רוב מכוני המחקר המתמחים במחקרים ובסקרי שוק וכן במחקרים פנים ארגוניים, פונים לפלח שוק של עסקים וארגונים בינוניים וגדולים. עסקים קטנים ויזמים טריים, מטבע הדברים לא בשלים לצרוך שירותים של מכוני מחקר, בין אם מסיבות תקציביות ובין אם מחוסר מודעות לערך הרב שאיסוף מידע מחקרי יכול להועיל לעסק.
אני רוצה להראות לכם, היזמים ובעלי העסקים הקטנים, שגם אתם יכולים לחקור את העסק שלכם, כמעט כמו הגדולים, ובהשקעת משאבים מינימאליים. ביחד נלמד מהו הערך שטופס משוב יכול לתת לעסק שלכם ואיך עושים את זה תכלס'.
טופס משוב הינו כלי המאפשר לך, בעל העסק, לאסוף מידע באופן שיטתי שיסייע לך ללמוד על העסק שלך מנקודת מבטם של האנשים כמעט הכי חשובים בעסק - הלקוחות שלך.. הם חשובים לעסק כי הם משלמים, רצוי לך שימשיכו לשלם עוד ועוד בעתיד, והם יכולים להיות אנשי שיווק מצוינים בכך שיספרו עליך דברים טובים לאחרים ויביאו לך לקוחות נוספים.
בעלי עסקים רבים מודעים לצורך לקבל משוב מלקוחות, ואכן מחברים טופס לשם כך, אך אני מצאתי כי במקרים רבים אופן הבנייה והניסוח של הטופס אינו מביא תועלת רבה לבעל העסק.... בבחינת "פול גז בניוטרל". אני מאמינה כי אותם יזמים, לו רק ישדרגו את טופס המשוב שלהם, יוכלו להפיק תועלת רבה מהמידע שמתקבל באמצעותו לטובת העסק שלהם.
אני מגיעה מאסכולת המחקר האקדמי. לפני שבחרתי להתמודד עם מספרים ואחוזים למדתי לטפל באנשים, ויש לי אפילו תעודת M.Sw מוסמך בעבודה סוציאלית - מקצוע יישומי, פרקטי, זה מה שחשבתי שטוב בשבילי. אז לא הבנתי מה זה בידול, אבל משהו בתוכי חיפש את הבידול האישי שלי מול עוד מאות סטודנטים (אם כי בדרך כלל היו אלה סטודנטיות) שיצאו לשוק העבודה בכל שנה מבתי הספר לעבודה סוציאלית. נקודה לרעתי - הייתי בת בחוג מפוצץ בבנות (אבא שלי לא הבין איך 7 שנים באוניברסיטה בלי חתן). נקודה לטובתי - הצטיינתי בסטטיסטיקה. חושיי הטבעיים כיוונו אותי להתמחות ספציפית במסלול לימודי מחקר, ואחר כך להתמחות מעשית במכון מחקר.
אל המפגש של המחקר האקדמי עם עולם העסקים נחשפתי שנים אחר כך כמרצה ויועצת מתודולוגית בבי"ס למנהל עסקים. גיליתי שעסקים יכולים להפיק תועלת רבה מאיסוף שיטתי וניתוח של מידע.
היתרון של כלי המדידה (קרי שאלונים) שמשתמשים בהם באקדמיה הוא במספר החזרות והתיקוף מחדש, כך שהיום אנחנו יודעים למדוד תופעות וסוגיות שונות באמצעות סדרת שאלות פשוטות וברורות.
אני חוזרת לזמן הנוכחי ואליכם. האם העובדה שאתם בעלי עסקים קטנים, אוטומטית משייכת אתכם לאלה שלא חוקרים את העסק שלהם, ואם כבר אז לרוב יש לכם טופס משוב שבעיניים המקצועיות איננו אפקטיבי עבורכם?
כאחת שהייתה שם (באקדמיה) והיום אני כאן (בעולם העסקים) אני שמחה לבשר לכם שמצאתי את שביל הזהב לשלב בין השתיים. בסדרת מאמרים אלמד אתכם דרכים ושיטות לשדרג את טופס המשוב לעסק שלכם לכמעט שאלון מחקרי אקדמי, שייתן לכם תועלת רבה.
יתן לקבל ישירות למייל את סדרת השיעורים החינמית שלי בנושא טופס משוב לעסק. הרשמה באמצעות טופס בתחתית הבלוג לחקור את העסק זה פשוט.
כמו כן, דיונים והדגמות נוספות בקבוצה שהקמתי בפייסבוק "חקור ושוב קבל משוב" ואתם מוזמנים להצטרף ולהגיב.