דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מגשר מקצועי - קוים לדמותו 

מאת    [ 29/06/2010 ]

מילים במאמר: 391   [ נצפה 2300 פעמים ]

מגשר מקצועי דומה רבות לדמותו של ספורטאי מוביל: הוא נדרש להנהיג, להתמודד עם משברים ב"שידור ישיר", לעבור כברת דרך ארוכה, ככל הניתן, בהצלחה עד למשבר הבא, להיות בעל חזון ובעיקר להניע את חבריו לגישור, הצדדים ופרקליטיהם.

יהיה זה רכז הכדורסל של אלופת אירופה, שחקן טניס המדורג בעשרים הטניסאים הטובים בעולם או שחקן קבוצת כדורגל - כל אלו לא יכולים להסתפק בכשרונם - חובה עליהם להנהיג ולהוביל בזמן אמת את חבריהם.

אישיותו של המגשר המקצועי הנה גורם מכריע בתהליך הגישור ובתוצאותיו. הוא נדרש לכאריזמה ויכולת השפעה על הצדדים, ביחסי אנוש ותקשורת בין-אישית גבוהה, תפישה מהירה של החומר והמידע הישיר והבלתי אמצעי הנפרש בפניו על-ידי הצדדים ובאי-כוחם.

בנוסף, ליכולת התגובה שלו משמעות רבה: שימוש בשאלות מנחות ולא חוקרות, שתיקה משדרת והמרת מידע שלילי ועמדה חד משמעית לאינטרס המסתתר מאחורי הדברים וקורא לפעולה.

יכולת נוספת חשובה הנה יכולת הניהול: תיאום הגישור הנו תהליך בפני עצמו, קביעת ישיבות, הנחיית הצדדים ובאי-כוחם בדבר הנדרש להכנה בין הישיבות וניהול זמן איכות בישיבה עצמה הנם מיסודות הליך הגישור.

גם אם ניצב בפנינו מגשר בעל אישיות מתאימה כי אז עליו לעמוד בקריטריונים מקצועיים גבוהים: נראה לי כי קיימת חובת השתתפות של עורך-דין בצוות המגשרים. לא ייתכן כי ניהול הליך בצלו של המשפט, לו שותפים עורכי-דין המייצגים את הצדדים, יכול להתנהל מבלי שבידי המגשר ידע משפטי מתאים. ידע וניסיון כאחד נדרש מן המגשר על-מנת לתקשר היטב עם באי-כוחם של הצדדים, להבין ולאתגר את החלופות העומדות בפניהם בבית-המשפט ובסופו של דבר לסייע בגיבוש הסכם העומד בדרישות הדין.

יחד עם זאת, לא די בידע וניסיון משפטי, אלא נדרשת גם הבנה בתחום הנדרש. לדוגמה, גישור בענף הבניה מחייב שיתוף עם מגשר-מהנדס. צוות מסוג זה יכול לתת מענה מקצועי ראוי לנושאי הסכסוך השונים. כמו-כן, הבנה וחשיבה עסקית של מגשר בגישור עסקי מחוייבות במציאות. אין להסתפק ברקע של הופעות וייצוג לקוחות בבית המשפט עד אדני הוראות החוק והפסיקה. מקור הפתרונות הגישוריים הוא בהבנת גרעינו של הסכסוך. גרעין זה מצוי פעמים רבות בהתנהלות ובחשיבה העסקיים.

עמידה על קיום הליך גישור מקצועי הנה חובה של בתי-המשפט, המחלקות לניתוב תיקים ופרקליטי הצדדים. בתי-המשפט נוטים לכבד מאד את בחירת הצדדים. העברת תיק למגשר כי הוא מופיע ברשימת המגשרים על בסיס סיום קורס גישור בסיסי ותו לא כמוה כבחירת מתאמן בחוג ג'ודו עירוני על-מנת להתמודד עם מיטב המובילים בתחום, זה פשוט לא מספיק.

מגשר מקצועי אם כן נדרש לאישיות מתאימה ומקצועיות ללא פשרות. רק אלו יובילו את הליך הגישור בדרך להסכם.

עו"ד מסחרי, בורר ומגשר, מייסד ובעלים משרד עורכי הדין רונן סטי. המשרד הוקדם בשנת 1998 ושמש כ"בית" מקצועי בו תאגידים ויחידים פותרים סכסוכים בדרכים מתקדמות ומצליחים להתקשר בעסקאות מסחריות, גם כאשר הדבר מחייב פתרון "משברים" בדרך להסכם הרצוי. עו"ד סטי מכהן כבורר ומגשר מסחרי ובינ"ל בבוררויות וגישורים רבים. בשנת 2008 תוקן חוק הבוררות בישראל כפועל יוצא מיוזמתו לשינוי חוק זה בדרך המאפשרת ערעור על פסק בוררות. תשומת לב מקצועית ייחודית מוקדשת לייצוג לקוחות בהליכים אלה לשם פתרון סכסוכים בדרכים אפקטיביות כמו גם לייעוץ וייצוג משפטי ללקוחותינו מתוך הבנת "יום המחר" בעולם העסקים הדינאמי בישראל כבר היום.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב