דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


אבן שיש מוכרת לכולנו 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 408   [ נצפה 2657 פעמים ]

מרביתנו מכירים אבן שיש מהי ויודעים מהן האפשרויות שיש לעבודה עם האבן הזו. אבן שיש  מיועדת בישראל לייצור מצבות, בין השאר, כמו גם אבן שיש מיועדת לעבודה בבניין. אחת היתרונות הגדולים ביותר של אבן שיש הוא החוזק שלה. מדובר באבן שנוצרה במעמקי האדמה, תוך כדי לחץ מאוד גדול של החומר והחום הגבוה שקיים שם. זו אחת הסיבות שאת אבני השיש הטובות ביותר בעולם אנו יכולים למצוא באזור שרשראות ההרים הגדולות בעולם, כמו בהודו, באיטליה וגם בארצות הברית. השימוש באבן שיש בענף הבנייה קיים כבר שנים רבות, אך לאחרונה החלו יותר ויותר קבלנים להציע את אבן השיש כחיפוי לקירות, במקום לצבוע אותם.

 

אבן כורכר לעיצוב הבית החדש

אמנם את אבן השיש אנו לא חוצבים בישראל, אלא סוגי אבן אחרים, שמהווים תחליפים טובים לאבן הזו, אבל אבן כורכר אנו יכולים למצוא בישראל, ובמיוחד באזורים של מישור החוף הגבוה יותר, שם יש הרבה מאוד קוורץ ועדיין יש חול ים. אבן כורכר מורכבת משני החומרים הללו ועל ידי התמרה היא נוצרת. בעזרת אבן כורכר אנו יכולים לחפות אזורים רבים בבית, בעיקר באזור החיצוני שלו. עם אבן כורכר אנו יכולים לחפות גם שבילים, גם קירות , גדרות וחומות ועוד. אבן הכורכר יאנה חזקה כמו אבן השיש, היא רכה יותר וניתנת לעיבוד יותר קל. בעזרת צפיפות החומר שלה ובעזרת חוסר האחידות שמרכיבה אותה, יכול להיווצר חיפוי מרהיב ביופיו.

 

אז מה עדיף? אבן שיש או אבן כורכר

יש כל מיני פרמטרים שיכולים להשפיע על ההחלטה. ראשית, ישנם מקומות בבית שאנו חייבם להשתמש בהם באבן שיש, כמו במטבח ובאמבטיה. אלו הם מקומות שצריכים את המרקם המיוחד של אותה אבן שיש. מעבר לכך, לאבן שיש יש יכולת עמידות מאוד גדולה, ועם אבן כורכר מאוד נוח לעבוד, אך בהחלט העניין תלוי במקום שאותו רוצים לחפות ובאיכות האסתטית של השימוש בכל אחת מן האבנים. אפשר לשאול את המומחים לנושא. בחברת אבן אם ניתן תמיד למצוא את התשובות לכל השאלות, כמו את כל סוגי האבנים לצריכם השונים. שאלת המחיר היא עניין מאוד קריטי שיש להתחשב בו, ומומלץ לראות מהו טווח המחירים של כל אבן.

 

גם אבן שיש ביחד עם אבן כורכר

כיום אנו יכולים לשלב בין מספר חומרים לקבלת תוצאה טובה כמו שאנו מצפים. לא תמיד צריך לבחור בין אחת מן האבנים המוצעות אלא יש את האפשרות לשלב בין הדברים. כדאי להתייעץ עם מעצב מומחה שיוכל להסביר ולהראות את הדרך הנכונה והמתאימה ביותר לחיפוי. גם אבן שיש וגם אבן כורכר יכולות להיות משולבות בתוך התוכניות השונות של הבנייה, גם אם משפצים את הבית וגם אם בונים בית חדש.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב