דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מיתוג זה לא רק לוגו 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 633   [ נצפה 2193 פעמים ]

מיתוג גרפי חשוב כדי שנוכל לזהות את המוצר, אבל מיתוג הוא בראש ובראשונה אישיות. אנשים בוחרים שירותים ומוצרים לפי ההיכרות שלהם עם האישיות / המיתוג של אותו מוצר או שירות. מיתוג באמצעות תוכן משמעותו ייצירת תכנים שהופכים את יוצר התוכן למותג.

מיתוג זה גם הקנקן וגם מה שבתוכו

כאשר מגיע לקוח למשרד פרסום, העצה הראשונה שהוא מקבל היא שהוא חייב למתג את עצמו, לעשות לעצמו "ברנדינג". הלקוח מהנהן בהסכמה ומשרד הפרסום מציג לו ערכת מיתוג הכוללת לוגו חדש, תבנית למודעות ("הגריד"), צבעים, פונטים וכדומה. לאחר מספר סקיצות נבחרים האלמנטים הגרפיים השונים וכל הצדדים מרוצים. משרד הפרסום מעצב כרטיסי ביקור, ניירת משרדים, מודעות וכדומה. אך האם באמת בכך מסתיים המיתוג?

לא כל עכבר הוא מותג

אם יש בבעלותך עכבר, למשל, סביר להניח שהוא לא שווה יותר מכך עכבר אחר. אבל אם בבעלותך נמצא העכבר מיקי-מאוס, אין ספק שאתה מסודר. למה? כי עכבר הוא רק עכבר ומיקי מאוס הוא מותג שאנשים מוכנים לשלם הרבה כסף כדי להשתמש בו. מה מבדיל את העכבר מיקי-מאוס לבין כל עכבר אחר? ראשית, למיקי-מאוס יש אמנם זיהוי גרפי, הדמות המאוירת שלו, הצללית הפשוטה שלו עם האוזניים השחורות, העגולות, אבל זה לא הכול. יש לא מעט עכברים מצוירים ולא כולם מיקי מאוס. למיקי מאוס יש עולם תוכן ובכך גדולתו ועל כן הוא מותג.

עולם תוכן יוצר מיתוג

מראה המותג חשוב כדי שנוכל לזהות אותו (האוזניים של מיקי) אבל מיתוג היא בראש ובראשונה אישיות. אנחנו מפתחים רגשות כלפי האישיות של המוצר/העסק/האדם על פי האישיות שלו. האם הוא חכם? האם הוא מצחיק? האם הוא שרמנטי? קול? וכדומה. מותג הוא בעצם האישיות התקשורתית של המוצר. המותג מיקי מאוס נבנה באמצעות סרטי אנימציה. המותג ורדה רזיאל נבנה באמצעות תכנית הרדיו שלה, הטורים שלה בעיתונים והספרים שהוציאה. למיקי ולוורדה עולמות תוכן שונים אך שניהם ממותגים. מיקי הוא לא עוד עכבר וורדה היא לא עוד פסיכולוגית.

מיתוג מייצר הכרה

אנשים בוחרים את שירותים ומוצרים לפי ההיכרות שלהם עם אותו מוצר או שירות. סופר-נני לדוגמה היא לא בהכרח בעלת המקצוע הטובה ביותר בתחומה, אולם היא בלי ספק הפופולארית ביותר כי היא מוכרת כמומחית בתחומה. ולמה היא מוכרת? לא בגלל שהיא יפה יותר ממתחרותיה, אלא בגלל שהיא מייצרת תוכן.

מיתוג לא דורש תכנית אישית בטלוויזיה

הקהל שלך נמצא גם במקומות אחרים. כיום עומדים לרשותך מגוון אפשרויות להעביר את עולם התוכן שלך לקהל שלך וליצור מיתוג כעסק או בעל מקצוע מומחה / מקצועני / ידידותי / אכפתי / מגניב / צעיר ועוד. מיתוג באמצעות תוכן יכול להתבצע באמצעות יצירת תוכן בבלוג מקצועי, בכתיבת מאמרים, בפעילות בפייסבוק, ביצירת תכני וידאו ועוד. נכון זה מיתוג מורכב יותר מהזמנת לוגו אצל גרפיקאי אך אין מה לעשות, בנייה של אישיות (ופיתוח רגשות כלפיה ע"י הלקוחות שלך) היא אכן עניין מורכב, אפילו למיקי מאוס…

 
רועי פרידלר (MBA) מייסד ובעלי 'עולמות תוכן'- חברה למיתוג חברות ובעלי מקצועות חופשיים באמצעות תוכן.  רועי פרידלר הוא בעל ניסיון של למעלה מעשר שנים כקופירייטר  שכיר ועצמאי, בלוגר פעיל ובעל טור קבוע ב-YNET.
ליצירת קשר: 0528383256 או o.tochen@gmail.com 




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב