דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


מחשבות על יחסים - צרפתית בדייט הראשון ? 

מאת    [ 28/06/2010 ]

מילים במאמר: 938   [ נצפה 2987 פעמים ]


אני מניח שבתור גבר אין לי ברירה אלא להתייחס לעניין מתוך עיניו של הצד הגברי, אדייק רק ואגיד כי למעשה מה שאנסה להציג בכתבה הזו זה את "הפרשנות" הנשית עליה אני יכול לחשוב כאשר אני שואל את עצמי "צרפתית בדייט הראשון? ".

מתוך האופציות שהעלתי לבחירתכם בסקר, (שהבסיס שלהן הוא כמובן כןלאתלוי) תוכלו לנחש באילו נקודות תיגע הכתבה, ואלו תשובות אפשריות ניתן לתת כמענה לשאלה: "צרפתית בדייט הראשון?"

שונות וקיצוניות נתאר כאן את שלושתן וננסה לראות למה לא במקרה התשובה השלישית היא התשובה המנצחת הגדולה של הסקר, 76% מכם בחרתם בה.


כן
(תשובת הסקר - "מתבקש שבתור גבר יוזם תיצור את המומנט.." - תוצאה בסקר 8% )

כולנו מכירים את תדמית הגבר היוזם והאקטיבי, זה שמצפים ממנו להתחיל עם בנות המין השני. אנו מכירים את תדמית הגבר היוזם כזאת המשדרת בטחון עצמי, נחישות, אסרטיביות ועוד. אפשר להרחיק לכת ולהגיד כי בצורה מסוימת משחק המינים עצמו מתבסס על הגבר כיוזם ואקטיבי. שהרי זה אותו אחד שבסיטואציה שבה אישה מביעה בו עניין היינו מצפים יותר שהוא יזהה זאת ויעשה משהו בנדון.

תשובת כן לשאלה המדוברת מתבססת על אותה תדמית בסיסית "גבר יוזם" , אבל מה שקצת טריקי בה הוא המשכה - "צור את המומנט" . אגב, כל תורות הפיתוי המוצעות היום יתנו את התשובה הזו באותו ניסוח בדיוק. מכל מקום, תשובת כן כזו טוענת כי בהנחה שהדייט התנהל כשורה ואפשר להגדיר אותו כדייט טוב, עליך 'להניח' שהאישה רוצה שתנשק אותה אך לא תעשה את הצעד הראשון בעניין.

למרות שדעתי האישית בקשר לתשובת כן מהסוג הזה היא שאין להניח שהאישה רוצה שתנשק אותה (בידיעה שהדייט היה טוב) , ותדמית הגבר היוזם והאקטיבי צריכה להתרכך בסיטואציה רגישה מהסוג הזה )"צור את המומנט" לא תופס כאן). ועדיין העליתי אותה שכן נתקלתי לא באחת ולא בשתיים שאכן ציפו ממני לעשות את הצעד הראשון הזה , בלי קשר לאיזה סימנים הן נתנו לי.


לא
(תשובת הסקר - "מיותר ולא מתאים, מצ'ואיסטי ונחפז..." - תוצאה בסקר 15% )

למען האמת חשבתי שתשובה זו תזכה ליותר אחוזים,יכול להיות שבגלל האופציה השלישית (והניסוח שלה) העדפתם שלא לבחור בתשובת 'לא' הזו, אני מניח שאם היה זה פשוט כןלאתלוי 'לא' הייתה מקבלת יותר מ15 אחוזים (כנראה שהכל עניין של ניסוח). אגב, מה שמרמז לי על ההנחה הזו הן התגובות המפורטות שלכם בעניין.

לתת תשובה שלילית לשאלה - "צרפתית בדייט הראשון?" אפשר מכמה סיבות. בניסוח האופציה שנתתי בסקר התייחסתי לשתיים מהן:
מצ'ואיסטי - דעה זו מתבססת על האנטי של התשובה הקודמת, כלומר כנגד הגבר היוזם עומדת התדמית המצ'ואיסטית . כולנו מכירים את התדמית המצ'ואיסטית של הגבר המתאפיין בעודף טסטוסטרון, זו המעידה על חוסר התחשבות בזוית הראיה הנשית וברגשותיהן, ובקיצוניות שלה מעידה גם על וולגריות ופראות מסויימת.
על סמך הטענה הקודמת שתדמית הגבר היוזם צריכה להתרכך ולהתעדן בסיטואציה רגישה שכזו, גבר יוזם שלא יודע לקלוט את הרגישות שבסיטואציה ויוזם בכל מקרה הופך בן רגע למצ'ואיסט.

מיותר, נחפז - מאחרי התשובות האלה עומד סוג של "קסם" . מן תחושה מיוחדת שיש בפגישות הראשונות, בשלבים הראשונים של היכרות והתאהבות. לטעון כי נשיקה בדייט הראשון זה דבר נחפז זה רק כי נטיה לנסות לשמר ולהעצים את הקסם. חלק מהתגובות שלכם העידו בדיוק על העניין הזה. דייט ראשון שהוכתר כהצלחה סביר להניח שיוביל לדייט שני ואולי אפילו לשלישי, ועל כן אין לאן למהר. ואף להפך, לשמור את הנשיקה הראשונה לפגישה השניה או השלישית מעצימה את הציפיה ואת ההתרגשות שבלהכיר מישהו חדש.
כמו שיש בזוגיות חשיבות לסקס הראשון , אפשר גם להגיד שיש חשיבות לנשיקה הראשונה, שכן שניהם רגעים אינטימיים.

דעתי האישית בנוגע לתשובה 'לא' בעניין הזה - לכל דייט ראשון אני מגיע עם תשובה זו (על הניסוח שלה), קודם כל אני צריך להניח שלא תהיה נשיקה. אם המציאות תראה אחרת, ואם תנאי התשובה השלישית יתקיימו,ויהיה זה מפגש מאד מיוחד, ואכן יהיה זה ראוי וכדאי אני מקווה שאהיה מספיק חד כדי להבחין בכך.

תלוי
( תשובת הסקר - "אפשרי רק במידה והיא מראה לך שזה ראוי וכדאי" תוצאה בסקר- 76% ! )

בגדול, ידוע ש "תלוי" מכיל בתוכו גם כן וגם לא , אבל בטח שמתם לב ניסוח האופציה הזו בסקר משלבת בתוכה גם את הדעות השונות שהוצגו קודם. גם הגבר היוזם והאקטיבי וגם הרגישות לתחושות הצד השני.

אמנם יש כאן חלוקה מסויימת באחריות להיות אקטיבים (שכן האישה "מראה" ), עדיין ה'תלוי' הזה משאיר את עיקר האקטיביות לגבר. כלומר, יש כאן ציפיה מהגבר לזהות את הרמזים הניתנים לו, ולזהות כי זה הוא רגע מיוחד, מפגש ייחודי , כזה שנשיקה מתבקשת בו.

ברוח הדברים קודם נציין רק כי למרות שקיים איזהשהו "קסם" שאפשר להעצים עם דחיית הנשיקה הראשונה, הרי שבדייט ראשון שבו מתבקשת נשיקה ראשונה יש קסם הרבה יותר גדול. מפגשים קסומים אלה נדירים וייחודים מאד.

אפשר כביכול לשאול - כיצד נדע לזהות רמזים - מה אם אתה לא מצליח 'לראות' את מה שהיא מראה לך - הרי בסופו של דבר גברים ונשים רואים דברים שונים ובצורה שונה.
אבל, למעשה בפועל אין שאלה כזו , והמצב שהיא מתארת הוא מצב קיצוני מאד...הסיבה לכך היא פשוטה - דייט ראשון כזה הדורש נשיקה בדייט, הוא כמו שאמרנו רגע קסום. כל כך מיוחד ששני הצדדים מרגישים שהדבר ראוי וכדאי,
ואז , ככשניי הצדדים מרגישים שזה ראוי האישה תהיה ברורה והגבר לא יתקשה ליזום.

כמו שאמרתי קודם, 'לא' היא התשובה הראשונה (נראה לי שגם עבורכם) , אבל כדי לאפשר לחיים להפתיע עם מפגשים מיוחדים ולא נורמליים , כאלה שבדייט הראשון כבר עולה הרצון והצורך לנשיקה, אנו בוחרים ב'תלוי' כתשובה הסופית של השאלה - " צרפתית בדייט הראשון - " .
נראה לי שזו הסיבה שהתשובה המנצחת של הסקר היא - תלוי.

דעתי האישית בנוגע לתשובה 'תלוי' ניתנה לכם בתגובה שהעליתי בסקר , זו שאם הייתי מעלה כאופציה לבחירה בסקר הייתה (כמעט) ללא ספק לוקחת את כל הקולות - תשובה זו לשאלה המדוברת מעדנת את הניסוח של תשובת ה'תלוי' , מורידה את האחריות ליזום מהגבר.

דעתי האישית בעניין ניתנה לכם כתגובה ולא כאופציה בסקר , היא גם תשובתי הסופית לשאלה - " תלוי אך ורק במצב הנתון בין השניים... "



** בשונה משאר המאמרים אלה קטעים מיומן **
" רק על עצמי לספר ידעתי " : בשונה מלהעיד על הטקסט עצמו, היכולת להעיד על עצמי היא דרך הצגת הדברים שהובילו לאן שאני היום 'קצת מעבר' ו 'היום' תוכל לקרוא בכרטיס הפרופיל שלי. לפרופיל : http://www.articles.co.il/author/3465 לבלוג: http://blog.tapuz.co.il/allandnothing לתגובות הערות והצעות צור קשר ב: maorshir@gmail.com



מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב