך. לשם אנחנו הסוחרים המקצועיים צריכים לחתור בכל יום.

הבורסה מעבירה לנו מתנות והזדמנויות בכל יום מסחר. המטרה שלנו רק לזהות אותם ולקטוף את הפירות. בקורס Top Trader אני מראה לסוחרים בעלי נסיון של מספר חודשים לפחות, נוף טכני חדש, את סודות המסחר בוול-סטריט, צורה חדשה ולא שגרתית לקרוא את הגרפים. וזה עובד. לי זה עובד כבר 8 שנים במסחר יומי. תחשבו על הטרייד באפל. הסיפור מדהים. גרף השוואתי אל מול מדד הייחוס, העביר לנו עסקה אדירה. בסיכון נמוך של 25 סנט הוצאתם 9$ על המניה. זה המסחר היומי! איזה כיף!


לקריאת פוסטים נוספים בנושא מסחר יומי גילשו לבלוג "מעולמו של סוחר יומי"

בהצלחה,
שלמה קופר


שלמה קופר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א בחשבונאות וכלכלה, אנליסט בכיר בחברת טריידנט, סוחר יומי בבורסת הוול-סטריט, מרצה למסחר יומי, וכותב מאמרים בנושאי כלכלה ומסחר לעיתונים ולאתרי אינטרנט מובילים.





מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב