דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


ריוורסל יום שני - Monday's Reversal 

מאת    [ 30/06/2010 ]

מילים במאמר: 490   [ נצפה 3784 פעמים ]

הפעם אני רוצה לדבר איתכם על אחד הקונספטים החשובים ביותר במסחר אך כמעט ולא מדוברים והוא הריוורסלים.  ריוורסלים?  לא מדובר?!  אז ברור שכולנו מכירים את הריוורסלים במניות על רמות מחירים מסויימות. רמות מחירים שמייצגות התנגדויות או תמיכות של קבוצות הקונים והמוכרים בשוק. אך קיימת קטגוריה שלימה של ריוורסלים שמתרחשים על רמות תמיכה והתנגדות של זמנים. כן, כן!  לא רק רמות המחירים במניה חשובות, גם זמנים במסחר, או זמנים על לוח השנה עשויים לייצג פוטנציאל להיפוך מגמה.

הריוורסל של יום שני

אחת מנקודות הזמנים החמות ביותר לסוחרים היומיים במהלך השבוע בוול-סטריט מגיעה בתחילת השבוע ביום שני, פעם אחר פעם בצורה מדהימה. נקודה חמה זו נקראת "Monday's reversal" או "הריוורסל של יום שני". התיאוריה מאחוריה פשוטה. בסוף השבוע במהלך שבת וראשון, גברת כהן מחדרה ומיסטר ג'יימס מקליפורניה, פותחים את העיתונים הפיננסיים של סוף השבוע, שומעים קצת פרשנויות בטלוויזיה, מדברים עם חברים, ומגבשים החלטה לגבי תיקי ההשקעות שלהם. הם מחליטים למכור קצת ממניות בואינג ואולי להצטייד במניות של אינטל. בבוקר של יום שני, אותם משקיעים מתקשרים לברוקר שלהם ומעבירים את פקודות הקניה והמכירה. תופעה זו מתרחשת במחצית השעה הראשונה של כל שבוע. ולכן חצי השעה הראשונה של המסחר ביום שני היא שעת "המשקיעים הקמעונאיים". הם אלו ששולטים במסחר. לאחר סיום 30 דק', בשעה 10:00 שעון ניו-יורק ניתן לחפש את הריוורסל בשוק. אם המגמה נשלטה עד אותה שעה ע"י "הכסף הטיפש", הרי שהמגמה האמיתית יכולה לקחת כיוון אחר לגמרי לאחר שהמשקיעים הקמעונאיים חוזרים לעיסוקם. פעמים לא מבוטלות אזור השעה 10:00 שעון ניו-יורק ביום שני יסמן לנו את נקודת השפל היומית לכל היום או לחילופין את נקודת השיא היומית.

הנה דוגמה משבוע שעבר על הנאסדק. שימו לב כיצד בדיוק בשעה 10:00 נגמרה ההצגה של המשקיעים הביתיים, והמקצוענים חזרו לזירה, והפכו את המגמה.

בואו נראה איך לקחנו את המידע הזה, ועשינו ממנו מטעמים בחדר המסחר של טריידנט בתאריך 28.6.2010 בחדר המסחר של טריידנט.

בגרף המצורף נוכל לראות את מדד ה-S&P 500 לצד מניית אמזון. הקו האנכי שחותך את הגרף מלמעלה למטה מציין בדיוק את השעה 10:00 שעון ניו-יורק. זוכרים?  עד כה המשקיעים הקמעונאיים שלטו במסחר. מעתה, נחפש לראות אם יש לנו ריוורסל בשוק.

ואכן תעודת הסל SPY מגיעה לשפל שלה בשעה 10:00, משאירה זנב וסוגרת את עמודת ה-5 דקות בתצורת ריוורסל מוכרת. קצת לאחריה מניית אמזון מגיעה אף היא לשפל יומי, ומייצרת אף היא עמודת ריוורסל. אלא שאצל אמזון נקודת היפוך המגמה חזקה ביותר. מאחר שמודבר בנר מסוג NRB כלומר, נר בעל טווח מסחר צר מאוד – סה"כ 33 סנט.

נקודת הכניסה שלנו באמזון היתה: לונג>117.38
סטופ: 117

סיכנו בעסקה סה"כ 38 סנט. זה לא הרבה למניה תנודתית כמו אמזון. למעשה, אתם תמצאו עסקאות מאוד ספורות שתוכלו לפתוח על מניה כזו בסטופ כל-כך קצר.

איתור השפל היומי במניה ובשוק היה מדוייק. אמזון שעטה למעלה, והחזירה לנו על סיכון של 38 סנט יותר מ-2.5$ בשיא. איזה טרייד זה היה !

אז תזכרו, ביום שני הבא, חכו לשעה 10. אולי תמצאו את נקודת השיא / שפל לכל היום.

לחץ כאן לקריאת הבלוג "מעולמו של סוחר יומי"

שלמה קופר, בעל תואר ראשון מאוניברסיטת ת"א בחשבונאות וכלכלה, אנליסט בכיר בחברת טריידנט, סוחר יומי בבורסת הוול-סטריט, מרצה למסחר יומי, וכותב מאמרים בנושאי כלכלה ומסחר לעיתונים ולאתרי אינטרנט מובילים.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב